AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:53 #1 Del Skrevet tirsdag kl 23:53 Jeg har blitt innstilt til en stilling i staten, men arbeidsgiver ønsket først å snakke med referansene mine før saken behandles i ansettelsesrådet. De opplyste at en endelig beslutning vil komme innen slutten av uken. Vil det være for påtrengende å ta kontakt og høre om de har fått tak i referansene mine, eller er det vanlig å følge opp i en slik situasjon? Anonymkode: 7f4c0...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:08 #2 Del Skrevet onsdag kl 00:08 De gir vel beskjed om de ikke oppnår kontakt med referansene dine. Anonymkode: 82e52...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:14 #3 Del Skrevet onsdag kl 06:14 Ikke ta kontakt! Det er bare mas. Anonymkode: f54ce...bd9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:18 #4 Del Skrevet onsdag kl 06:18 Sjekk heller med referansene dine, om de er blitt oppringt. Anonymkode: 8d9b2...81e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:23 #5 Del Skrevet onsdag kl 06:23 Nei. Spør heller referansene om de har blitt kontaktet Anonymkode: 02943...41b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:59 #6 Del Skrevet onsdag kl 08:59 Jeg vil si det er veldig merkelig å skulle ringe potensiell arbeidsgiver for å høre om de har fått kontakt med dine kontakter. Men det er veldig vanlig å kontakte referansene sine å høre om de har hørt noe, og hva den potensielle arbeidsgiveren spurte om og la vekt på. Anonymkode: 086fb...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet onsdag kl 09:00 #7 Del Skrevet onsdag kl 09:00 Har de innstilt deg til stillingen før de har sjekket referanser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:31 #8 Del Skrevet onsdag kl 12:31 nordlending skrev (3 timer siden): Har de innstilt deg til stillingen før de har sjekket referanser? Yes. For jeg er i en annen prosess så tror de er litt redd for å miste meg. Anonymkode: 7f4c0...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:22 #9 Del Skrevet onsdag kl 13:22 Jeg hadde følt det meget spesielt om en potensiell arbeidstaker ringte av denne grunnen. Om du er såpass nysgjerrig, gjør som over skriver; kontakt referansene. Du har fått klar beskjed om når en endelig beslutning kommer, å mase på det før den tid er gått er bare .. innpåslitsomt. Anonymkode: 282d7...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #10 Del Skrevet i går, 08:21 Mine referanser har alltid ringt meg når de har blitt kontaktet og gitt en oppsummering samt deres inntrykk av de som ringte 😊👍 Har jo selvfølgelig også snakket med referansene på forhånd 😊 Anonymkode: f2088...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Hva om han ene sjefen som har ansvaret for prosessen slutter denne uken. Men gitt bekjed om hvem som tar over prosessen videre. Blir det for dumt å ringe da? Anonymkode: 7f4c0...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om han ene sjefen som har ansvaret for prosessen slutter denne uken. Men gitt bekjed om hvem som tar over prosessen videre. Blir det for dumt å ringe da? Anonymkode: 7f4c0...469 Ansvarlig hos potensiell ny arbeidsgiver? Da er det for dumt ringe uansett.... Du kontakter dine referanser for å høre om de er blitt kontaktet... Anonymkode: 086fb...c21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva om han ene sjefen som har ansvaret for prosessen slutter denne uken. Men gitt bekjed om hvem som tar over prosessen videre. Blir det for dumt å ringe da? Anonymkode: 7f4c0...469 ja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden ring referansene dine.. høres forøvrig rart ut at de innstiller før referanse-sjekk og enda rarere ut om en sjef slutter midt i ansettelsesprosess🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Jeg som bedriftseier hadde blitt betenkt om du hadde ringt for å høre om noe slikt. Når det er sagt at det gis beskjed, da maser man ikke. Anonymkode: 13b57...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden monican94 skrev (17 minutter siden): ring referansene dine.. høres forøvrig rart ut at de innstiller før referanse-sjekk og enda rarere ut om en sjef slutter midt i ansettelsesprosess🤔 Innstilling var med forbehold i referansesjekken. Sjefens valgt-periode var over. 🤷♀️ Anonymkode: 7f4c0...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå