AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Kjæresten min og jeg er sånn ca midt i livet og har vært et par i ca 1 år. Nylig fant jeg ut at han har vært utro med en annen 6 mnd inn i forholdet vårt. Altså i høst. Han forklarer det med at det var en engangshendelse og skal aldri gjøre det mer. Han håper på tilgivelse og er så lei seg. Problemet mitt er at kona til en kamerat av kjæresten min fortalte meg på en fuktig kveld i helga at kjæresten min ikke forteller hele sannheten og vil at jeg må tenke meg grundig om, og snakke skikkelig ut med kjæresten min. Hun mener at det ikke har vært en engangshendelse, men et forhold som har vart over flere mnd. Jeg fikk helt sjokk fordi jeg trodde faktisk at han snakket sant til meg. Da jeg tok saken opp igjen på mandag, syntes han det var rart at jeg skulle snakke om det mer da han allerede har fortalt meg alt. Jeg blir veldig forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Tanker? Anonymkode: f0552...267
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tanker? At det finnes en ambivalens i de fleste av oss når vi skal fortelle sannheten. Det kan for eksempel handle om at han vil nedtone utroskapen fordi det kanskje bare har vært sex for han. Så da sier han at det skjedde en gang, fordi han ikke føler at han vil bryte opp og starte et nytt forhold med henne. Han er redd du oppfatter sannheten som at han er håpløst forelsket i henne, mens han selv kanskje bare tenker på henne som noe seksuelt. Anonymkode: b0392...c6c 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Men jeg forstår ikke poenget med å ha to kjærester bare. Det er jo en dealbreaker for meg ut i fra hva som er sannheten. Jeg er ikke intr i å være sammen med en sånn mann, men når jeg kanskje ikke får vite hele sannheten så er det vanskelig for meg å avgjøre om jeg ønsker å fortsette. Dersom han lyver, kan det jo hende det har vært fler damer også. Anonymkode: f0552...267
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg forstår ikke poenget med å ha to kjærester bare. Det er jo en dealbreaker for meg ut i fra hva som er sannheten. Jeg er ikke intr i å være sammen med en sånn mann, men når jeg kanskje ikke får vite hele sannheten så er det vanskelig for meg å avgjøre om jeg ønsker å fortsette. Dersom han lyver, kan det jo hende det har vært fler damer også. Anonymkode: f0552...267 Du bør absolutt avslutte dette forholdet. Jeg bare sier at det er normalt at man er redd for at et langvarig forhold på si, skal oppfattes som at han er oppover ørene forelsket. Det trenger ikke være slik, og derfor vil han nedtone forholdet med å snakke usant om hvor lenge det har pågått. Anonymkode: b0392...c6c 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars For å si det på en annen måte. Det blir aldri ålreit at han har vært utro, det fleste vil gå uansett. Men trolig sier han det slik fordi han ikke vil at det skal oppfattes at det er henne han vil være med. Noen ganger finner folk sammen, fordi de har noen ting treffpunkter, men de vil ikke gifte seg og stifte familie av den grunn. Kanskje han likte å være med henne i små doser, der han fikk noe fra henne som han ikke får i forholdet? Sier ikke dette for å forsvare han, men for å si at han kan ha sine grunner for å ikke gjøre dette større enn det er. Anonymkode: b0392...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men jeg forstår ikke poenget med å ha to kjærester bare. Det er jo en dealbreaker for meg ut i fra hva som er sannheten. Jeg er ikke intr i å være sammen med en sånn mann, men når jeg kanskje ikke får vite hele sannheten så er det vanskelig for meg å avgjøre om jeg ønsker å fortsette. Dersom han lyver, kan det jo hende det har vært fler damer også. Anonymkode: f0552...267 Men da gjør du det slutt. At du i det hele tatt godtok den "engangs hendelsen" forteller jo at du er tilbøyelig til å godta utroskap på noen områder. Du skulle gjort det slutt da, for da setter du standarden der. Anonymkode: e0d26...1a3 4 3
Liljerød Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Han forkler det som en engangshendelse fordi det er mildere og "lettere" å få deg til å godta og gå videre. Jeg ville vært ekstremt skeptisk til å gå videre med en mann som ikke klarte å være trofast mot deg i mer enn seks måneder (!). Det er jo hvetebrødsdagene hvor man bare skal være opptatt av hverandre dersom man er forelsket. Det er jo ikke sånn at dere har gått oppå hverandre i flere år og lidenskapen har forsvunnet. Det er noe annet som får han til å se på andre damer, og det vil jeg anbefale at han gjør på egen hånd. 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Hvis han ikke fortalte deg dette av seg selv, så angrer han ikke. Og med mindre han ble dopet ned så valgte han 100% selv å være utro. Har han gjort mer? Vanskelig å vite når han ikke innrømmer noe selv. Anonymkode: f91f2...f1b 2 2
hvaduikkeser Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten min og jeg er sånn ca midt i livet og har vært et par i ca 1 år. Nylig fant jeg ut at han har vært utro med en annen 6 mnd inn i forholdet vårt. Altså i høst. Han forklarer det med at det var en engangshendelse og skal aldri gjøre det mer. Han håper på tilgivelse og er så lei seg. Problemet mitt er at kona til en kamerat av kjæresten min fortalte meg på en fuktig kveld i helga at kjæresten min ikke forteller hele sannheten og vil at jeg må tenke meg grundig om, og snakke skikkelig ut med kjæresten min. Hun mener at det ikke har vært en engangshendelse, men et forhold som har vart over flere mnd. Jeg fikk helt sjokk fordi jeg trodde faktisk at han snakket sant til meg. Da jeg tok saken opp igjen på mandag, syntes han det var rart at jeg skulle snakke om det mer da han allerede har fortalt meg alt. Jeg blir veldig forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Tanker? Anonymkode: f0552...267 Han er selvfølgelig ikke ærlig for at det ikke skal virke så ille det han har gjort. Det er verre med noe som har foregått over tid bak ryggen din enn noe som skjedde en kveld. Mannen min gjorde det samme mot meg. 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars Å være utro 6 mnd inn i et nytt forhold tyder på at han ikke er forelsket, og ikke ser på deg som "the one". Min eks var akkurat sånn, han løy og løy og idioten meg godtok altfor mye. Han var kronisk utro, jeg både skulle og burde gått den gangen han gråt og lovet dyrt og hellig at det var bare en gang, og en stor feil. Jeg ble også advart, valgte å stole på han. I ettertid ser jeg jo det at andre tjener veldig lite på å lyve om sånt, han derimot gjorde det. Gå nå med en gang er mitt råd. Anonymkode: 79a5e...f8a 5 3
guttemann Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars Når han er utro etter 6 måneder er det neppe første gang han er utro, om han har hatt dame før, og det er nok heller ikke den siste. Det eneste du kan gjøre, er å sørge for at neste gang er det ikke deg han er utro mot. 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Gå med en gang. Vær hard, og ikke la deg lokke inn i at han vil "snakke ut", gråte, trygle osv. Det er en del av spillet. Det kan være et ubevisst spill, men det er like fullt psykisk mishandling. Utroskap er svik, løgn (innrømmer ikke før det blir avslørt, og ikke hele sannheten) gaslighting (få deg til å tvile på magefølelsen din og på hun som fortalte det til deg) manipulering (utnytte dine følelser og empati for han ved å gråte og være sårbar). Jeg er så sykt lei av at utroskap blir forklart som noe som begge i et forhold skal ta ansvar for! Det gjelder kanskje i noen tilfeller der forholdet skranter, begge har sviktet hverandre og den ene søker trøst hos andre når partneren ikke er villig til å jobbe med forholdet. Men i alle tilfeller jeg kjenner godt til er det ikke det som har skjedd! Og det er uansett er valg man tar og må ta ansvar for selv. I TS sitt tilfelle er det overhodet ikke noe hun har provosert frem, det kan man umulig rekke på 6 mnd. Og når man er utro etter så kort tid er det et bevisst valg om å lure kjæresten og få i pose og sekk. Det er så toxic som du får det. Jeg falt for den stakkars utro mannen min sine løgner, i år etter år. Det er en grusom sirkel å havne i. Man får et traumebånd og til slutt er det ikke noe igjen av deg. Du lever på smulene av "kjærlighet" du får innimellom, og det blir som en avhengighet. Det er helt sykt å tenke på hva som gav meg så enorm glede i forholdet vårt. Hvor latterlig små ting som skulle til for å knytte meg til han. Et vennlig ord, et skjeldent kjærtegn, at han var fornøyd og blid. Helt selvsagte ting i et forhold. Nå er jeg endelig ute av forholdet, og det er overveldende å erkjenne hvor ødelagt jeg er av det. Det er helt grusomt. Det er lett å tenke at det er kjipt når det står på, men når man har kommet ut og ser ting klarere så blir alt så bra. Det gjør det nok til slutt også. Men psykisk mishandling er utrolig skadelig. Jeg har ptsd og trenger omfattende hjelp for å klare meg. Jeg har tro på fremtiden, men det er en beintøff kamp å komme seg dit. Vær så snill og aldri godta sånn dritt fra en kjæreste! Det vil aldri bli bra! Ikke når løgnene og utroskapen er der fra første stund, og han bevisst velger å svikte og lure deg ❤️ Anonymkode: f266a...701 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gå med en gang. Vær hard, og ikke la deg lokke inn i at han vil "snakke ut", gråte, trygle osv. Det er en del av spillet. Det kan være et ubevisst spill, men det er like fullt psykisk mishandling. Utroskap er svik, løgn (innrømmer ikke før det blir avslørt, og ikke hele sannheten) gaslighting (få deg til å tvile på magefølelsen din og på hun som fortalte det til deg) manipulering (utnytte dine følelser og empati for han ved å gråte og være sårbar). Jeg er så sykt lei av at utroskap blir forklart som noe som begge i et forhold skal ta ansvar for! Det gjelder kanskje i noen tilfeller der forholdet skranter, begge har sviktet hverandre og den ene søker trøst hos andre når partneren ikke er villig til å jobbe med forholdet. Men i alle tilfeller jeg kjenner godt til er det ikke det som har skjedd! Og det er uansett er valg man tar og må ta ansvar for selv. I TS sitt tilfelle er det overhodet ikke noe hun har provosert frem, det kan man umulig rekke på 6 mnd. Og når man er utro etter så kort tid er det et bevisst valg om å lure kjæresten og få i pose og sekk. Det er så toxic som du får det. Jeg falt for den stakkars utro mannen min sine løgner, i år etter år. Det er en grusom sirkel å havne i. Man får et traumebånd og til slutt er det ikke noe igjen av deg. Du lever på smulene av "kjærlighet" du får innimellom, og det blir som en avhengighet. Det er helt sykt å tenke på hva som gav meg så enorm glede i forholdet vårt. Hvor latterlig små ting som skulle til for å knytte meg til han. Et vennlig ord, et skjeldent kjærtegn, at han var fornøyd og blid. Helt selvsagte ting i et forhold. Nå er jeg endelig ute av forholdet, og det er overveldende å erkjenne hvor ødelagt jeg er av det. Det er helt grusomt. Det er lett å tenke at det er kjipt når det står på, men når man har kommet ut og ser ting klarere så blir alt så bra. Det gjør det nok til slutt også. Men psykisk mishandling er utrolig skadelig. Jeg har ptsd og trenger omfattende hjelp for å klare meg. Jeg har tro på fremtiden, men det er en beintøff kamp å komme seg dit. Vær så snill og aldri godta sånn dritt fra en kjæreste! Det vil aldri bli bra! Ikke når løgnene og utroskapen er der fra første stund, og han bevisst velger å svikte og lure deg ❤️ Anonymkode: f266a...701 Tusen takk for at du deler dine erfaringer. Det er verdifullt. Toxic relasjoner bør unngås for enhver pris. Det kan ta knekken på et hvert menneske. Man vil så gjerne tro det beste om andre til det motsatte bevist. Det kan koste dyrt. Mye smerte, fortvilelse og at man jobber for smuler for man vil så gjerne. Det er hjerteskjærende. Jeg tror om de som velger å være utro hadde vært i motsatt posisjon, så hadde de hatt bedre forståelse og forutsetninger for å forstå hva de faktisk velger å utsette andre mennesker for. Man kan egentlig ikke forstå det før man sitter igjen som den bedratte ulykkelige part. Det er egoismen som råder dessverre. Vil ha, skal ha, må ha.... Det er det ingenting som heter. Det heter kan få, kan samarbeide og kan innfris om forutsetningene ligger til rette for det. Jeg velger å tro at om de som bedrar partneren sin egentlig hadde skjønt, og forstått hva de utsetter partneren sin for, så hadde de egentlig ikke gjort det. Tror det er mange som egentlig ikke forstår hva de holder på med. Og til de av dere som er utro mot partneren bevisst, og ikke har dårlig samvittighet: Må dere brenne i helvete. Søk tilgivelse og gjør noe med det! Ha et ønske om å bli et bedre menneske. Det er hele samfunnet tjent med inkludert kjæresten/samboer eller familien deres. Eller enda bedre: Forlat dem. Gjør dem den tjenesten, for alle har det bedre enn å være sammen med en partner som velger å være utro. Husk at partneren din er lykkelig uvitende om det som skjer bak ryggen dems, og det er løgnen deres som er med å bidra til det. Noe mer kynisk enn det skal man lete lenge etter. Anonymkode: c746f...854 1
LillaGorilla<3 Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Hvorfor gidder du ha en kjæreste du uansett ikke stoler på? 2 1
Macro Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars For meg er det så enkelt, at dersom han stikker pikken i en annen dame så er vårt forhold over. Feller ikke en tåre for slike folk engang. 2 1
got2go Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 10.50): Kjæresten min og jeg er sånn ca midt i livet og har vært et par i ca 1 år. Nylig fant jeg ut at han har vært utro med en annen 6 mnd inn i forholdet vårt. Altså i høst. Han forklarer det med at det var en engangshendelse og skal aldri gjøre det mer. Han håper på tilgivelse og er så lei seg. Problemet mitt er at kona til en kamerat av kjæresten min fortalte meg på en fuktig kveld i helga at kjæresten min ikke forteller hele sannheten og vil at jeg må tenke meg grundig om, og snakke skikkelig ut med kjæresten min. Hun mener at det ikke har vært en engangshendelse, men et forhold som har vart over flere mnd. Jeg fikk helt sjokk fordi jeg trodde faktisk at han snakket sant til meg. Da jeg tok saken opp igjen på mandag, syntes han det var rart at jeg skulle snakke om det mer da han allerede har fortalt meg alt. Jeg blir veldig forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Tanker? Anonymkode: f0552...267 Det er ikke han som skal få bestemme når du er ferdig med denne saken. Jeg tolker det dithen at han er redd for å prate mer om dette nettopp fordi at han skjuler mer enn han har sagt, og er redd for at du skal finne ut av det. Jeg hadde stolt mer på hun kona til kameraten her. 2 1
Gratis Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars Utroskap er både den første og siste spikern i kista. 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars Gratis skrev (8 minutter siden): Utroskap er både den første og siste spikern i kista. Håper man har vett til å forlate når man tenker slik. Anonymkode: c746f...854
Gratis Skrevet 28. mars #19 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper man har vett til å forlate når man tenker slik. Anonymkode: c746f...854 Tenker slik? Utroskap er slutten på ethvert forhold, all tillit er brutt. Eller blir det bedre over tid? Andre gang? Tredje gang? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #20 Skrevet 28. mars Gratis skrev (9 minutter siden): Tenker slik? Utroskap er slutten på ethvert forhold, all tillit er brutt. Eller blir det bedre over tid? Andre gang? Tredje gang? Jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre, og deres forhold, for det har jeg ingen kjennskap til. Enig i at da er all tillit brutt. Anonymkode: c746f...854 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå