AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Jeg fødte for 7 uker siden. Har ikke vondt lenger og er nå grodd. Men kjenner at de har sydd meg så innsiden av slimhinnene er kommet litt ut, og blitt en klump. Kjennes ut som små hemoroider på skjønnsleppa nesten! Jeg kommer nok ikke til å ville fikse det nå, frister ikke å skjære og sy der nå. Men er det flere som lever med stygge arr i underlivet? Anonymkode: c1810...b4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Ja, de har sydd noe rart så det er liksom ekstra fold/folder utenfor skjedeinngangen som ikke var der før Hadde mye vondt i starten og, mer enn mange andre selv om de ikke sydde så veldig mye.. Burde dratt tilbake kanskje men fikk jordmor til å se og hun sa det så greit ut.. Anonymkode: 096e9...f30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Har et litt stygt arr ved skjedeåpningen. Føler de har sydd meg litt for stramt. Har slitt litt med sex livet nå i to år etter fødsel. Det gjør veldig vondt å ha sex hvis vi ikke foreplayer maaange timer Anonymkode: 3c4e4...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Del Skrevet 26. mars To av stingene mine løsnet nesten med en gang. Ble ikke oppdaget før 6 ukerskontrollen. Har derfor et rimelig deformert arr er tynt noen steder og veldig bredt og tykt andre steder. Snart 6 år siden nå og merker ikke noe til det. Litt plagsomt første året. Anonymkode: b2f02...a05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Del Skrevet 26. mars Om det ikke gjør vondt, så skjønner jeg ikke problemet? Hvordan underlivet ser ut er ikke viktig. Anonymkode: e9c4b...da8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Del Skrevet 26. mars Pga dårlig sying vokste det ut granulom hos meg, på 6 ukers kontrollen var jeg fortsatt sår og dårlig grodd. Fikk jodbehandling flere ganger. Krevde sjekk på sykehuset og de fikk fjernet sting og granulom og brukte noe preparater med sølv i seg. Tok en god del uker til før jeg ble bra. Det var bare ikke mulig at stingene kunne gro sånn de var satt. Anonymkode: 61720...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars jeg ble flyttet fra ett sykehus til et annet pga prematurt barn og fikk derfor sjekk av jordmor på det andre sykehuset dagen etter fødsel og hun sa "her var det gjrot dårlig arbeid gitt, dette må vi fikse" og det er jeg glad for! Ved andre fødsel på første sykehus sa jeg fra om at jeg forventet bedre jobb enn forrige gang hvor jordmor på XX" sykehus måtte ta opp igjen jobben i etterkant Anonymkode: fb0d3...b1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars Fikk også granulom, eller villkjøtt som det også kalles (!!) etter syinga. Jeg måtte svi det av med sånn spesialstoff på sykehuset etter 8 uker. Jeg hadde også svie nedentil i over 6 måneder. Prøvde alt fra lufting til grønnsåpebad. Det eneste som hjalp var TID. Selv ett år senere hadde jeg smerter nedentil hvis jeg f.eks. brukte foten til å skyve noe bort. Nå to år etterpå er alt som normalt og jeg ser helt ut som før nedentil. Selve skjeden har trukket seg helt tilbake som før også, og jeg er minst like «tett» som jeg var før jeg pressa en fotball ut 😅😅 Anonymkode: b4765...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Del Skrevet 26. mars Jeg ble sydd veldig stygt etter keisersnitt. Har kontaktet privatklinikk, men må spare opp for å få det fikset. Det offentlige sparer inn der de kan, og syr for raskt, de syr ikke sårkantene i flere lag mot hverandre, og de syr med dårlig tråd. Den kirurgiske teknikken som brukes og trådmaterialet er avgjørende for resultatet. Anonymkode: fe750...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars Ja, de gjør ikke nødvendigvis godt arbeid. Fikk store plager i ettertid og kunne fysisk se og kjenne stor forskjell. Flere sjekker på sykehuset og de påsto at alt var normalt. Til slutt henviste de videre til st.olavs for "at jeg skulle slutte å mase om ingenting " som de mente. Undersøkelsen på st.olavs var VESENTLIG grundigere. De fant ytre og indre forandringer/feil, og feil ved ultralyd. Alt etter en elendig syjobb etter fødsel. Måtte operere det for å få det fikset. Syns fortsatt ikke det er som før, og må ha enda mer operasjon for å rette på lekkasjer av luft og urin. Men måtte starte kampen på nytt for det siden det er annen avdelings ansvar visstnok. Fødte da for 4,5år siden. Anonymkode: 96c19...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Om det ikke gjør vondt, så skjønner jeg ikke problemet? Hvordan underlivet ser ut er ikke viktig. Anonymkode: e9c4b...da8 Hvis du ikke skjønner problemet så hvorfor ikke bare tenke at folk er forskjellige, og la være å blande deg borti da? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble sydd veldig stygt etter keisersnitt. Har kontaktet privatklinikk, men må spare opp for å få det fikset. Det offentlige sparer inn der de kan, og syr for raskt, de syr ikke sårkantene i flere lag mot hverandre, og de syr med dårlig tråd. Den kirurgiske teknikken som brukes og trådmaterialet er avgjørende for resultatet. Anonymkode: fe750...40d Høres plagsomt ut. Hadde haste ks med første, da brukte de agraffer og ble veldig fint. Det burde vært standard å ikke bruke tråd på det lenger. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fikk også granulom, eller villkjøtt som det også kalles (!!) etter syinga. Jeg måtte svi det av med sånn spesialstoff på sykehuset etter 8 uker. Jeg hadde også svie nedentil i over 6 måneder. Prøvde alt fra lufting til grønnsåpebad. Det eneste som hjalp var TID. Selv ett år senere hadde jeg smerter nedentil hvis jeg f.eks. brukte foten til å skyve noe bort. Nå to år etterpå er alt som normalt og jeg ser helt ut som før nedentil. Selve skjeden har trukket seg helt tilbake som før også, og jeg er minst like «tett» som jeg var før jeg pressa en fotball ut 😅😅 Svie i 6mnd Høres jævlig ut... Anonymkode: c1810...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars Samme her, altså at to sting løsnet. Har fortsatt ikke fått fikset det og det er 8 år senere 😅 Anonymkode: d356d...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Del Skrevet 26. mars Har jordmor sett på det? Vil tro det er bedre å ta det nå enn senere. Selv måtte jeg i narkose etter fødsel, så ble sydd der av legen etter et klipp under fødsel. Det føltes som en hoven kjøttkake den første dagen, men fikk isbind på sykehuset, og kjente aldri til det igjen. Jordmor på sykehuset og på helsestasjonen sa at det så veldig bra ut, noe som samsvarer med null problem i ettertid. Med nummer to fikk jeg en liten rift, og ble sydd av jordmor rett etter fødsel. Syntes det svei der og da, og stingene var ømme lengre enn med første. Hadde jeg fortsatt hatt ubehag eller følt at det var noe galt etter 7 uker så hadde jeg bedt om å få det sett på av noen andre. Anonymkode: b0163...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars Ts her, jeg ble sydd på nytt noen dager etter fødsel pga delt leppe etter klipp, men føler det ble sydd stygt og stramt, dratt innsiden ut. Hadde vært bedre med et hakk. Dette er bare kosmetisk altså, det flere opplever her er verre, med store skader, bare rart å ha den klumpen der. Anonymkode: c1810...b4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Om det ikke gjør vondt, så skjønner jeg ikke problemet? Hvordan underlivet ser ut er ikke viktig. Anonymkode: e9c4b...da8 Skal man være fornøyd bare man ikke har vondt? Hvis TS kan kjenne at det er annerledes så vil jeg tro at det er et ubehag, selv om det ikke nødvendigvis er smerte hun kjenner på. Problemer med samleie, lekkasje av luft, urin osv er jo også problemer som ikke nødvendigvis gir deg smerte hele dagen. Det er likevel et problem. Følelsen av at slimhinnen tyter ut er jo også ikke helt grei. Det må jo gi grobunn for problemer. Anonymkode: b0163...454 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Del Skrevet 26. mars Hos meg ser det fint ut, ingenting å utsette på akkurat det. Men, jeg får ufattelig vondt under forplay. Det presser noe voldsomt som om blodet må gjennom noe som er for trangt. Anonymkode: dd947...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Del Skrevet 26. mars Min slimhinne ‘tøt ut’ fordi to av stingene løsnet, jeg fødte et barn til etter det og så fikk jeg operasjon. Slet mye med sårhet og ubehag i deler av syklusen. Anonymkode: 30bd8...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #18 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, jeg ble sydd på nytt noen dager etter fødsel pga delt leppe etter klipp, men føler det ble sydd stygt og stramt, dratt innsiden ut. Hadde vært bedre med et hakk. Dette er bare kosmetisk altså, det flere opplever her er verre, med store skader, bare rart å ha den klumpen der. Anonymkode: c1810...b4d Godt du ikke har plager. Ellers er det ikke noe i veien for å se om alt er som det skal. Kanskje de kan se om det er noe som vil gro tilbake med tiden. Begge mine har kommet veldig fort, og første hvor jeg ble klippet var en setefødsel. Det var et lite klipp, og som beskrevet over her så grodde det veldig fint. Jeg følte ikke at jeg hadde noen problemer, men likevel tok det en god stund før jeg følte meg helt som meg selv der nede. Følte at området mellom foran og bak var veldig mykt og "slapt", hvis det gir mening, selv om klippet ikke skulle ha påvirket det. Hadde ingen lekkasjer eller noe, men det var en følelse av at musklene der var helt borte. Det kom seg etter en stund, husker ikke hvor mange uker, men mulig den utposingen du føler på er noe sånt? At det tar litt tid før muskler osv. strammer seg inn igjen. Anonymkode: b0163...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå