Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hverdagsklær eller noe penere? 

Anonymkode: cad03...7ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer åpenbart an på arbeidsplassen, men man har jo på seg det samme som resten av arbeidsdagen. Har aldri jobbet på et sted hvor man skifter før et møte 😛 Våre møter er heldigvis digitale, så man trenger strengt tatt bare være påkledt fra midjen og opp 😆 Men plutselig må man reise seg og hente noe, så bukser er likevel anbefalt.

Anonymkode: 653c3...339

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hverdagstøy om du har fri og arbeidstøy om det er i/rett etter arbeidstid. 

AnonymBruker
Skrevet
Delia Peabody skrev (2 minutter siden):

Hverdagstøy om du har fri og arbeidstøy om det er i/rett etter arbeidstid. 

Avdelingsmøter på fritiden? Ingenting forundrer meg altså, men..?

Skrevet

Jeg bruker uniform men skifter alltid til møte for å være i møtemodus.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er avdelingsmøter midt i arbeidstiden, så da har vi på oss det samme som vi har på oss resten av arbeidsdagen. 

Anonymkode: 7333c...fcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber turnus, så det hender noen må komme på møter når vi har fri eller har kveldsvakt. 

TS

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om det jobber til sammen…..si….16 mennesker på en avdeling, men de ulike skiftene dekkes av 5-6 mennesker av gangen vil jo noen møter havne på en dag man har fri. Hos oss skriver vi da timer for møtet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan du si.  På min jobb satte sjefen alltid opp personalmøter på onsdager og det var obligatorisk oppmøte.  Så for de som hadde fridag ble gjort om og lagt inn som arbeidstid i turnusen.  Altså arbeidsdag fra 12.45-15.00 

Ekstra kjedelig for de med lang reisevei, hvor reisetiden utgjorde like mye som selve møtet 

Endret av Laraa
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (Akkurat nå):

Det kan du si.  På min jobb satte sjefen alltid opp personalmøter på onsdager og det var obligatorisk oppmøte.  Så for de som hadde fridag ble gjort om og lagt inn som arbeidstid i turnusen.  Altså arbeidsdag fra 12.45-15.00 

Noen av oss har turnus, så da er det naturlig at ikke alle er på jobb, ved et møte.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mange jobber skift, og da kan avdelingsmøter komme utenom arbeidstid... Noen jobber heller ikke fulltid.

Anonymkode: d5148...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Delia Peabody skrev (5 minutter siden):

Om det jobber til sammen…..si….16 mennesker på en avdeling, men de ulike skiftene dekkes av 5-6 mennesker av gangen vil jo noen møter havne på en dag man har fri. Hos oss skriver vi da timer for møtet. 

Laraa skrev (3 minutter siden):

Ekstra kjedelig for de med lang reisevei, hvor reisetiden utgjorde like mye som selve møtet 

Utrolig, er dette en lovlig praksis? Man reiser da vel ikke inn for å delta på møte på en fridag, med mindre det er noe ekstraordinært? Hos oss er det møter nesten hver dag, da hadde det ikke blitt mye fri. 

AnonymBruker
Skrevet

Både og. Kommer helt an på. Alle går i skikkelig hverdagstøy på jobb, eller "brukstøy", type turbukser, ull, treningstøy. Når vi har møte på ettermiddag/kveld er det godt å komme i noe annet, noe mer penere/nyere. Jobber i barnehage. 😅

Anonymkode: 2ad40...f77

AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (4 minutter siden):

Sånn vil det alltid være når folk jobber turnus eller ikke jobber 100 prosent. Hvordan skal en løse det da? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du i helsevesenet? Der jeg jobber kommer folk i alt fra treningstøy, hverdsgskjoler og dongeri og ullgenser. Ikke rart da noen skal på jobb etterpå og rett i uniform, noen skal ut på tur etterpå, andre kommer fra shopping, lunsj med venner osv. 

Men selv liker jeg å kle meg hverdagslig. For meg er det ofte en enkel bukse og bluse, pen ullgenser eller topp og cardigan.

Anonymkode: d738d...76c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig, er dette en lovlig praksis? Man reiser da vel ikke inn for å delta på møte på en fridag, med mindre det er noe ekstraordinært? Hos oss er det møter nesten hver dag, da hadde det ikke blitt mye fri. 

Her hos oss, så har de avdelingsmøter med alle ansatte 2 ganger i året. Da ser ledelsen helst at alle kommer. Det er veldig få som har lang reisevei. Jeg har det, men da bytter jeg gjerne vakt den dagen, slik at jeg er på jobb uansett. Ikke så veldig vanskelig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber du i helsevesenet? Der jeg jobber kommer folk i alt fra treningstøy, hverdsgskjoler og dongeri og ullgenser. Ikke rart da noen skal på jobb etterpå og rett i uniform, noen skal ut på tur etterpå, andre kommer fra shopping, lunsj med venner osv. 

Men selv liker jeg å kle meg hverdagslig. For meg er det ofte en enkel bukse og bluse, pen ullgenser eller topp og cardigan.

Anonymkode: d738d...76c

Ja, jeg jobber i helse.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn vil det alltid være når folk jobber turnus eller ikke jobber 100 prosent. Hvordan skal en løse det da? 

På normalt vis, de som har fri deltar ikke. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På normalt vis, de som har fri deltar ikke. 

Dette møte er obligatorisk. Vi skriver av timene om vi har fri og de tas som innarbeiding. 

Skrevet (endret)

Vanlige klær, med mindre det er dresskode.Da følger man dresskoden.

Endret av Rotemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...