Gå til innhold

Flateby eller Aurskog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff nei, ingen av delene.

Sjekk heller områdene rundt Frogner og Sørumsand. Landlig, men grei vei til offentligheten og har det du trenger av butikker og ting.

Anonymkode: d6409...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aurskog er nok enda mer bygd enn det Flateby er (har ikke vært der, da det virkelig er veldig usentralt altså), og jeg tror det kan bli ensomt om man ikke er heldig med folka du møter som innflytter. Flateby er da nærmere Lillestrøm/Sagdalen i alle fall, så man trenger ikke reise så langt for å få litt variasjon av aktiviteter. Har kanskje inntrykket av at innflytning av barnefamilier ikke er de største der nede enda, slik at det er blitt en stor andel av eldre, og aktiviteter utenom idrettslag ikke er spesielt stort tror jeg. Litt nærmere Lillestrøm (Smestad og Fjerdingby) er det i alle fall mange barnefamilier. 

Anonymkode: 8a398...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vurdert et annet sted, som ikke har altfor høye boligpriser og hvor det oppleves både rolig, trygt og med fin natur. Men føler jeg skyter så i blinde. Var noen som nevnte Holmestrand her, er jo sikkert fint, bare kjenner så lite til stedet. Er generelt litt redd for at mange steder er dyre, har ingen hjelp fra foreldre og kjenner så på det at jeg ikke ønsker å bo meg i hjel eller være i hamsterhjulet. Liker samtidig at det er litt som skjer, og fritidsaktiviteter for barn er jo viktig. 

Anonymkode: e9e5b...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.35):

Huff nei, ingen av delene.

Sjekk heller områdene rundt Frogner og Sørumsand. Landlig, men grei vei til offentligheten og har det du trenger av butikker og ting.

Anonymkode: d6409...dd9

Takk for tips. Sørumsand er ikke et dumt valg. Har bare mulighet for 4 mill å kjøpe bolig for, og ønsket gjerne en enebolig, tror ikke jeg får det der. Men mulig jeg bør bli litt mindre opptatt av priser og. Synes alt er så dyrt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2025 den 11.36):

Aurskog er nok enda mer bygd enn det Flateby er (har ikke vært der, da det virkelig er veldig usentralt altså), og jeg tror det kan bli ensomt om man ikke er heldig med folka du møter som innflytter. Flateby er da nærmere Lillestrøm/Sagdalen i alle fall, så man trenger ikke reise så langt for å få litt variasjon av aktiviteter. Har kanskje inntrykket av at innflytning av barnefamilier ikke er de største der nede enda, slik at det er blitt en stor andel av eldre, og aktiviteter utenom idrettslag ikke er spesielt stort tror jeg. Litt nærmere Lillestrøm (Smestad og Fjerdingby) er det i alle fall mange barnefamilier. 

Anonymkode: 8a398...0e7

Takk for svar. Aurskog er muligens litt isolert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 22.59):

Flateby og Aurskog er ikke noe utenfor Oslo, det er langt utenfor Oslo.  Aurskog er 50 minutters kjøring uten kø. Med rushtrafikk kunne man nesten like gjerne bodd i Valdres. 

Har bare personlig erfaring med Flateby i jobbsammenheng. Lite sted, ikke så mye innflyttere og ganske konformt. 

Anonymkode: ef087...0ea

Hva vil konformt si, eller hva legger du i det i forbindelse med flateby? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2025 den 18.24):

Ungdom liker jo å ha tilbud. Har selv bodd på bygda, og ungdommen der brukte fritiden på å råne, henge på burgersjappa, og råne mer. 

Ungdom bør få mulighet til å drive med forskjellig type sport/aktivitet, kino, ungdomsklubb, etc. Jeg er vokst opp i en mindre by, men vi hadde ungdsomsklubber, ungdomsdisco, kjøpesenter, idrettsarenaer, mulighet for mye forskjellige aktiviteter (turn, fotball, håndball, ridning, svømming, friidrett m.m), kulturhus m kino, butikker, skatepark, park med aktiviteter, strender, osv. 

Anonymkode: a7c30...ea9

De to stedene jeg nevnte har jo både forskjellig type sport og aktiviteter, ungdomsklubber, Aurskog men ikke flateby har kjøpesenter, begge har idrettsarenaer, kulturhus har Aurskog hvertfall.. Synes det ble litt ensidig framstilling som om disse stedene ikke har noe for ungdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for tips. Sørumsand er ikke et dumt valg. Har bare mulighet for 4 mill å kjøpe bolig for, og ønsket gjerne en enebolig, tror ikke jeg får det der. Men mulig jeg bør bli litt mindre opptatt av priser og. Synes alt er så dyrt 

Skulle foreslå Fjerdingby, fortsatt landlig, men også ok sentralt, men her får du ikke noen enebolig for de prisene. 

Anonymkode: 9430c...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...