Gå til innhold

Flere som ikke vil på klassegjenforening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig en invitasjon til 20-års gjenforening for min klasse på videregående. Det er da noen av dem det kunne vært hyggelig å treffe igjen, men totalt sett hadde jeg ikke lyst til å dra. 

Jeg har alltid vært veldig forskjellig fra "mainstream". Jeg liker veldig annerledes musikk, er litt intellektuell av meg og liker dype diskusjoner om mye og mangt og har aldri funnet noen glede i å drikke større mengder alkohol. Men jeg er ingen dvask nerd heller, jeg har alltid holdt meg i god form.

Så jeg kjente at jeg hadde ikke lyst å se dem igjen. Jeg har funnet meg et "nisjeliv" siden jeg gikk ut av VGS. Mainstream-folka har det sikkert gøy når de møtes, så kan jeg holde meg til min nisje. 

Er det flere som føler seg sånn?

Anonymkode: 9e252...316

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro ikke på 10års jubileumet. Kjente det bød meg helt i mot.. 

Anonymkode: 9d04b...fd7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lett betalt 10 000 for å slippe å dra på noe sånt

Anonymkode: 3a7ca...e4a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet reunion med barneskolen, det var litt for mange kjipe minner fra de folka der. Ungdomsskolen var jeg veldig usikker på om jeg ville dra på reunion med, men endte opp med å dra. Det var faktisk overraskende hyggelig!

For min del har det å dra eller ikke på sånt handlet om hvilke folk jeg gikk i klasse med og om jeg i det hele tatt har lyst til å treffe dem igjen.

Anonymkode: 58a33...e11

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med under langvarig tvil. Angrer litt. Det var den arrogante jentegjengen med nesa i sky fra ungdomskoletrinnet som arrangerte. De kom alle fra rike familier og dette påvirket også festen de arrangerte i dag. Alle måtte betale 1800 kr for å delta, for leie av flotte lokaler, mat og underholdning. Jentegjengen så ut som de kom rett fra sin private stylist og de drakk hele festen under bordet åpenbart ved å jukse med kokain. Jeg ble hu anonyme som stod i bakgrunnen og observerte det hele som flue på veggen. Akkurat som i ungdomstia. Og følte meg like ensom som da. 
Jeg har et veldig fint liv i dag med hus, mann og barn. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd å utsette meg for dette. Hvorfor jeg ønsket å oppsøke de vonde følelsene jeg slet med fra den gang. Hadde kanskje et slags behov for å å erfare at det ikke var sånn lengre. At folk hadde forandret seg til det bedre. Men så erfarte jeg altså det motsatte.

Anonymkode: 56c32...7fc

• Liker 12
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 2 sånne. En for barneskolen og en for ungdomsskolen. Den for barneskolen var kun for klassen, veldig hyggelig. Det var omvisning på skolen, som ikke ser helt ut som den gjorde da vi gikk der. Så var det middag på hotell, og felles taxi når vi skulle hjem. Dette er en del år siden.

Den for ungdomsskolen var også veldig hyggelig, siden jeg bor så veldig langt unna der jeg kommer fra så har jeg ikke noe særlig kontakt med noen fra ungdomsskolen. Men det ble overraskende hyggelig. Der var vi på restaurant, så vi bestilte maten hver for oss, så ingen ekstra utgifter utover det vi selv fortærte. 
Var temmelig usikker på om jeg skulle dra på denne, men siden jeg har søsken som bor på hjemstedet der jeg er fra, så dro jeg. Så da fikk jeg tid til å treffe de også.

Anonymkode: 97941...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg kjenner til har det vært en "reunion"/klassefest for klassen jeg gikk i fra 1. til 9. Som vanlig fikk jeg innbydelsen uka etter... Seinere har jeg flytta langt bort og skifta etternavn, så jeg satser på at de ikke finner meg.

Det har også vært 25-årsjubileum for russekullet, men der var det så mye rot at jeg valgte å ikke dra. Først skulle det være bare for min skole, så fant de ut at en annen skole også skulle ha samme dag. Og så ble det stor diskusjon om de som gikk på en privat videregående skulle inviteres, og hva med de 10-12 russene fra Steinerskolen? Jeg meldte meg til slutt ut av gruppa på Facebook,så jeg aner ikke om det ble fest.

Anonymkode: f4a1c...759

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke ramlet meg inn å dra på gjenforening. Jeg trenger ikke å minnes på den tiden der. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ikke på gjenforeninger for barne- og ungdomsskole. Ungdomsskole var helt for jævlig, med en gjeng som gjorde skoledagene helt forferdelig. Drar på gjenforeninger med VGS. Der stortrivdes jeg, og alle var snille med hverandre. 

Anonymkode: 7d960...b1a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på et par gjenforeninger 20 og 30. Synes det blir overraskende hyggelig, alle er jo der for å ha det gøy. Og man trenger jo ikke snakke med de man ikke liker. 

Anonymkode: 2eddd...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en klasse med mye klikker, de jeg forsatt er venner med er de er jeg uansett er med på fritiden. Så jeg gikk ikke på 10 års reunion, angrer ikke 🙂

Anonymkode: 56bb9...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mange venner på både barne, ungdomsskolen og vgs. Var såkalt «populær». 
Men jeg gidder ikke reunion.. 

Ja, man kan sikkert ha en hyggelig kveld, men ikke noe jeg trenger i livet for å ha det bra.

Anonymkode: 77caa...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro på reunion med litt angst i magen, men gikk helt fint. Folk var jo blitt voksne normale folk😅 Men det var mange som ikke kom, så det er absolutt ikke noe problem å stå over heller. Reagerer dog litt på måten du beskriver deg selv. Du oppleves ganske arrogant. Som om du egentlig syns du er bedre, faktisk et nivå over de du gikk på skole med. Så det er kanskje greit for de andre at du ikke kommer.

Anonymkode: 1ec38...bd7

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den som falt på utsiden av de store vennskapene på barne og ungdomsskolen men på reunion for klassen var det overraskende gøy. Imidlertid har jeg ikke dratt på reunion for hele trinnet og for russen etc, slike fester blir for store og da faller hele vitsen bort for min del.

Anonymkode: 4c675...727

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Droppa 20 års reunion. Av litt forskjellige årsaker, mye med hvor jeg følte jeg var i livet. Følte liksom ikke jeg hadde noe fint og flott p vise til. Kjente litt på det når bildene fra arrangementet ble delt, at det kanskje hadde vært fint å vært der.

Dro på 30 års reunion. Og det var jevnt over veldig hyggelig. På den tiden var livet helt annerledes enn 10 år tidligere. Litt rart å se hva folk var blitt. At de "beste" i klassen ikke satt i toppjobber med luksuriøse liv. Klassens toppelev jobber som postbud. Selv var jeg nok midt på treet på alle måter på ungdomsskolen. Hadde gode venner, men var ikke blant de populære. Alt i alt, glad jeg dro. Skulle det på sikt bli en 40 års reunion, så tror jeg nok jeg drar.

Anonymkode: 55686...7d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var med under langvarig tvil. Angrer litt. Det var den arrogante jentegjengen med nesa i sky fra ungdomskoletrinnet som arrangerte. De kom alle fra rike familier og dette påvirket også festen de arrangerte i dag. Alle måtte betale 1800 kr for å delta, for leie av flotte lokaler, mat og underholdning. Jentegjengen så ut som de kom rett fra sin private stylist og de drakk hele festen under bordet åpenbart ved å jukse med kokain. Jeg ble hu anonyme som stod i bakgrunnen og observerte det hele som flue på veggen. Akkurat som i ungdomstia. Og følte meg like ensom som da. 
Jeg har et veldig fint liv i dag med hus, mann og barn. Skjønner ikke hvorfor jeg gadd å utsette meg for dette. Hvorfor jeg ønsket å oppsøke de vonde følelsene jeg slet med fra den gang. Hadde kanskje et slags behov for å å erfare at det ikke var sånn lengre. At folk hadde forandret seg til det bedre. Men så erfarte jeg altså det motsatte.

Anonymkode: 56c32...7fc

1800,-???????

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ikke på ungdomsskolereunion da jeg føler meg som like stor taper nå som da. Er ikke flink til å snakke og føler jeg ikke har oppnådd en dritt. Gikk i klasse med rike og smarte unger og jeg passa ikke inn i hele tatt. Ble også mobba for at jeg var annerledes.

Anonymkode: 3e0b6...fde

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen kontakt med noen fra NOE klassetrinn lenger faktisk, så ser null poeng i å dra på noen form for reunion. Lurer ikke på hvordan det gikk med folk heller, eller noe sånt. 

Tenker at et 60- eller 70-årsjubileum for barneskolen ville jeg antagelig møtt opp på, men det er mange år til enda. Men selv der tenker jeg at det ikke er noe særlig å mimre om fra skoletiden min. Den var bare... kjedelig? Jeg var en stille og beskjeden jente, hadde venner men var ingens bestevenn, var aldri med på noen ville påfunn eller rampestreker, alltid lærernes favoritt siden jeg var skoleflink og litt veslevoksen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...