Gå til innhold

Fikk jobbtilbud, men får ikke svar etterpå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg har søkt på en 100 % fast stilling i det offentlige og hadde intervju i februar osv. Avdelingslederen ringte meg på mandag kl. 15:30 og informerte om at det hadde oppstått en endring i prosessen. I stedet for en fast stilling tilbød de et ettårig vikariat og ønsket at jeg skulle starte så snart som mulig, allerede neste uke.

Jeg hadde en samtale med min nåværende sjef i går med en gang. Vanligvis har jeg to ukers oppsigelsestid, men hun sa at det var greit å slutte tidligere. I går ringte jeg avdelingslederen for å gi beskjed om at jeg kan tiltre stillingen neste uke, men hun svarte ikke. Jeg sendte også en melding, men har ikke fått svar der heller.

Hva bør jeg gjøre? Er det vanlig å bli ignorert på denne måten når man skal ansettes? Jeg er litt bekymret.

Anonymkode: bd1be...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.46):

Hei,

Jeg har søkt på en 100 % fast stilling i det offentlige og hadde intervju i februar osv. Avdelingslederen ringte meg på mandag kl. 15:30 og informerte om at det hadde oppstått en endring i prosessen. I stedet for en fast stilling tilbød de et ettårig vikariat og ønsket at jeg skulle starte så snart som mulig, allerede neste uke.

Jeg hadde en samtale med min nåværende sjef i går med en gang. Vanligvis har jeg to ukers oppsigelsestid, men hun sa at det var greit å slutte tidligere. I går ringte jeg avdelingslederen for å gi beskjed om at jeg kan tiltre stillingen neste uke, men hun svarte ikke. Jeg sendte også en melding, men har ikke fått svar der heller.

Hva bør jeg gjøre? Er det vanlig å bli ignorert på denne måten når man skal ansettes? Jeg er litt bekymret.

Ekspander  

Skikkelig useriøst!! Håper at du får svar i dag 🤞

Anonymkode: b2353...5fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.55):

Skikkelig useriøst!! Håper at du får svar i dag 🤞

Anonymkode: b2353...5fc

Ekspander  

Jeg håper det. Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har ringt tilbake eller svart på meldingen min. Jeg har allerede sagt opp den nåværende jobben min, men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse eller arbeidsavtale fra den nye jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.46):

Jeg håper det. Men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har ringt tilbake eller svart på meldingen min. Jeg har allerede sagt opp den nåværende jobben min, men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse eller arbeidsavtale fra den nye jobben.

Ekspander  

Du må jo ikke si opp før du har skrevet under arbeidsavtalen!

Anonymkode: 20455...a75

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg trukket oppsigelsen. Du har jo ikke et aktivt tilbud nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Du bør ikke gjøre noe som helst før du sitter med en signert og kontrasignert kontrakt med den nye arbeidsgiveren .

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg visste ikke at jeg kom til å bli ignorert! Selv en offentlig virksomhet som NAV gjør det – helt utrolig. Bør jeg ringe igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.56):

Jeg visste ikke at jeg kom til å bli ignorert! Selv en offentlig virksomhet som NAV gjør det – helt utrolig. Bør jeg ringe igjen?

Ekspander  

Er det NAV som arbeidsgiver du ikke blir oppringt av igjen? Du har søkt i NAV? Det kan være at det er sykefravær.

Er det flere andre navn/telefonnummer fra stillingsannonsen så kan du evt ta kontakt med noen der og forklare situasjonen.

Anonymkode: d7b50...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres nesten ut som om vi har blitt tilbudt jobb på samme sted, for opplever akkurat det samme her nå.. 

Anonymkode: 31e26...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 12.04):

Høres nesten ut som om vi har blitt tilbudt jobb på samme sted, for opplever akkurat det samme her nå.. 

Anonymkode: 31e26...fd0

Ekspander  

Virkelig? Kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ekspander  

En tips. Ta ALDRIG en jobb der arbeidsgiver virker stresset om å ansette sjappt. ALDRI. Det er tegn på svært dårlig arbeidsmiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.56):

Ekspander  

Du bør trekke oppsigelsen din og håpe du kan beholde jobben du har. Neste gang får du skriftlig tilbud før du sier opp stillingen din. Uansett hvilken arbeidsgiver.

Anonymkode: 4955a...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hårreisende uprofesjonelt. Lærdommen til neste gang er å aldri takke ja til noe før du har det skriftlig. At denne arbeidsgiveren var så desperat at de trengte noen så raskt var ikke ditt problem.

Anonymkode: e8cb5...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...