tinywiny Skrevet 26. mars #1 Skrevet 26. mars Hjelp! Trenger inspirasjon! Mellom full jobb og fritidsaktiviteter med barna, hva lager dere som er raskt, sunt og godt som barna også spiser? Alle har noen go-to middager som alltid går igjen på familiemenyen, hva er deres? Her går det ofte i wraps på farta, spaghetti, fiskeburger, kyllingsalat med pasta, og fiskepinner i tortilla.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Skak ikke påstå at det er veldig sunt, men dette er noen raske løsninger jeg bruker: Nuddelsuppe- finhakkede grønnsaker som koker fort med nudler og ev poserte egg. Pasta og pesto. Dumplinger med div fyll. Kjøper frosne på asiabutikker, meny eller gigaboks. Pleier å velge grønnsaksfyll på de som er laget utenfor Norge. Koker eller steker de (har ikke sånn bambussteamer). Bruker de og i suppe. Ostesmørbrød stekt i panne. Anonymkode: e7185...6e4
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Stekte fiskekaker på brød, ikke så sunt men raskt og alle elsker det. Anonymkode: 48a92...664 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars På travle dager, var det laksefilet eller kyllingfilet i ovn. Med kokt ris og salat til. Hadde alltid en bolle salat i kjøleskapet. Mens maten ordnet seg selv i ovnen, så kunne jeg sette på en klesvask eller hjelpe med lekser. For meg var det enklest med middag man ikke måtte stå ved ovnen og passe på, slik at man fikk tatt unna andre småting. Anonymkode: 0ff8a...fcb 1
Drama_Queen Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Pølsegrateng- lager ofte kvelden før el om morgenen om jeg er tidlig oppe. kjapt og enkelt. laks med pasta og kremet pestosaus. Hjemmelagde supper av forskjellig slag. Grove pitapizza med en salar til( f eks ruccola, så slipper jeg å hakke noe).
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Spagetti med smør og evt klippet biter av vårløk eller noe annet Anonymkode: 4fe21...1a2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Fisk eller kylling i ovnen. Steamer en pose fryste grønnsaker. Wok. Kyllingstrimler og en pose fryste grønnsaker. Anonymkode: 14299...2d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Skrevet 26. mars Kylling med salat/paprika/agurk/mais i pitabrød =10 minutter Anonymkode: 28c01...453 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Skrevet 26. mars Fish and chips er enkelt og alle i familien spiser det😊 Anonymkode: a49eb...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Skrevet 26. mars ikke sunt men garantert at alle spiser: Pølse i lompe Risotto Mac’n’cheese Minipizza Anonymkode: b71ec...b6e
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Skrevet 26. mars Vi kjøpte ei kokebok av Linda Stuhaug med oppskrifter der alt lages i en panne/gryte. Det har vært en gamechanger for oss. Enkle oppskrifter uten «rare» ingredienser. Anonymkode: 11075...668 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Skrevet 26. mars Det blir mye halvfabrikata. Type ferdig grillete kyllingvinger, ferdige fiskekaker, pølser, kjøttkaker. Pasta med ferdig saus. Koker potet eller ris til, eller lager pommes fritt eller makaroni. Rå agurk, paprika og gulrøtter i tillegg (fordi det er de grønnsakene barna spis). Anonymkode: 1fa6b...a36
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Skrevet 26. mars Stekt eller ovnsbakt fisk med grønnsaker, ris eller pasta/nudler / woksaus. Ulike typer wok med kylling,vegetar, kjøtt, pølse og spagetti med salat. Hamburger og brød med de ingrediensene dere liker,pannekaker,grøt. Anonymkode: 62b23...808
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Skrevet 26. mars Hvis jeg har kjempedårlig tid, kjøper jeg salat i løs vekt i stor boks med meg hjem fra jobbkantina. Det blir dyrt, men innimellom går det. Anonymkode: c9f1c...da2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Skrevet 26. mars Vi planlegger, slik at vi i løpet av en uke lager 3-4 middager fra bunnen av og spiser 3-4 middager fra fryseren. Når vi lager fra bunnen av lager vi alltid en stor porsjon, slik at vi har rester som kan fryses. Så planlegger vi slik at de travleste dagene får fryser-middag - da får vi fortsatt god, hjemmelaget mat. Og aldri det samme to dager i løpet av en uke. Raske favoritter å lage fra bunnen av her er pasta med pesto, potet og aspargesbønner, sprø pitadrøm fra Vegetarentusiast (forøvrig en nettside med mye god og rask mat!), hjemmelaget tomatsuppe, ulike linsegryter, pasta med saus laget av ovnsbakte grønnsaker som moses med stavmikser og litt fløte, ++. Anonymkode: 3b55c...6ff 1 2
missLynch Skrevet 26. mars #17 Skrevet 26. mars Fiskeburgere i brød med salat og rømme, fiskekaker på brødskive med ketchup, wienerpølse med brød, omelett med middagspølse , tomat, purre og ost, kjøttboller i fløtesaus med potetmos
AnonymBruker Skrevet 26. mars #18 Skrevet 26. mars Alt er kjapt å lage om man planlegger,har råvarer i hus og tilgjengelig. Sett fram det du trenger kvelden før. Anonymkode: b9761...6fb
AnonymBruker Skrevet 26. mars #19 Skrevet 26. mars Wok med en pose wokgrønnsaker, laks eller kylling, ris eller nudler (nudler tar to minutt). Litt mer tid, suplert med ferske grønnsaker som løk, gulerot, en squash, brokkoli etc utfra hva vi har. Anonymkode: d33c7...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #20 Skrevet 26. mars Fish and chips (Findus eller Lerøy har panert fisk som går i ovnen sammen med potetbåter, eller pommes frites i nødens fall). Rasper gulrot, og lager en dip av majones og hotsaus. Serveres med sitron. Kan skeie ut med grønne erter til, og om jeg har fem minutter ekstra lager jeg ertepuré. Anonymkode: f2787...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå