AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Jeg har en storebror som tjener rundt 2 millioner i en kontorjobb som krever mye arbeid og forretningsreiser, jeg jobber nesten like mye og tjener knapt 700.000kr og har barn, og min samboer tjener ganske lite, så vi må se veldig nøye på penger, mens han tar ut samboeren sin på cafe, restaurant og shopping på ukentlig basis. Samboeren hans tjener også veldig godt, mye bedre enn meg, så tilsammen har de sikkert 3-4x bedre råd enn oss og ingen barn. Vi har begge universitetsutdannelse, men han har valgt en mer attraktiv karrierevei enn meg. Jeg har også to yngre søsken som er studenter og lite penger. Våre foreldre ville invitere oss på ferie til USA i sommeren, men har ikke lyst til å betale for min eldste bror og samboeren hans fordi han jo tjener mer enn dem... Det er ganske forståelig, men han lager oppstuss om det, fordi han mener det er urettferdig at han ikke får betalt slik som resten av familien.... Alternativet er at vi ikke kommer på ferie hvis vi ikke blir enige, og det er utrolig bittert. Faren min nekter å rikke seg på kravet om at broren min skal betale for seg. Vi har hatt mye krangel i familien angående penger før, men etter at han fikk kjæreste har det blitt totalt motsatt, da har han alltid gått inn for å fremstille seg som rolig og stabil overfor samboeren sin. Hun vet garantert ingenting om at han lager trøbbel nå, skal jeg true ham med å si det til ham hvis han ikke gir seg her? Jeg vet at samboeren hans er innstilt på å selv betale for seg, det er bare ham, som tjener mest av oss alle, som vi ha spandert.... helt utrolig.... Anonymkode: e3ff9...010 4 4 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars Populært innlegg #2 Skrevet 26. mars Ikke involver samboeren hans i dette! Dette må din bror og dine foreldre finne ut av selv. Anonymkode: 380cc...98f 36 19
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Her var det mye bitterhet og sjalusi gitt. Hva skal du oppnå ved å snakke dritt om han til samboeren? Er det bare for å ødelegge det livet du virker å være veldig misunnelig på? At det er smålig av han å ikke betale sin egen ferie er en sak. Noen er jo veldig opptatt av at foreldre skal gi noen lunde like verdier til alle barna. Hans verdier har han jo sånn sett skaffet seg selv, så egentlig har det jo ingenting med saken å gjøre. Dette er en sak mellom han og foreldrene. Ikke noe samboeren har noe med. Anonymkode: 747d2...79d 35 13
Populært innlegg Lønnesirup01 Skrevet 26. mars Populært innlegg #4 Skrevet 26. mars Her er jeg enig med broren din. Foreldre skal ikke gjøre forskjell på barn, og hvis de vil invitere alle barna på en felles ferie så betaler de for alle, ikke noen utvalgte. Dere har valgt ulike karriereveier og partnere, og har ulik økonomi. Det er jo deres valg. De som sitter godt i det skal ikke "straffes" ved å legge ut mer enn søsken. Er det en "mine-dine"-problematikk her? Siden du skriver "faren min", og ikke "faren vår". 62 38
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Høres kjent ut desverre… han tjener nok godt nettopp fordi han har en stilling hvor han skal kutte og ta fra de med minst .. Slike manipulatorer er det bare å ta avstand fra. Anonymkode: 51841...6ce 13 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars Populært innlegg #6 Skrevet 26. mars Jeg forstår følelsen din bror opplever av urettferdighet. Dette handler i bunn og grunn ikke om penger, men om følelser. Vil tro han føler seg utenfor på et vis. Ikke god nok til å bli spandert på? Tenker at man må gå varsomt frem når man som foreldre så åpenlyst forskjellsbehandler. Selv om han er voksen og tjener godt, så er det jo barnet i ham som snakker nå. Et såret barn. Anonymkode: 3da34...554 46 1 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Jeg ville involvert samboeren hans og skrevet en litt fortvilet melding til henne om at du synes det er trist at de ikke har mulighet til å betale for egne billetter denne gangen. Far har budsjettert for at sønnen skal betale selv da han har pengene til det, og det hadde vært fint om alle kunne være med på felles ferie. 😇 Hun må få vite hvordan han faktisk er. Anonymkode: 4403e...12d 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Jeg skjønner på en måte han og. Han blir jo "straffet" for å klare seg selv. Det mest rettferdige er selvsagt at foreldrene deres betaler for alle eller ingen, og at ferieturen blir lagt etter ett budsjett som alle kan være med. Foreldrene dine kan jo feks betale feriehus for alle, men alle må betale billettene selv (eller omvendt). Jeg ville ikke sagt noe til svigerinne. Det blir bare barnslig og gjort for å lage konflikt. Her er vi i lignende situasjon, men da er der rik søsken som bestemmer hvor alle skal dra og bestemt at alle skal betale selv. (Noe som er ok selvsagt), men vi har ikke råd til 14 dager på 5 stjerners hotell i Cannes med dyre restaurantbesøk hver dag og shopping. Det gjør jo at vi ikke blir med. Og det er sårt. Det hadde vært bedre om de la seg på ett nivå vi kunne vært med, men jeg skjønner at telt ikke er aktuelt for de. Anonymkode: 46fc2...5a7 26 4 4
Lalal13 Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars Synes ikke foreldre skal gjøre forskjell på barna sine. Så jeg forstår broren din godt. 34 2 13
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars Når det gjelder akkurat ferieturer må foreldrene betale for alle eller ingen. Forstår godt at han reagerer. Anonymkode: 24a80...163 27 1 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars Jeg skjønner broren din veldig godt. Foreldre skal ikke gjøre forskjell. Det er ikke hans feil at du og din partner har valgt det livet der har. Du har selv barn sier du. Vet ikke hvor mange, men har du flere enn en. Vi du forstå etterhvert at forskjellsbehandling av søsken er ikke sundt for familie samholdet. Hvis foreldrene deres ønsker å invitere dere med på ferie, får dem velge et annet reisemål dem har økonomi til å spandere når det er det dem ønsker. Anonymkode: e7c28...1d3 22 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Skrevet 26. mars Veldig spesielt å behandle ham sånn. Det der er jo stjerneoppskriften på å splitte familier. Man forskjellsbehandler ikke barna på en sånn måte. Vil foreldrene deres spandere tur bør dere reise til et sted hvor de har råd til å spandere på alle. Dere har valgt ulikt, han bør ikke straffes fordi han tjener bedre. Helt merkelig at du synes det er ok, men klart du tjener jo på det. Anonymkode: 168cc...f27 26 1 7
Ulven Skrevet 26. mars #13 Skrevet 26. mars Vi hadde ikke gjort forskjell på ungene, men vet at de som har veldig god råd ikke hadde latt oss betale for seg når de vet at de tjener så mye mer enn oss. Så jeg synes jo det sier mye om broren din når han ikke tilbyr seg å dekke turen selv all den tid han vet at foreldrene dine ikke har økonomi til å dekke for alle. 14 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres kjent ut desverre… han tjener nok godt nettopp fordi han har en stilling hvor han skal kutte og ta fra de med minst .. Slike manipulatorer er det bare å ta avstand fra. Anonymkode: 51841...6ce Høres kjent ut….TS stjerner nok dårlig nettopp fordi hun forventer at noen annen skal ta regningen for det meste! Enten foreldre eller staten. Slike manipulatorer er det bare å ta avstand fra. Anonymkode: 1b6e0...601 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville involvert samboeren hans og skrevet en litt fortvilet melding til henne om at du synes det er trist at de ikke har mulighet til å betale for egne billetter denne gangen. Far har budsjettert for at sønnen skal betale selv da han har pengene til det, og det hadde vært fint om alle kunne være med på felles ferie. 😇 Hun må få vite hvordan han faktisk er. Anonymkode: 4403e...12d Absolutt ikke! Hun har ingenting med det. Hadde blitt sjokka om samboeren min ble behandlet sånn av foreldre og søsken. Anonymkode: 168cc...f27 12 1 7
Miss Clara Skrevet 26. mars #16 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville involvert samboeren hans og skrevet en litt fortvilet melding til henne om at du synes det er trist at de ikke har mulighet til å betale for egne billetter denne gangen. Far har budsjettert for at sønnen skal betale selv da han har pengene til det, og det hadde vært fint om alle kunne være med på felles ferie. 😇 Hun må få vite hvordan han faktisk er. Anonymkode: 4403e...12d Få vite hvordan typen faktisk er. Han reagerer på forskjellsbehandling av foreldrene, er det en dårlig egenskap? 18 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Skrevet 26. mars Jeg er enebarn, men selv jeg mener jo at foreldre ikke kan gjøre forskjell på barna sine på denne måten. Her må det være enten alle eller ingen. Anonymkode: 28d8c...c25 9 4
Bokormsen Skrevet 26. mars #18 Skrevet 26. mars Blir helt urimelig for foreldre å skulle betale en reise for et par som tjener 3mill+ uten barn. Det er øvre 5. percentil penger, de har antageligvis mer enn foreldrene, mens dere er avhengig av hjelp for i det hele tatt å kunne reise. Dessverre er det ofte slik at de med mye penger havnet der fordi de jager penger og er gjerrige. Lite man får gjort noe med dessverre. 11 17
AnonymBruker Skrevet 26. mars #19 Skrevet 26. mars Ulven skrev (1 minutt siden): Vi hadde ikke gjort forskjell på ungene, men vet at de som har veldig god råd ikke hadde latt oss betale for seg når de vet at de tjener så mye mer enn oss. Så jeg synes jo det sier mye om broren din når han ikke tilbyr seg å dekke turen selv all den tid han vet at foreldrene dine ikke har økonomi til å dekke for alle. Men da burde de ikke foreslått en tur til et land som slik valutaen er nå koster flesk. Da burde de reist et sted hvor de har råd til å betale for alle. Anonymkode: 168cc...f27 7 3
Bokormsen Skrevet 26. mars #20 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres kjent ut….TS stjerner nok dårlig nettopp fordi hun forventer at noen annen skal ta regningen for det meste! Enten foreldre eller staten. Slike manipulatorer er det bare å ta avstand fra. Anonymkode: 1b6e0...601 Hun tjener jo over median lønn, mener du at folk med utdannelse som jobber fulltid er snyltere? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå