Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange venner som er «hobby fotografer» som legger ut masse naturbilder. Jeg har venner som legger ut masse bilder fra ferier, av ungene og av alt mulig annet rart. Men jeg har ikke tid eller interesse av å kommentere på bilde av solnedgangen utfor huset, av alt det søte ungene eller katten gjør. Ja jeg kan gi en tommel opp eller en kommentar i ny og ne. Men nei det er ikke en prioritering å kommentere bildene på Facebook hver dag. Så får jeg høre, men du må jo vise støtte og interesse for ditt og datt. Vi er jo gamle venner/familie/osv. Pia blir lei seg når du ikke støtter hobbyen hennes. Så ja får høre av flere at jeg burde vise mer interesse. Har prøvd å si ja men det er så mange som sier det samme som deg at men det er bare Pia, Per eller Anne. Men det er jo alle sammen. Så nå kjenner jeg at jeg ønsker å slette hele Facebook siden det virker som den plassen folk ønsker å pleie egoet sitt. Men trenger det på grunn av grupper for jobb og skole. Så hva kan jeg gjøre for at folk skjønner på en fin måte at sorry men jeg gidder ikke kommentere det 10bilde av pus. 

Anonymkode: fe1bc...56d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du ikke visste at den eneste måten å vise interesse for folk på var via kommentarer på sosialemedier og at det slett ikke er slik at ditt liv styres av sosiale medier heller så dere er nok ulike der siden det betyr at du lever ditt liv utelukkende for likes og kommentarer rett og slett - ser ingen grunn til å pakke det inn i slike settinger. 

Anonymkode: 17169...e3f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bruker fb lenger…?

Anonymkode: a0877...98d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen bruker fb lenger…?

Anonymkode: a0877...98d

Jo

Anonymkode: cae4f...b72

Skrevet

" Kanskje du bør legge bort facebook og være tilstede og støtte Pia selv? Er dumt å lære ungene at valdiering i sosiale media er det som betyr noe."

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slett Facebook. Helt fantastisk. Folk må faktisk begynne å kommunisere med deg direkte, istedenfor et innlegg som de deler med 500+ mennesker. 

Anonymkode: 026eb...94e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men trenger det på grunn av grupper for jobb og skole.

Anonymkode: 839ce...998

AnonymBruker
Skrevet

Det er uting at jobben bruker fb og at du må bruke din personlige konto i forbindelse med den. Det skal ikke være behov for dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Få skolen til å bruke andre medier. F.eks. dis c o r d eller tilsvarende. Det er en befrielse å slette fb! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(Når begynte kg å sensure????)

AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk hadde jeg ikke orket. Hadde en en gang som skrev til meg på melding, du gidder du å like det jeg la ut nå". Jeg gadd ikke. Forstår meg ikke på folk som kommenterer på alt, de kan jo ikke få gjort noe annet da mange også har flere tusen venner på fb.

Og når skal folk dessuten lære at man bare ser et lite utvalg av det som legges ut? Så å ikke like eller kommentere noe betyr altså ikke "misliker" (selv om det KAN bety det også). Jeg liker og kommenterer kanskje et par ting i uka, hvis det er noe som skiller seg positivt ut i mengden. Men det er jo stadig mer sponsede greier man ser i feeden, og mindre av hva venner deler.

Anonymkode: a2fcb...c65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er uting at jobben bruker fb og at du må bruke din personlige konto i forbindelse med den. Det skal ikke være behov for dette. 

Er det lov?

Da ville jeg opprettet en egen Facebook konto som bare var tilegnet jobb.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bare å si at du har sluttet å bruke Facebook, bortsett fra det du ikke kommer unna som er jobb og skole.

Anonymkode: bb0db...dd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Facebook med jobb er typisk sånn sosiale ting som kurs og sånn foredrag. Eller sosial ting som bowling, lønningscola og sånt. 

det med skolen er natteravn lister, kakesalg med 17mai, dugnad og skoleturer sånne ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Facebook med jobb er typisk sånn sosiale ting som kurs og sånn foredrag. Eller sosial ting som bowling, lønningscola og sånt. 

det med skolen er natteravn lister, kakesalg med 17mai, dugnad og skoleturer sånne ting. 

Slett profilen din. Lag en ny profil som kun er for kollegaer, skole og natteravn.

Venner og familie kan ringe, sende melding eller møtes i person.

Ønsker venninnen din å sende deg alle sine personlige bilder fra ferien sin, så kan hun sende deg dem på messenger e.l. Da vil hun kanskje se hvor hysterisk det faktisk er, å dele hele fotoalbumet sitt med andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du tilbakemelding om dette fra flere? Har aldri fått sånne tilbakemeldinger fra noen som helst jeg er venner med i sosiale medier. Jeg er ikke flink til å kommentere hverken innlegg eller snapvideoer osv.

Anonymkode: 6e391...774

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke har sett det? "Bruker ikke facebook noe særlig, sjekker bare skole-gruppene". 

Anonymkode: 192f4...e63

• Liker 3
Skrevet

Og dette er bare en liten del av hvorfor jeg sletta FB. Hva med å leve livet uten klikk og likes? Vær tilstede i virkeligheten og ikke det som vises på nettet.  Hadde gitt beskjed til den du kjenner at sorry jeg bruker ikke fb noe særlig og får ikke med meg så mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Du og dine venner må ha lite innhold i hverdagen som er så avhengig av Facebook. 

Anonymkode: 92539...108

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 9.39):

Ts her

Jobben kan sende sånt på e-post. Skjønner ikke hvorfor fb skal brukes til dette! alle på jobben er på e-posten. Slutt å la big tech få all denne infoen om dere. 

Skolen, da kan du lage en egen profil som er kun til det. Også kan du slette din personlige profil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...