Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig fått oss hus med stor hage og ønsker oss trampoline.

Men så oppdaget jeg at naboen også har en terrasse til, og den er inntil hekken mot hagen vi tenkte og ha trampolina.
Hvor langt unna bør den stå? Jeg vil liksom ikke være til bry… Eller tenker ikke folk på sånt?

Barna er borte nesten hele annenhver uke og skoleferiene forresten så egentlig er jo naboen heldig…

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare satt den der du tenkte, med mindre denne terrassen er i svært hyppig bruk. Hvis barna har følge eller er litt eldre kan man jo be de vise hensyn. 

Anonymkode: f1d6d...fdc

Skrevet

Vil de når de hopper se over til naboen, og rett inn i hagen? Da hadde jeg satt den så langt unna at det ikke blir noe problem. Om hekken allerede er så lav at dere ser over til hverandre så har det mindre å si. 

Ellers føler jeg det er litt typisk å sette trampolinen ganske langt fra eget hus, men gjerne nærmere naboens hage. Vet ikke om det er tilfellet her, men det er litt unødvendig. 

• Liker 3
Skrevet

Har dere mulighet for å sette trampolina ett annet sted? Nå har dere i teorien lov til å gjøre som dere vil, men ikke sikkert naboen setter pris på det. Utover det, så er noe av det viktigste å ha regler for bruken. Alle tåler litt skrik og skrål, men mange timer med høylytt leking er slitsomt. Hensyn er det viktigste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Naboen her har trampolina så langt som mulig unna eget hus/terrasse, og klin inntil hekken inn mot vår terrasse.

Det er utrolig irriterende. En ting er hopping og "lekelyd", men illskriking som om noen blir knivdrept mange ganger i minuttet er sinnsykt slitsomt i lengden.

Nei, jeg har ikke sagt fra, ønsker ikke å være den grinete naboen. Men jeg ER definitivt grinete pga dette.... Gruer meg allerede til de setter den opp for sesongen....

Anonymkode: d2c96...075

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i rekkehus i et nabolag med mange trampoliner og det virker her som om "normen" i nabolaget har vært å sette trampolinen så langt unna naboens uteplass eller yttervegg som mulig. Jeg har enderekkehus og har trampolinen mot enden, mens naboen som har en lang og smal hageflekk har en mindre trampoline, plassert så langt ut i hagen/vekk fra uteplasser og hus som mulig. 

Og før du kaller naboen din for "heldig" fordi barna dine ikke bor fast hos deg så bør du likevel ha i bakhodet at det i Norge er relativt få dager med perfekt utevær. Det spiller ingen rolle om barna dine er bortreist de to ukene i ferien der naboen selv er bortreist dersom de okkuperer alle de solrike dagene før fellesferien med skrik og bråk. 

Anonymkode: 603a0...ca9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Naboen her har trampolina så langt som mulig unna eget hus/terrasse, og klin inntil hekken inn mot vår terrasse.

Det er utrolig irriterende. En ting er hopping og "lekelyd", men illskriking som om noen blir knivdrept mange ganger i minuttet er sinnsykt slitsomt i lengden.

Nei, jeg har ikke sagt fra, ønsker ikke å være den grinete naboen. Men jeg ER definitivt grinete pga dette.... Gruer meg allerede til de setter den opp for sesongen....

Anonymkode: d2c96...075

Ingen lærer en dritt om du ikke sier i fra! Den jævla skrikinga er en uting, vet akkurat hva du mener. Stor forskjell mellom naturlige lekelyder og den infernalske skrikinga.

Ellers synes jeg alle som plasserer trampolina si lengst fra seg selv og helt inntil naboen er egoister. Trampoline er DERES valg, ikke naboens, så hvorfor skal naboen måtte lide mest?

Anonymkode: 0f7be...671

• Liker 2
Skrevet

Ring på og snakk med naboen.

• Nyttig 1
Skrevet

Sett den der du har planlagt men lag regler for trampolina.

Ikke hopping fra morgen til kveld, men f.eks i et vist tidsrom av dagen, så må man ta en pause. Ikke lov å hyle som om man blir knivstukket, vanlige lekelyder er så klart ok. Om naboen sitter på hverandaen og koser seg så skal ikke trampolinen brukes. Dersom naboen ikke er hjemme så kan trampolinen brukes fritt.

AnonymBruker
Skrevet

Så sykt glad for at trampolina vår tok kvelden. En ting er å ha regler, men når kidsa begynner å hoppe og får opp dampen blir det fort skriking og ren remjing. Ofte funker det best om naboen som plages kommer å sier ifra direkte og ber de holde kjeft. 

Anonymkode: 9ca86...148

AnonymBruker
Skrevet

Si ifra til naboen at de bare må gi beskjed om de synes det er sjenerende. Man kommer lengst med god dialog enn å irritere seg på hverandre.

Anonymkode: 5ab83...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår trampoline, våre barn som får glede av den, dermed vår jobb å ta hovedbelastningen med støy, tenker jeg. Det er MYE mindre irriterende for dere med lyd fra trampolina (egne barns lyder) enn det er for naboen.

Jeg ville altså satt trampolina så nært egen terrasse/eget hus som mulig.

Anonymkode: 53a67...a89

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ellers synes jeg alle som plasserer trampolina si lengst fra seg selv og helt inntil naboen er egoister. Trampoline er DERES valg, ikke naboens, så hvorfor skal naboen måtte lide mest?

Anonymkode: 0f7be...671

Trampolina var plassert lengst borte på plena ikke for å plage naboen, eller for å slippe ungene, men for å se plena og ungene som også leker på plena. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem om du har lært barna dine folkeskikk, og forventer det samme av venner som er på besøk.

Naboen på ene siden har trampolinen tett inn på vår tomt. Barna ler og snakker, men det er ingen hyling og skriking, og om det skjedde så var foreldrene ute og korrigerte med en gang da trampolinen var ny. Nå er de så store at de hysjer på hverandre og venner, og de smiler og vinker alltid om de ser oss. 

Anonymkode: 70e77...e14

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har satt den helt inn til ene uteplassen vår med streng beskjed om at det ikke er lov å bruke den når vi er der. Det er så langt unna huset deres man kommer. Spent på hvordan det går ja. Vår trampoline er satt så langt unna alle uteplasser vi kommer, men tomtene har jo begrenset størrelse så kjøkkenhagen til naboen er på andre siden av hekken. Det passer dessverre inn til innkjørselen, det vel ellers vært bedre.

Anonymkode: 510a4...063

Skrevet

Det blir kanskje rundt 7-10 unna hekken så langt unna naboen som mulig og det er skolebarn. Jeg tillater ikke flere barn på trampolina eller skriking. Tomta er litt ujamn så skal den stå ved terrassen så blir det klint inntil veggen og det er vel ikke trygt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...