Gå til innhold

Ufancy visningstips? (forberedelse/styling)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal selge min lille knøtteleilighet. Jeg er på budsjett, og det er snakk om en liten, rimelig, og koselig leilighet. Ønsker å gi leiligheten min de beste sjangser da jeg selv har vært veldig glad i den og trivdes godt, selv om den ikke er ny og fancy. Det er også første gang jeg selger, så har aldri vært gjennom visning og slikt fra selger siden. Og, det er en utfordring at jeg må bo her samtidig på så liten plass, og samtidig få vekk alle tingene mine.

Noen tips til enkle ting jeg kan gjøre for visning? Hva liker du best å se for et godt inntrykk? Hvordan gjør man det med bad, jeg har frittstående dorullholder, søppelbøtte og dokost, er det best å fjerne alt, eller kan noe stå?

Andre lure tips til budsjett-visning?

Anonymkode: e1a42...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rydd bort alt du kan, inklusive det du nevnte fra badet. Og IKKE legg en håndduk på dolokket som enkelte stylister gjør, det er så ufyselig 🤮

Ellers fjerne ting og tang så det automatisk ser rommeligere ut. Rent og ryddig er en god kombinasjon. 

Lykke til! 

Anonymkode: 2e001...cf4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe jeg legger merke til, er om blanke overflater faktisk er blanke. Speil, kraner, vinduer, dørhåndtak, platetopp osv... Det er fort gjort å svisje over med en mikrofiberklut.

En annen ting er at senga er pent oppredd. Ikke bare dra sengeteppe over hele senga, inkludert putene, som jeg ofte har sett folk gjøre. Se etter inspirasjon på nett.

Friske blomster eller grønne planter er alltid fint. 🌷

Anonymkode: c07d5...39c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se på små leiligheter til salgs i sentrale Oslo-områder. Der er det størst press på eiere og alle leilighetene er stylet! Så du får gode tips. Tips som du også får her, slik som rydde mest mulig (alle personlige ting og også inkl planter som ikke ser helt fine ut), puter som matcher veggfargen, de obligatoriske urter, cherrytomater og olivenolje på kjøkkenet osv. 

Men, jeg har en annen tips. Det jeg gjorde, var å leie en dampvasker for en helg og dampvasket badene. Egentlig best å gjøre før takstmann til og med. Men mitt bad fra 2005 ble så fin at det ser "nytt" ut. Jeg tror det har noe å si. For bad er jo dyrt å pusse opp, og ser man gule fuger og kanskje også svartmugg/rødmugg i silikon, så tror man jo umiddelbart at man må pusse opp. 

Anonymkode: 94402...a37

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte netopp mitt hus. Vi hadde en stor jobb i forkant og endte opp med at halvparten av møbler og ting inni huset + alt i garasje ble kastet eller kjørt vekk før vi skulle ha visning. Valgte å bruke boligstylist. Vi malte også vegger i hele stua og vegger på kjøkken. Det var slitsomt men hadde stor effekt på bilder og vi hadde 20 på visning noe som var veldig mange og uvanlig i vårt område.

Huset og rommene bør se så store ut som mulig, og ikke overmøblert. Jeg er kanskje i overkant nervøs for slike ting så jeg pakket også vekk masse utstyr, sengtøy, håndklær og ting så skap/skuffer på bad og kjøkken skulle se ryddig ut og potensielle kjøpere kan se at det er god plass til sine ting der. Jeg lånte også mange fine grønne planter av familie i forskjellig fasong/størrelse og det ga huset en helt annen stemning og inntrykk.

På badet ryddet jeg vekk alt. Skittentøy, dorullholder, såpe og tannkost. Alt var helt tomt, også ble det satt inn en koselig grønn plante ved siden av vasken istedenfor.

Vurder om boligstyling kan være noe for deg? Hos meg var en konsultasjon inkludert i megler sin fastpris, vi valgte å betale 6000 for delstyling. Det var natt og dag å noe vi fikk igjen for i salget. Vi er ikke interessert i interiør eller pynteputer osv så for meg var det deilig å ha noen andre som fikk huset til å vise seg fra sin beste side før fotografen kom

Anonymkode: e89b9...d66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...