AnonymBruker Skrevet 26. mars #1 Del Skrevet 26. mars Har et autistisk barn som plages av bråk i klassen, og sammen med kontaktlærer har vi bestemt at det kan være verdt å prøve ut støydempende hodetelefoner (de jobber naturligvis alt de kan for å redusere støynivå i klassen med ekstra foreldremøter, gutte- og jentegrupper osv, men det er dessverre veldig vanskelig). Men hvordan fungerer støydempende hodetelefoner? Ut i fra hva jeg leser, så fungerer de best mot konstant, lavfrekvent støy. Finnes det noe som vil dempe og lindre mot plutselige utrop, plagsom skravling osv? Planen er egentlig ikke å ha på musikk samtidig. Anonymkode: 4ee02...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #2 Del Skrevet 26. mars Jeg bruker hørselvern. Er autist selv Anonymkode: fb1c8...e3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Del Skrevet 26. mars Jeg bruker Bose QuietComfort Ultra i klasserom og det funker veldig bra. Anonymkode: db2af...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Del Skrevet 27. mars Jeg bruker støydempende hodetelefoner hjemme, ved støvsuging og matlaging og annet med mye lyd. F.eks matlaging blir det lett klinking og slanking med kasseroller og bestikk, og jeg synes det demper det godt. Hører jo lyden, men veeeldig dempet. Er dog ikke fornøyd med mitt nyeste Bose Headsett, det slipper av og til gjennom de skarpeste lydene, og det er ubehagelig. Superfornøyd med det gamle Sony headsettet. Kan eventuelt ørepropper være et alternativ? Da anbefaler jeg i så fall Loop! De har forskjellige typer som slipper gjennom samtaler, men demper de høyeste lydene effektivt. (Skjønner at kanskje ikke er aktuelt for barnet med autisme, ville bare tipse i tilfelle) Anonymkode: 942bf...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå