Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i fem år. Forholdet har vært stort sett veldig bra, men vi har også hatt noen turbulente perioder. I februar valgte han å avslutte forholdet og flyttet ut. Jeg synes det var helt grusomt. Vi hadde en del kontakt i denne perioden, og etter kun et par ukers tid sa han at han ville vi skulle begynne å treffes med mål om å finne tilbake. Vi hadde det veldig fint sammen, og jeg var så lykkelig. Etter et par uker følte jeg på en redsel for at han skulle forsvinne igjen, og kommuniserte dette til han. Han lovet at han ikke ville forsvinne, og at vi kunne jo bare bestemme oss for at vi var et par igjen. Og vi planla framtiden på nytt og alt føltes så fint. 
Under en uke etter denne samtalen får jeg en sms hvor han skriver at han ikke har de rette følelsene for meg og at han ønsker meg et godt liv uten han. Og så blokkerte han meg på alle steder, telefon, Facebook, snap. Jeg sitter igjen med tusen spørsmål og en sorg som er større enn da han flyttet ut. 

Har noen her inne opplevd å bli utsatt for noe lignende, og hvordan håndterte dere dette? 
og er det noen her som har gjort noe lignende, og vil forklare hvorfor man blir så kald? Hvorfor blokkerte dere en person dere tilsynelatende hadde følelser for? 

Anonymkode: 28cb1...778

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en feig fyr! Jeg forstår at nå gjør dette fryktelig vondt. Men tro meg, dette er ikke et menneske du vil ha i livet ditt. Han viste sitt sanne ansikt og det var ikke et pent et. Du har blitt behandlet helt ufyselig og det sier noe om hva slags person han er - ingenting om din verdi. Dette gjør vondt. Tillat deg å ha det vondt og leg dine sår. Men vit at dette ustabile og sviktende menneske ikke er noen du vil ha i livet ditt. Nå trenger du tid og ro, så vil du se det og 

Anonymkode: 66206...ed2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk

Det er ikke sånn man avslutter fem år sammen. Rett og slett en kødd du skal være glad for at du ikke må forholde deg til.

Anonymkode: d44bc...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie utenlands,  så føler meg ganske maktesløs her jeg sitter. Å få en slik sms bare dagen etter han skrev melding om at han elsker meg mer enn jeg noengang vil forstå….det er helt surrealistisk. 

TS 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd noe ganske likt! Det er helt grusomt. Google avoident attachment style, kanskje det treffer litt?

Anonymkode: cad64...8f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger så er det ikke noe å forstå.

Du ser på hvordan du blir behandlet og så tar du en avgjørelse basert på det. 

Han er ferdig med deg. 

Hadde han elsket deg og hatt respekt for deg og forholdet ville han ikke flyttet ut. Han ville gjort alt for å jobbe med evt problemer dere måtte ha 

Han ville vært villig til å kjempe.

Ditt fokus bør ikke være på han og hva som skjer med han. Det er over. Han dumpet deg og han viste sinne sanne farger med å avslutte på SMS for å så blokkere deg.

Det er utilgivelig og stort tillitsbrudd. Og det burde være nok for deg til å kjenne på at du ikke vil være i et forhold med en som behandler deg sånn.

Anonymkode: 1701e...4c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jo at han ikke er noe å samle på, men jeg har det så vondt nå. Tusen spørsmål og tanker. Føler jeg går i stykker innvendig. 

TS 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har opplevd noe ganske likt! Det er helt grusomt. Google avoident attachment style, kanskje det treffer litt?

Anonymkode: cad64...8f9

Hvordan håndterte du det? Å greie å komme deg gjennom det? 
Jeg skal google det 

Skrevet

Tipper det dukket opp en annen dame han vil satse på. Funker ikke det, så kommer han nok krypende tilbake igjen. Bare vent å se. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det. 

Sett i ettertid ville han nok bare ha meg mens han leita etter noe bedre. 

Han takla dårlig å være alene og han visste nøyaktig hvordan han skulle få meg på kroken ved å si alle de rette tingene. 

Anonymkode: 38bc3...8c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Tipper det dukket opp en annen dame han vil satse på. Funker ikke det, så kommer han nok krypende tilbake igjen. Bare vent å se. 

Jeg tror nok den damen er inne i bildet allerede. Han har en historikk fra tidligere forhold med mye utroskap. Så da passet det vel fint å ta en slik manøver når jeg er utenlands. 

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gullgutt dette.
Han fikk sluttsexen sin og er fornøyd med det.

Utroskapsgutt også ser jeg, så her er det bare en vei å se. Fremover.
Lykke til😊

Anonymkode: e7e5c...006

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ser jo at han ikke er noe å samle på, men jeg har det så vondt nå. Tusen spørsmål og tanker. Føler jeg går i stykker innvendig. 

TS 

Og det er helt greit og naturlig. Sørg, gråt, skrik! Få det ut.

Og så samler du sammen bitene og bygger deg opp igjen og blir sterkere og klok av skade.

Anonymkode: 1701e...4c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt, har opplevd noe lignende for ikke lenge siden. Han hadde også en vane å gjøre det slutt når det passet han, enten en krangel, eller han hadde bestemt seg for at jeg hadde gjort noe galt. Har ikke tall på hvor mange ganger over de siste 3 årene. 

For meg var det nok lettere denne gangen, da det hadde skjedd så ofte at jeg hadde egentlig gått igjennom kjærlighetssorgen puljevis alle gangene han gjorde det slutt. Nå har jeg bevisst ikke kontaktet han eller svart på henvendelser fra han, nok er nok. Det gikk ikke lange tiden etter at jeg følte en veldig ro i kroppen, som jeg ikke har hatt de siste årene i forholdet med han. Alltid forberedt på en krangel, dårlig stemning eller brudd. 
Vær glad du er kvitt han. Du kommer til å få en ny kjæreste som er stabil og respekterer deg. 

Anonymkode: d4831...a60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært samboer i fem år. Forholdet har vært stort sett veldig bra, men vi har også hatt noen turbulente perioder. I februar valgte han å avslutte forholdet og flyttet ut. Jeg synes det var helt grusomt. Vi hadde en del kontakt i denne perioden, og etter kun et par ukers tid sa han at han ville vi skulle begynne å treffes med mål om å finne tilbake. Vi hadde det veldig fint sammen, og jeg var så lykkelig. Etter et par uker følte jeg på en redsel for at han skulle forsvinne igjen, og kommuniserte dette til han. Han lovet at han ikke ville forsvinne, og at vi kunne jo bare bestemme oss for at vi var et par igjen. Og vi planla framtiden på nytt og alt føltes så fint. 
Under en uke etter denne samtalen får jeg en sms hvor han skriver at han ikke har de rette følelsene for meg og at han ønsker meg et godt liv uten han. Og så blokkerte han meg på alle steder, telefon, Facebook, snap. Jeg sitter igjen med tusen spørsmål og en sorg som er større enn da han flyttet ut. 

Har noen her inne opplevd å bli utsatt for noe lignende, og hvordan håndterte dere dette? 
og er det noen her som har gjort noe lignende, og vil forklare hvorfor man blir så kald? Hvorfor blokkerte dere en person dere tilsynelatende hadde følelser for? 

En ting er sikkert og det er at denne mannen tenker bare på seg selv og egne behov, og bruker deg som det passer seg. Jeg kan nesten love deg at dette ikke er siste gangen du hører fra ham, når ting i det nye livet går skeis vil han nok tilbake til gode trygge deg. Ikke ta ham tilbake, han har ikke følelser for deg og virker ikke som han har så mye empati heller, IKKE TA HAM TILBAKE. 

Anonymkode: e0315...0b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var bra han gjorde det slutt. Ustabilitet er fryktelig vondt 💔

Jeg levde med en mann som var ustabil i vårt forhold. Hadde hele tiden et håp om at det skulle bli bedre. Det ble aldri det. Skulle ønske han gjorde det slutt.

Man må blokkere ellers så kommer man aldri videre. Blir aldri ferdig. Det er ikke rettferdig mot noen av dere. Så tenker jeg at det er innafor å informere om blokkering før man gjør det, ellers sitter den andre personen igjen som et spørsmålstegn. 

Det er kun et menneske jeg har blokkert i hele mitt liv uten forvarsel. Det var han som mishandlet meg emosjonelt. Da følte jeg at jeg ikke hadde noe valg. 

Så vær glad over dette. Du har sluppet fri fra et menneske som mest sannsynlig bare hadde påført deg smerte. Det er ille nok det du beskriver her.

Anonymkode: 80386...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, dette må være helt forferdelig for deg! Tenk å behandle andre mennesker på den måten! Han er tydeligvis ikke en familiemann. Du kan trøste deg med at det finnes mange menn der ute som er til å stole på, så kan andre kvinner sitte igjen med den utro fisen som snart er utro igjen når han kjeder seg nok.

Anonymkode: fe016...2f5

• Liker 2
Skrevet

Husk bare å ikke slipp han inn i varmen igjen!

Skrevet

Det fremstår som surrealistisk fordi du tenkte han mente de han sa. 

Oddsen er veldig høy for at ordene han bruker ikke er meningen/følelsene hans, men redskaper han bruker for å oppnå det han ønsker. 

Det eneste du faktisk kan stole på, er det du opplever at han gjør. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han plutselig fått "snøret i bånn" hos en, i hans øyne, mer attraktiv dame? F.eks. en ung kollega. Samboerskap er i mine øyne noe mer usikkert. Det signaliserer at man ikke helt har forpliktet seg.

Anonymkode: 4149b...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...