Gå til innhold

Flere som ikke vil på klassegjenforening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 21.43):

Jeg fikk nylig en invitasjon til 20-års gjenforening for min klasse på videregående. Det er da noen av dem det kunne vært hyggelig å treffe igjen, men totalt sett hadde jeg ikke lyst til å dra. 

Jeg har alltid vært veldig forskjellig fra "mainstream". Jeg liker veldig annerledes musikk, er litt intellektuell av meg og liker dype diskusjoner om mye og mangt og har aldri funnet noen glede i å drikke større mengder alkohol. Men jeg er ingen dvask nerd heller, jeg har alltid holdt meg i god form.

Så jeg kjente at jeg hadde ikke lyst å se dem igjen. Jeg har funnet meg et "nisjeliv" siden jeg gikk ut av VGS. Mainstream-folka har det sikkert gøy når de møtes, så kan jeg holde meg til min nisje. 

Er det flere som føler seg sånn?

Anonymkode: 9e252...316

For meg ble dette litt «I’m not like the other girls.» Tror nok de aller aller fleste liker både mainstream og annerledes musikk, samt intellektuelle samtaler. 
Når det skal sies er der helt fair å føle at man ikke har noe til felles med folk, men har du ikke sett dem på 20 år? De fleste forandrer seg ganske mye på to tiår. 

Anonymkode: a1db0...434

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å si neitakk. Jeg er ferdig med den delen av livet mitt og trenger ikke å se meg tilbake i detaljer og oppdateringer. Jeg holder sporadisk kontakt med noen få som var venner på den tiden. Vi er såpass forskjellige i nåtid at det blir mimring om "den gang da". Det holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært på en klassegjenforening fra barneskolen for mange år siden. Jeg hadde egentlig ikke lyst,men ble dratt med av venninna mi. Egentlig en helt bortkastet kveld. Rett og slett fordi de har blitt fremmede mennesker i dag. Vi var en gjeng voksne mennesker som skulle ta opp tråden,og det ble bare tungt. Kommer aldri til å dra på noe sånt igjen.

Anonymkode: 47872...499

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble ikke mobbet, heller fryst litt ut av jentegjengen gjennom hele barneskolen. Ungdomskolen var ikke fult så gale, men syntes det var 10 vanskelige år. Kunne gått på vgs- reunion, men møter mange av de på hjemplassen så ser ikke poenget med å ha fest😀 

Anonymkode: c1619...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fra skolen jeg vil treffe igjen, treffer jeg jo allerede med gjevne mellomrom. De er vennene mine!

Hva de andre på skolen som jeg kjente for 20 år siden driver med i dag bryr jeg meg ikke noe om i det hele tatt. Har aldri så mye som slått de opp på Facebook, engang. Jeg er ikke veldig nyskjerrig på andre mennesker, og heller ikke veldig sosial. Så hva skulle jeg ha fått ut av en sånn samling?

Anonymkode: 1c80b...8b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sa nei takk til reunion fra vgs. Klassene ble splittet opp hver år så ble ikke så godt kjent med de.

Skulle gjerne ha takket ja til reunion fra barne- og ungdomsskolen. Der gikk vi i samme klasse fra start til slutt. Du kan trygt si vi vokste opp sammen. Dessverre så har ingen arrangert reunion og jeg har ikke kapasitet. 

Anonymkode: 787d0...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på en eneste gjenforening. Jeg er ferdig med den tiden der og har blokkert de som har sendt invitasjoner og mast i ettertid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dropper ungdomsskolereunion i år med god samvittighet. Jeg ble mobbet og holdt utenfor på den tiden fordi jeg var sjenert og litt stille av meg, og derfor veldig lett å velge som hakkekylling. Får lyst til å gi 14 år gamle meg en klem og bare si at det kommer til å bli så mye bedre når jeg tenker tilbake på den tiden. Jeg har klart meg bra likevel, har et fint liv nå med gode venner og god utdannelse, så å bli minnet på den tiden har jeg ikke noe behov for.

Anonymkode: dd5d7...09e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg deltok på reunion  for jubileum 10 år etter ungdomsskolen. Var og med i komiteen. Med en gang alle møttes var det som vi var på skolen igjen, ble fryst ut. Det var et sjokk. Klikkene fra skolen holdt sammen. var en fryktelig kveld, hadde trodd folk var blitt voksne. Da vi måtte ut av lokalet skulle de på nightspiel, jeg ble ikke invitert. Vi var to skoleklasser som hadde festen. Da jeg kom hjem bare satt jeg i en stol og skjønte ingenting. Fikk mye flashback fra skoletiden og utfrysningen derfra. 

De hadde og 20 års jubileum. Men da skulle det gjøres enkelt, meldte meg på men jo nærmere fristen for bekreftelse jo mer angst fikk jeg. Ente med og ikke gå. Fant ut jeg trenger ikke disse mobberne i mitt liv og driter i hva de jobber med. Viste seg omtrent ingen møtte. Det har ikke vært flere treff etter det. Nå er flere av disse gått ut av tiden så tviler på det blir flere treff. Uansett jeg går aldri på sånn igjen. 

Anonymkode: f3466...300

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei takk, ferdig med alt det der. Har ingen ønsker om å treffe noen av de igjen. 

Anonymkode: 21682...828

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var en liten klasse fra 1.-7.klasse og det har vært flere gjentreff. Storparten bor på hjemstedet eller nabokommunen. Jeg hadde ikke så lyst til å gå pga jeg ikke drikker, på den bygda fester man hardt, og at jeg har livet mitt etter jeg ble voksen på en annen kant av landet. Så jeg meldte meg liksågodt ut av den fb gruppa og. 

Anonymkode: ee52d...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 21.43):

Jeg fikk nylig en invitasjon til 20-års gjenforening for min klasse på videregående. Det er da noen av dem det kunne vært hyggelig å treffe igjen, men totalt sett hadde jeg ikke lyst til å dra. 

Jeg har alltid vært veldig forskjellig fra "mainstream". Jeg liker veldig annerledes musikk, er litt intellektuell av meg og liker dype diskusjoner om mye og mangt og har aldri funnet noen glede i å drikke større mengder alkohol. Men jeg er ingen dvask nerd heller, jeg har alltid holdt meg i god form.

Så jeg kjente at jeg hadde ikke lyst å se dem igjen. Jeg har funnet meg et "nisjeliv" siden jeg gikk ut av VGS. Mainstream-folka har det sikkert gøy når de møtes, så kan jeg holde meg til min nisje. 

Er det flere som føler seg sånn?

Anonymkode: 9e252...316

Du trenger ikke å dra hvis du ikke har lyst, det er så enkelt. Men «mainstream folka» føler seg nok ikke som mainstream selv

Anonymkode: 932cc...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på det litt som en mulighet til å få et twilight-øyeblikk i livet, tidsreise. Kanskje jeg får noen innsikter, fohåpentligvis håndterbare. Nysgjerrig.

Anonymkode: 8e61e...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Hadde det ikke bra på skolen, og har null behov for å mimre over den tiden.

Anonymkode: 95df1...c92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 28.3.2025 den 19.58):

Har ikke vært på en eneste gjenforening. Jeg er ferdig med den tiden der og har blokkert de som har sendt invitasjoner og mast i ettertid.

Hva er vitsen med å oppføre seg som en tulling? Når du får en invitasjon, er det hyggelig ment og da takker du for invitasjon og takker nei til å komme hvis du ikke vil.

Anonymkode: 3576a...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er vitsen med å oppføre seg som en tulling? Når du får en invitasjon, er det hyggelig ment og da takker du for invitasjon og takker nei til å komme hvis du ikke vil.

Anonymkode: 3576a...2a0

Jeg orker ikke den masingen. Ble sett ned på og ertet på skolen og har ingen ibteresse av å være fyllmasse på gjenforeningene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på barneskolen, det var hyggelig. Også har jeg vært på to for russetiden. Veldig bra det også. Ungdomsskolen droppa jeg. Angra litt når venninner fortelle at han som mobba meg da var blitt feit, skalla og ikke hadde blitt til noe som helst. Hadde vært gøy å bare stirre han i senk. 

Anonymkode: 74a74...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har russekullet gjenforening hvert femte år, i fjor var det 35-årsjubileum.  Mitt inntrykk er at det stort sett er de samme folka som deltar hver gang, nemlig de som tilhører de store vennegjengene som fremdeles holder sammen.  Jeg har ingen venner fra den tiden, og det å komme alene til et slikt arrangement uten å ha noen det føles som den naturligste sak av verden å sette seg sammen med, føles ikke så greit.

Jeg ble også noe mobbet og ser for meg at samtaler med mine tidligere klassekamerater ville blitt litt kunstige.  Her skal det jo mimres - de kan ikke akkurat si "du var jo stille/stygg/kjedelig" heller - eller, med stigende promille kunne nok flere av dem sagt noe liknende.  Jeg kjenner ikke historiene og har ikke lykkes spesielt godt i livet heller.

Alt i alt, ikke noe tap for meg å ikke dra, og ikke noe tap for de andre at jeg ikke dukker opp.  De fleste husker meg trolig ikke en gang.

Anonymkode: 29a8c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på én reuinon, det er mange år siden nå. Da var det 10 år siden vi gikk ut av ungdomsskolen eller noe sånt. Jeg hadde (og har) ingen kontakt med de folka, men vokste tross alt opp med dem og tenkte det ville være gøy.

Det var ... helt ok. Litt overraska over hvor fort folk gikk inn i "rollene" sine igjen. Klassens klovn, fnisebertene, den kjekke fyren som spilte gitar osv. Majoriteten av deltakerne var fremdeles venner og i samme gjeng som før. Ingen i min gamle gjeng kom, så jeg ble litt alene. Et par overrasket dog positivt som voksne, genuint hyggelige folk. Så det var en helt middels kveld.

Har ikke blitt invitert, men heller ikke hatt et veldig sterkt behov for å dra på noe sånt igjen. 

Anonymkode: d6950...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...