Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil begynne på Sykepleien i fremtiden, men har for dårlig karakterer til å komme inn på høgskolen som er nærmest. Og er ikke særlig villig til å flytte 30 mil unna...

Har jeg noen rettigheter til å begynne på den nærmeste høgskolen hvis jeg har barn, samboer, hus, fast jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal det i fremtiden så har du jo muligheten til å ta opp fagene du ikke har gode nok karakterer i :) Mange fylker tilbyr gratis videregående på kveldstid.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Selvfølgelig får du ikke plass på bekostning av dem med bedre poengsum enn deg, selv om du har barn, samboer, hus og fast jobb der du bor.

Skrevet

Moren til en jeg kjenner hadde akkurat samme som deg.

Men hun hoppet i det, bodde på hybel i ukedagene og var hjemme i helgene. Det viste seg også at det er ikke alle dager det er obligatorisk undervisning heller, ofte hun feks dro tirsdags morgen eller kom hjem torsdags kveld.

Ikke en drømmesituasjon nei, men tre år går veldig fort. Hvis ikke må du nok, som Nella sier, ta opp igjen fag. Hvor mange poeng unna er du?

Skrevet

Nei, det har du ikke.

Men sykepleieutdanningen har endel praksisperioder, der det muligens tas hensyn til om du har barn når du utplasseres, mhht avstand osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Har du husket på at du også får alderspoeng???

vet ikke hvor gammel du er men.

Dessuten kan du søke på realkompetanse etter fylte 25 år, om du ikke har studiekompetanse.

Jeg kom heller ikke inn første gangen, skal prøve igjen i år, nå har jeg emr alderspoeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...