Gå til innhold

Støydempende hodetelefoner, erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et autistisk barn som plages av bråk i klassen, og sammen med kontaktlærer har vi bestemt at det kan være verdt å prøve ut støydempende hodetelefoner (de jobber naturligvis alt de kan for å redusere støynivå i klassen med ekstra foreldremøter, gutte- og jentegrupper osv, men det er dessverre veldig vanskelig).

Men hvordan fungerer støydempende hodetelefoner? Ut i fra hva jeg leser, så fungerer de best mot konstant, lavfrekvent støy. Finnes det noe som vil dempe og lindre mot plutselige utrop, plagsom skravling osv? 

Planen er egentlig ikke å ha på musikk samtidig. 

Anonymkode: 4ee02...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker hørselvern. Er autist selv

Anonymkode: fb1c8...e3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Bose QuietComfort Ultra i klasserom og det funker veldig bra. 

Anonymkode: db2af...b9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker støydempende hodetelefoner hjemme, ved støvsuging og matlaging og annet med mye lyd. F.eks matlaging blir det lett klinking og slanking med kasseroller og bestikk, og jeg synes det demper det godt. Hører jo lyden, men veeeldig dempet. 

Er dog ikke fornøyd med mitt nyeste Bose Headsett, det slipper av og til gjennom de skarpeste lydene, og det er ubehagelig. Superfornøyd med det gamle Sony headsettet. 

Kan eventuelt ørepropper være et alternativ? Da anbefaler jeg i så fall Loop! De har forskjellige typer som slipper gjennom samtaler, men demper de høyeste lydene effektivt. (Skjønner at kanskje ikke er aktuelt for barnet med autisme, ville bare tipse i tilfelle)

Anonymkode: 942bf...933

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...