Gå til innhold

Flateby eller Aurskog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal nå flytte noe utenfor Oslo med barn. Har tenkt på både Flateby og Aurskog. Noen som kjenner til stedene? Er mest opptatt av oppvekstvilkår for barn, fritidstilbud og generelt et godt og inkluderende miljø. Takknemlig for svar 😊 

Anonymkode: e9e5b...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke flyttet så langt ut. I stedet for Aurskog hadde jeg valgt Fetsund. Heller Fjerdingby enn Flateby. 

Anonymkode: 13197...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde ikke flyttet så langt ut. I stedet for Aurskog hadde jeg valgt Fetsund. Heller Fjerdingby enn Flateby. 

Anonymkode: 13197...71e

Ok, fordi det er mer sentralt? Virker det som bedre oppvekstvilkår der du nevner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt fra flere om godt bomiljø på Aursmoen, der bygges det også helt ny skole og barnehage.

Anonymkode: c605d...009

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal nå flytte noe utenfor Oslo med barn. Har tenkt på både Flateby og Aurskog. Noen som kjenner til stedene? Er mest opptatt av oppvekstvilkår for barn, fritidstilbud og generelt et godt og inkluderende miljø. Takknemlig for svar 😊 

Flateby og Aurskog er ikke noe utenfor Oslo, det er langt utenfor Oslo.  Aurskog er 50 minutters kjøring uten kø. Med rushtrafikk kunne man nesten like gjerne bodd i Valdres. 

Har bare personlig erfaring med Flateby i jobbsammenheng. Lite sted, ikke så mye innflyttere og ganske konformt. 

Anonymkode: ef087...0ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for svar. Skulle gjerne vært enda litt mindre øde, men ønsker også et hus til en fornuftig penge. Synes Enebakk virker som et greit sted men virker litt dødt og lite tilbud kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok takk for svar. Skulle gjerne vært enda litt mindre øde, men ønsker også et hus til en fornuftig penge. Synes Enebakk virker som et greit sted men virker litt dødt og lite tilbud kanskje. 

Skal dere først vurdere så langt fra Oslo, så hvorfor ikke dra andre veien og til Eidsvoll? Halvtime med tog til Oslo S, og her får man ordentlige tilbud. Evnt Askim, hvor toget til Oslo tar 45 min, og her har man et lite sentrum med kjøpesenter m.m. 

Anonymkode: a7c30...ea9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebakk er ålreit! Men tror jeg heller ville valgt ytre Enebakk eller Kirkebygda.

Anonymkode: f99be...8fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ytre enebakk enn flateby? Eidsvoll er sikkert ikke dumt, har bare ikke vurdert det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Heller ytre enebakk enn flateby? Eidsvoll er sikkert ikke dumt, har bare ikke vurdert det 🤔

Eidsvoll er mer sentralt enn man skulle tro, og har mye mer å by på enn alle disse småstedene du nevner. Men Askim er ikke så dumt det heller, 45 min med tog til Oslo S, og du har et greit utvalg av butikker/kjøpesenter. 

Foreslår at du/dere tar dere en dagstur til stedene for å få en følelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med flere her, ville heller valgt Øvre Romerike eller ned i Follo/Østfold om jeg skulle ut av byen. Bor på Øvre Romerike selv. Flateby og Aurskog er problematisk knotete logistikkmessig, altså det tar uforholdsmessig lang tid i forhold til strekning.... Eventuelt Nittedal/Hakadal, Leirsund, Drøbak, Son, Nannestad, Eidsvoll, Ullensaker....

Anonymkode: a5a2d...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Er egentlig ikke så viktig hvor lang tid det tar til Oslo, kommer ikke til å pendle dit altfor ofte. Er viktigere å bo ikke altfor langt unna familie i sagdalen, uten at vi ønsker å bo akkurat der. Vil bo et sted hvor det både er ok boligpriser men også noe landlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Er egentlig ikke så viktig hvor lang tid det tar til Oslo, kommer ikke til å pendle dit altfor ofte. Er viktigere å bo ikke altfor langt unna familie i sagdalen, uten at vi ønsker å bo akkurat der. Vil bo et sted hvor det både er ok boligpriser men også noe landlig. 

Ok, Sagdalen dvs Strømmen? Det er ca 40 min med tog fra Eidsvoll til Strømmen, bytte i Lillestrøm. Ellers er jo Sørumsand ca 10 minutter nærmere med tog, ok der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...