Gå til innhold

Barnevogn i begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Grüner skrev (1 time siden):

Du kan da ikke ta med vogn inn i kirken, det sier seg selv. Og hvis du i det hele tatt skal ta med en baby inn en kirke under en begravelse, bør du av hensyn til de andre sette deg helt bakerst, slik at du kan gå raskt ut, hvis barnet begynner å gråte. Men er barnet så lite som det høres ut at det bør ligge mest mulig, bør nok én av dere droppe kirken og vente med babyen på stedet for gravølet eller gå en tur med barnevogn utenfor kirken. 

Jada, veldig gode råd. Vet ikke om TS trengte dem, men….

TS: ta med vogn ❤️

Anonymkode: fc1f8...c00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde tatt sjal ja, enkelt å bevege seg litt sá baby har det bra. Og kan ammes i. 

Anonymkode: f2cd4...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 25.3.2025 den 21.38):

Du kan da ikke ta med vogn inn i kirken, det sier seg selv. Og hvis du i det hele tatt skal ta med en baby inn en kirke under en begravelse, bør du av hensyn til de andre sette deg helt bakerst, slik at du kan gå raskt ut, hvis barnet begynner å gråte. Men er barnet så lite som det høres ut at det bør ligge mest mulig, bør nok én av dere droppe kirken og vente med babyen på stedet for gravølet eller gå en tur med barnevogn utenfor kirken. 

Hæ?! Selvfølgelig kan man ta med Barnevogn inn i kirka 🫣😂 Man må nok påregne å stå helt bak så klart. De fleste har en barnekrok der også. Men selvfølgelig kan vogna være med inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var nylig i begravelse hvor det var barnevogn der. Hun med vogn satt langt bak og kunne gått fort ut hvis baby begynte å gråte. Null stress det.

Anonymkode: df2d4...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 25.3.2025 den 21.38):

Jeg måtte sette meg på første rad sammen med resten av familien med mitt 6 uker gamle barn, ved siden av kisten til min far. Av og til må man nesten ta med en baby inn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg var i begravelse var i et kapell hvor det var så fullt at flere måtte stå bakerst, så hvis det er så fullt et det dumt med barnevogn. Jeg hadde satset på sjal hvis du er usikker på plassen og hvis ikke den som blir begravet er nærme, hadde jeg satt meg bakerst. Lave lyder fra babyer syns jeg er helt greit i en begravelse, høylytt gråt, så bør man ta med babyen ut. 

Anonymkode: f7b83...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holdt vår baby da vi var i begravelse, men det var fordi det ikke var plass i den kirken. Babyen begynte raskt å gråte av orgelmusikk, så pappaen tok han med ut av kirken. Vil tro det går fint med barnevogn dersom det er plass, men ville ha sittet langt bak for å lett komme seg ut ved babygråt. Det spørs jo litt hvilken relasjon du har til avdøde også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her brukes kapellet og der er det trangt så vogner må stå i midtgangen og de må ut først for ellers kan man ikke få bært kista.

Anonymkode: 3c0cb...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde med barnevogn til min 4 dager gamle baby i min mors begravelse. Satt naturligvis på fremste rad med baby, barnevogn og storebroren på 3 år. Ingen barnefar inne i bildet i mitt tilfelle, uten at akkurat det skal ha noe å si for bruk av barnevogn eller ikke. 

Gikk veldig fint. I min familie er vi rause, og babyen bragte be viss grad av glede inn i en ellers sorgtung og vanskelig dag for mange. 

Anonymkode: 0a582...661

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var 1 mnd når pappa døde. Vi satt foran med vogn. Jeg ser ikke problemet. Skulle barnet blir for urolig eller gråte kan man prøve med smokk, flaske, pupp eller om noen tar med baby ut en tur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grüner skrev (På 25.3.2025 den 21.45):

Trille opp og ned «aislen»med en gråtende baby er lite respektfullt overfor avdøde og sørgende. 

Hvor i alle dager har du det fra at ts skal trille og ned med en gråtende baby....? Du er klar over at vognen kan stå helt fint i ro, sant? Og at man kan trille den UT når babyen gråter...? 

selvsagt kan man ha barnevogn i en begravelse!

Jeg var i begravelse til min farmor da eldategutten var fire uker. Og han var i vogn - ja, INNE i kirken! Vi satt oss bakerst, så vi lett kunne trille rett ut om han begynte å gråte, og passet på at vognen ikke sto i veien for kisteutbæring. 

Anonymkode: aad67...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 21.39):

Trodde man kunne bruke bæresjal fra de er bittesmå jeg? 

Som i nyfødt nesten? 

Anonymkode: 028e4...e98

I teorien, ja. I praksis er det ikke alle babyer som liker sjal, og heller ikke alle foreldre som liker det. Jeg ville ikke likt å sitte med en baby bundet fast på kroppen min mens jeg satt og grein. 

Anonymkode: aad67...42a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I min pappa sin begravelse var det flere barnebarn helt fremst i barnevogner, var ikke noe vi lurte på engang. Var sikkert babyer som gråt også, merket det ikke engang. Det er ikke akkurat det som er fokus for de som har mistet noen de elsker.

Anonymkode: eee32...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trille opp og ned «aislen»med en gråtende baby er lite respektfullt overfor avdøde og sørgende. 

Absolutt ikke

Anonymkode: 1c9a0...895

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aislen🙄

Midtgangen. Og i kirken sier man som regel opp og ned kirkegolvet.

Anonymkode: ea6af...0c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørs helt på kirken. Her har vi to kirker. Den ene er helt fint med vogn, mens den andre er det ikke lov med vogn pga brannforskriftene

Anonymkode: 49a34...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Når broren min døde, var noe av det fine i begravelsen, babyen som søsteren vår hadde med. Litt knirking. Tidvis noe gråt. Likevel bare fint og godt å ha alle der ♥️ 

Anonymkode: 232c0...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt helt greit med barnevogn! 

Anonymkode: 31e28...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...