AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #1 Skrevet 26. mars 2025 Jeg måtte ta meg selv i nakkeskinnet nå etter å ha overspise i alle døgnets måltider i flere mnd. Nå kuttes mengden ned betraktelig. Hvor lang tid tar det før magesekken tilpasser seg at man spiser mindre porsjoner? Anonymkode: 9c4d0...2d7
Snok1 Skrevet 26. mars 2025 #2 Skrevet 26. mars 2025 Raskt. Du vil kjenne det merkbart etter et par uker.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #3 Skrevet 26. mars 2025 Jeg bruker et par, tre uker på å venne alt i kroppen til å spise mindre. Men jeg føler aldri at jeg får for liten magesekk, uansett. Er heller suget etter mat som blir mindre etter et par uker. Anonymkode: c5573...acf
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #4 Skrevet 26. mars 2025 Snok1 skrev (6 minutter siden): Raskt. Du vil kjenne det merkbart etter et par uker. Par uker?! 😫😅 Jeg er så dårlig på å kjenne på ubehag (magen vil ha mer mat ved måltidene..) Men jeg kan ikke fortsette med å bruke mat som trøst.. Anonymkode: 9c4d0...2d7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #5 Skrevet 26. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker et par, tre uker på å venne alt i kroppen til å spise mindre. Men jeg føler aldri at jeg får for liten magesekk, uansett. Er heller suget etter mat som blir mindre etter et par uker. Anonymkode: c5573...acf Ja men det er egentlig det viktigste! Ok jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet..Er snart 1 uke inn og jeg holder på å bli SPRØ på kveldstid. Er mest da kroppen roper og skriker etter mere mat, snop og snacks. Anonymkode: 9c4d0...2d7
Snok1 Skrevet 26. mars 2025 #6 Skrevet 26. mars 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Par uker?! 😫😅 Jeg er så dårlig på å kjenne på ubehag (magen vil ha mer mat ved måltidene..) Men jeg kan ikke fortsette med å bruke mat som trøst.. Anonymkode: 9c4d0...2d7 For meg tar det ikke mer enn et par uker med redusert spising før jeg kjenner at metthetsfølelsen kommer raskere OG at det sprenger i magesekken om jeg returnerer til gamle spisevaner.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #7 Skrevet 26. mars 2025 Hos meg går det raskt, tre-fire dager. Anonymkode: 3e3b3...8d7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #8 Skrevet 26. mars 2025 Jeg er tre år inn i min livstilsendring og jeg kan fortsatt overspise om jeg ikke er disiplinert, magen strekker seg og tar imot det du gir den, men evnen til å kjenne metthet kommer for de fleste etter noen uker.. Mens andre aldri får den følelsen og må spise på en annen måte, som meg - jeg spiser på vekt og innhold, når vi er ute spiser jeg på øyemål, jeg kan ikke la være for da overspiser jeg - fo meg er det disiplin som gjelder. Anonymkode: dd868...168 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #9 Skrevet 26. mars 2025 Jeg leste nylig at det er en myte at magesekken krymper, men at man venner seg til mindre mat etter en stund. Derfor kjennes det visstnok ut som om magesekken krymper. Finner dessverre ikke igjen artikkelen. Hos meg tar det ca tre-fire dager før jeg venner meg til mindre mat. Anonymkode: 6fba9...b8e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #10 Skrevet 26. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg leste nylig at det er en myte at magesekken krymper, men at man venner seg til mindre mat etter en stund. Derfor kjennes det visstnok ut som om magesekken krymper. Finner dessverre ikke igjen artikkelen. Hos meg tar det ca tre-fire dager før jeg venner meg til mindre mat. Anonymkode: 6fba9...b8e Her var det visst: https://www.ung.no/oss/YjAvLrMbh1vJyjFaG5YUwi Anonymkode: 6fba9...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #11 Skrevet 26. mars 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg måtte ta meg selv i nakkeskinnet nå etter å ha overspise i alle døgnets måltider i flere mnd. Nå kuttes mengden ned betraktelig. Hvor lang tid tar det før magesekken tilpasser seg at man spiser mindre porsjoner? Anonymkode: 9c4d0...2d7 Finnes ikke noe godt svar på dette, fordi alle magesekker er ulike. Anonymkode: e3026...631 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #12 Skrevet 26. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Par uker?! 😫😅 Jeg er så dårlig på å kjenne på ubehag (magen vil ha mer mat ved måltidene..) Men jeg kan ikke fortsette med å bruke mat som trøst.. Anonymkode: 9c4d0...2d7 Har du tenkt til å ta tak i selve problemet? Hvis ikke så skal det godt gjøres å klare å endre det. Anonymkode: 9df8a...a06
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2025 #13 Skrevet 26. mars 2025 Mitt problem er at magen blir mett før øynene. Jeg trenger heller ikke å være sulten for å faktisk spise. Jeg kan oppleve å være både sulten og mett samtidig. Jepp, hormonene mine er på bærtur. Derfor spiser jeg på rutine og etter klokka. Før var det tre knekkebrød. Nå er det to, uansett hva magen sier. Før var det tre tortilla, nå er kun to. Magen bestemmer ikke lenger. Mat etter kl 20, nope. Har lagd meg sånne regler rett og slett. Nå er jeg også lav og kronisk syk i tillegg, så vektendringen skjer veldig sakte her. Men rutineendringene har hjulpet. Anonymkode: fc39a...66c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå