Gå til innhold

Flere som ikke vil på klassegjenforening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg dro ikke. Orket ikke sitte å fortelle hva jeg (ikke) hadde gjort siden vgs da jeg hadde vært mye alvorlig syk og ikke hadde fått mann eller barn eller karriere. Så nei takk. 

Anonymkode: a9270...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.43):

Jeg fikk nylig en invitasjon til 20-års gjenforening for min klasse på videregående. Det er da noen av dem det kunne vært hyggelig å treffe igjen, men totalt sett hadde jeg ikke lyst til å dra. 

Jeg har alltid vært veldig forskjellig fra "mainstream". Jeg liker veldig annerledes musikk, er litt intellektuell av meg og liker dype diskusjoner om mye og mangt og har aldri funnet noen glede i å drikke større mengder alkohol. Men jeg er ingen dvask nerd heller, jeg har alltid holdt meg i god form.

Så jeg kjente at jeg hadde ikke lyst å se dem igjen. Jeg har funnet meg et "nisjeliv" siden jeg gikk ut av VGS. Mainstream-folka har det sikkert gøy når de møtes, så kan jeg holde meg til min nisje. 

Er det flere som føler seg sånn?

Anonymkode: 9e252...316

Ekspander  

Har stått over 2 gjenforeninger fra videregående, egentlig ikke noe vanskelig valg. Har ingen nære venner fra den tiden, og ikke er jeg nysgjerrig av meg. Men hadde gått om det var gjenforening fra barneskolen, det var en god tid. 

Anonymkode: b303a...64f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville gjerne dra, men ble verken invitert til det på ungdomsskolen eller videregående. Jeg ble glemt og var utenfor da fordi jeg ikke var en av de pene, jeg ble glemt og utenfor nå. Visse ting forandrer seg aldri....annet enn at jeg har blitt mye penere.

Anonymkode: 57484...1d0

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble ikke invitert, så det valget ble tatt for meg.

Anonymkode: e0157...b73

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ikke når vi hadde med ungdomsskolen, aldri i livet om jeg gidder å bruke mer tid på de folkene der. Takk gud for at jeg slipper å forholde meg til de. Ifra barneskolen har vi dessverre ikke hatt, dit skulle jeg gjerne gått.

Anonymkode: 9c5be...a20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert første gang. Dro ikke. Hørte det var en gang etter det,ble da ikke invitert. Men hadde ikke lyst å dra første gang,og heller ikke andre gang det var,så helt greit for meg. Det er bare en konkurranse om hvem som har fått til mest og hvem som har blitt penest eller tapt seg mest. De samme klikkene vil automatisk trekke seg sammen som i gamle skolegården,og sansynligvis oppstår samme sjalusien og små inntrigene på nytt. Ingen av disse menneskene er noe jeg hadde særlig kontakt med etter endt skolegang uansett. Å som en sa over: Jeg er bare ikke nysgjerrig nok til at dette var noe interessant for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar aldri på sånt. Ser ikke noe poeng i det. Jeg har kontakt med de jeg ønsker å ha kontakt med, alle andre kan leve sine liv uten at jeg trenger å være en del av det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært 1 reunion. Med mindre jeg ikke har blitt invitert til noen da, men det tror jeg neppe, var ikke den kuleste men heller ikke utenfor. Deltok på den ene, som gjaldt videregående. Hyggelig kveld, leide et større utested med middag først og drinker etterpå. Morsomt å oppdatere seg på folk man ikke har møtt på mange år. Enkelte man hadde like lite lyst til å prate med nå som på skolen, men alt i alt en fin kveld som jeg er glad jeg dro på. Planla også en reunion til, men døde ut pga lav påmelding.

Reunions er ikke noe som gir meg masse energi, det finnes mer morsomme ting å bruke kvelden på. Men har jeg fri og anledning synes jeg det er hyggelig å troppe opp og mimre 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært på en. Følte jeg "måtte" da resten av vennegjengen min skulle. Vi har vært en liten gjeng som har holdt sammen siden skolen. De maste på meg. 

Men for meg blir det litt for mye av det gode når det gjelder sosialisering med folk jeg ikke omgås jevnlig. Foreldre fester, reunion, jobbfester, teambuilding. I tillegg skjer det ofte noe årlig som dåp, konfirmasjon, bryllup, runde dager. Barna har sine aktiviteter og bursdager her og der også. Skal vi sosialiseres med "alle" blir det ikke tid til å dra på hyttetur og ski, pleie parforholdet og dates, familieaktiviteter i helgene, treffe familie, treffe venner, delta på noe vi liker (konserter osv). I tillegg jobber jeg hver tredje helg...Da må jeg prioritere. Og jeg velger venner, familie, mannen og barna. Også er det selvsagt noe påtvunget jeg må delta på via jobb feks. 

Har også inntrykk av at reunion er mye "lek og moro". Bli kjent igjen leker osv. Ikke noe for meg. Dessuten følte jeg meg litt annerledes på skolen. Klaffet liksom ikke helt med noen. Hadde venner, men følte ikke det var meant to be. Har i voksen alder funnet "min" type folk. 

Anonymkode: 1f2fe...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går ikke på noe slikt lenger. Det er stort sett folk som pleier å feste sammen ellers som arrangerer og det er fokus på at det skal være billigst mulig. Medbrakte drikkevarer ol, herregud i femti-sekstiårene bør vel folk kunne betale for en festmiddag og tilhørende vin.

Anonymkode: 30d66...3eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha! Hvem er disse folka som tar initiativ til disse reunion -greiene?  Tapere som fortsatt er stuck i barneskolen flere tiår etter? Nei…har andre viktigere ting å gjøre enn å gå på reunion-fest med folk jeg tilfeldigvis ble plassert i samme klasse på skolen. 

Anonymkode: 3a63d...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 7.20):

Dro ikke på ungdomsskolereunion da jeg føler meg som like stor taper nå som da. Er ikke flink til å snakke og føler jeg ikke har oppnådd en dritt. Gikk i klasse med rike og smarte unger og jeg passa ikke inn i hele tatt. Ble også mobba for at jeg var annerledes.

Anonymkode: 3e0b6...fde

Ekspander  

Synd du har så dårlig selvtillit.. Hvorfor gjør du ikke noe med livet, hvis du har det så fælt?

Anonymkode: 58a23...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 20.43):

Jeg fikk nylig en invitasjon til 20-års gjenforening for min klasse på videregående.

Anonymkode: 9e252...316

Ekspander  

Jeg husker kanskje 5 stykker jeg gikk sammen med på VGS. Ingen av de har jeg noe som helst kontakt med.

En gjenforening for VGS hadde vært helt uinteressant.

Anonymkode: c5574...858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært på en reunion med barneskolen jeg gikk på før jeg flyttet. Det var egentlig veldig koselig. Jeg hadde kontakt med flere selv etter at jeg flyttet, og var faktisk på klassebesøk noen ganger. 

Har også hatt en reunion for hele årskullet på ungdomsskolen. Jeg var ikke blant de mest "populære", men vi bor på et sted hvor vi har sett hverandre jevnlig uansett. Har med årene fått bedre selvtillit. Festen ble kanongøy!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 7.31):

Jeg ville gjerne dra, men ble verken invitert til det på ungdomsskolen eller videregående. Jeg ble glemt og var utenfor da fordi jeg ikke var en av de pene, jeg ble glemt og utenfor nå. Visse ting forandrer seg aldri....annet enn at jeg har blitt mye penere.

Anonymkode: 57484...1d0

Ekspander  

Dette! Eller, jeg hadde ikke dratt, men ble ikke invitert heller. 

Anonymkode: e8556...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har både og erfaring. 

Har vært på flere runder med reunion med de jeg gikk på barne og ungdomsskole med. 
Der er det faktisk ganske mange som kommer, selv 25 år etter at vi sluttet å gå på skole sammen. 
Og de aller fleste har vokst opp til å bli hyggelige "vanlige" mennesker. Det er faktisk veldig trivelig. Og gjør at vi også snakkes om vi møtes på gata eller i butikken utenom også. 
Men her er det mange av oss som har kontakt ellers og. Både innad i "gruppene" som var den gangen, og på tvers av de gamle grupperingene. (Det var generelt ganske godt klassemiljø også, så jeg vil tro det spiller inn.) 

Av de vi gikk på VGS med, så ble det arrangert reunion allerede etter 2 år. For min del var det en tabbe å gå på. 
Alle gikk rett inn i gamle roller, og all selvtilliten jeg hadde opparbeidet meg på de to årene, forsvant i det jeg gikk inn døra. (Men dukket heldigvis opp igjen i det jeg gikk ut igjen.) 
Gikk sammen med en venninne på et mye senere reunion. (20 år?) Innså at jeg egentlig ikke hadde noe særlig interesse av å snakke med de menneskene som var der. De jeg var venn med den gangen har jeg lite eller ingenting til felles med i dag. (I motsetning til nesten alle jeg gikk på barneskole med, som jeg føler jeg har noe til felles med.) 
Innså at det ble noen timer med høflig småprat, før jeg innså at jeg kjedet meg, og dro hjem. 
Mulig det var fordi vi var så mange, så man ikke egentlig snakket så mye med folk. 

Anonymkode: 2ebc2...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har aldri gått på slikt. Skjønner ikke helt hensikten, folk ser vel på some hvor folk er i livet nå? Reunion er noe utdaterte greier fra en tid da det kun var fasttelefon. 

Anonymkode: 94575...c47

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble invitert, dro ikke. Null interesse. 

Anonymkode: a0ab1...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 7.58):

Synd du har så dårlig selvtillit.. Hvorfor gjør du ikke noe med livet, hvis du har det så fælt?

Ekspander  

Saklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 8.29):

Har aldri gått på slikt. Skjønner ikke helt hensikten, folk ser vel på some hvor folk er i livet nå? Reunion er noe utdaterte greier fra en tid da det kun var fasttelefon. 

Anonymkode: 94575...c47

Ekspander  

Godt poeng. Dessuten har jeg fortsatt kontakt med de som vet mine beste venner den gang. Så har ikke behov for å møte igjen han som plaget livet av meg, han som konsekvent overså meg og alle de som jeg tilfeldigvis bare gikk i klasse med men ikke hadde noe til felles med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...