Gå til innhold

Husker du dette programmet som gikk på 2000-tallet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I lang tid har jeg prøvd å finne et program jeg såg på tidlig 2000-tallet men jeg finner det ikke. Det var et ungdoms- og/eller barneprogram hvor programlederen var en ung kvinne med fargerike og sprudlende klær. Mulig hun hadde noe leopardprint. Det jeg husker best var at hun hadde en van som hun kjørte rundt med som hadde pels på rattet og pels på setene. Jeg tror pelsen var rosa?. Jeg husker ikke om dette var et eget program eller om det var en del av et større konsept. Ringer det noen bjeller hos noen? Jeg er født i 1996 så det var da jeg var liten.

Anonymkode: 4a3ed...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var det en tegneserie? Minner veldig om en tegneserie av en dame/ung jente. Tror den var laget i østblokkland, og navnet var noe ala Mariska.. (Men mulig jeg blander navnet med noe annet). Men har ikke klart å finne den igjen på YouTube. 

Anonymkode: 7ea4c...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Me Too! - Tina the taxi driver? Er fra rundt 2006-2008, og vil vel ikke kalle programlederen ung, men pelsrattet passer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Marianne Furevold fra Huset med det rate i?

Anonymkode: 32ee7...c04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje «Fias Filmeri»? Var barne-TV som gikk på begynnelsen av 2000-tallet med en dame som kjørte rundt i en van og viste frem ulike «småfilmer»/tegnefilmer til de hun møtte. Hadde en «kosebamseapekattdukke-maskot» (😅) kalt Thomas. Etterhvert forsvant vel vanen og konseptet ble satt til et «filmeri»studio istedenfor. Eller om det var studio først og så van etterhvert. Finner bare ymse programomtaler og noen bilder av programlederen, men husker jeg likte det barne-TV-programmet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser for meg vanen, men klarer ikke å koble hva programmet het.

Anonymkode: 475d6...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Fias Filmeri 😊

Husker serien godt. Er født i 1996. 

Anonymkode: c0aef...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Malleus skrev (På 31.3.2025 den 17.22):

Kanskje «Fias Filmeri»? Var barne-TV som gikk på begynnelsen av 2000-tallet med en dame som kjørte rundt i en van og viste frem ulike «småfilmer»/tegnefilmer til de hun møtte. Hadde en «kosebamseapekattdukke-maskot» (😅) kalt Thomas. Etterhvert forsvant vel vanen og konseptet ble satt til et «filmeri»studio istedenfor. Eller om det var studio først og så van etterhvert. Finner bare ymse programomtaler og noen bilder av programlederen, men husker jeg likte det barne-TV-programmet. 

Det var en klassiker det 😃 Og den sangen som hun sang 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var en klassiker det 😃 Og den sangen som hun sang 😂

«Her er Fias filmeri, falleraa» eller noe?😂 Haha, ja det er godt flere husker serien. I alle fall når det er så utrolig lite å finne om den! NRK hadde vel et «nordnorsk»-basert barne-TV en gang i uka. Tror «Midt i planeten» tok liksom over den rollen etter Fias Filmeri. Det var vel også fra Tromsø. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Malleus skrev (23 timer siden):

«Her er Fias filmeri, falleraa» eller noe?😂 Haha, ja det er godt flere husker serien. I alle fall når det er så utrolig lite å finne om den! NRK hadde vel et «nordnorsk»-basert barne-TV en gang i uka. Tror «Midt i planeten» tok liksom over den rollen etter Fias Filmeri. Det var vel også fra Tromsø. 

Jepp. Newton på nordnorsk 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker FIAs filmeri, ja, selv om jeg bar langt over målgruppen. Beate Hårstad er fra hjemstedet mitt, så var litt stas med en «lokal» kjendis på skjermen :) 

Anonymkode: 690e5...7ec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...