Gå til innhold

Når fikk dere arbeidsavtalen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg starter i ny jobb i det offentlige neste uke, på tirsdag (1. april). Jeg har imidlertid ikke mottatt arbeidsavtalen ennå og vet heller ikke hva lønnen blir. Når fikk dere arbeidsavtalen deres? Bør jeg spørre om dette?

Anonymkode: d18fc...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det bør du spørre om snarest.

Den bør være på plass nrå du takker ja til jobben, så du veit hva slags betingelser du får.

Jeg jobber i det private og vi ansetter flere pers hvert år, og hos oss er i hvertfall tilbudene vi sender ut utformet slik at de ved signering av begge parter så blir dette også arbeidsavtalen der alt med arbeidstider, lønn, pensjon osv står.

Anonymkode: 32163...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble ringt og muntlig presentert tilbudet da med lønn og oppstartsdato. Fikk kontrakten deretter ettersendt på mail for gjennomlesing og signering. Dette løpet av et par dager.

Har du takket ja til en jobb uten å få en kontrakt eller vite hva du får i lønn høres jo veldig spesielt ut?

Anonymkode: 752cc...910

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Telefon med tilbud, goder og lønn samme ettermiddag som intervju. Kontrakten dagen etter. 

Anonymkode: 8718e...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tilbudet muntlig først, og da jeg skulle signere via vår rekrutteringsløsning var alle vilkår der.

Fikk så en fysisk signert kopi en av de første dagene på arbeid.

Anonymkode: 446fe...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk telefon med tilbud (inkl. avklaring av lønn), deretter e-post med bekreftelse på tilbud og betingelser samme dag. Så fikk jeg arbeidsavtalen tilsendt et par dager senere, og jeg underskrev og returnerte denne digitalt. Da stod ikke oppstartsdatoen der, siden jeg skulle si opp gammel jobb og avklare sluttdato der (utbetaling eller avspasering av timer etc.) først, så den påførte vi da jeg fikk sagt opp gamle jobben. Men jeg fikk tilsendt, og returnerte, arbeidsavtalen vel tre måneder før oppstart. Dette var i et departement.

Dette høres i det hele tatt veldig spesielt ut. Det var virkelig helt uaktuelt for meg å si opp min gamle jobb uten å ha solid skriftlig dokumentasjon på ny jobb, og så fort den var sikret (i form av e-post) fikk jeg altså avtalen på et par dager. Jeg sier ikke at det er noe galt her, men her ville jeg tro det har skjedd en stor glipp. En de sikkert løser helt fint, men jeg ville virkelig ha etterlyst det med en eneste gang.

Anonymkode: bf532...c7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De gangene jeg har fått et jobbtilbud, har det vært i form av en "kladd" av en arbeidsavtale, men alt ferdig utfylt (lønn, arbeidstid, pensjonsordning, andre vilkår). Det høres veldig spesielt ut om man har takket ja til en jobb uten å i det hele tatt vite hva man skal få betalt.

Anonymkode: 3247d...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arbeidsavtalen har jeg alltid fått sammen med jobbtilbudet. Har aldri begynt i en jobb UTEN å vite hva lønnen min er! 

Anonymkode: e774f...311

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...