Gå til innhold

Bånd til katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har kattene deres i bånd...Tips til godt bånd, som pus sliter med å komme seg ut av? 

Anonymkode: 6159f...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha sele på katten, og selv den kan katter klare å vri seg ut av hvis den er litt for stor.

Det beste er å bruke samme type sele som man bruker til små hunder, altså en liten vest man trer på kroppen

Sjekk Musti eller Zooplus for katteseler.

Anonymkode: 4144e...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 0.18):

Det beste er å bruke samme type sele som man bruker til små hunder, altså en liten vest man trer på kroppen

Nei. De er mye lettere å komme seg ut av, de rygger seg rett ut om båndet blir stramt. 

En sele med en ring rundt magen og en rundt halsen er de som sitter best. 

Anonymkode: 285df...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sele og bånd. Selen festes rundt nakken og magen. Ikke lett å komme ut av den 😺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd maaaange forskjellige på min Bengal. Eneste som hun ikke har rømt ut av er H - sele. Rundt halsen og magen. Bruker sammen med hundebånd flexi 10m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. De er mye lettere å komme seg ut av, de rygger seg rett ut om båndet blir stramt. 

En sele med en ring rundt magen og en rundt halsen er de som sitter best. 

Anonymkode: 285df...9b6

Dette stemmer overhodet ikke! Det tok min frøken noen få sekunder på å komme seg ut av den type sele du beskriver.

Anonymkode: 8bbca...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 0.18):

Du må ha sele på katten, og selv den kan katter klare å vri seg ut av hvis den er litt for stor.

Støtter denne! Ser det er flere som anbefaler såkalt h sele, men som jeg skrev i en annen kommentar tok det min frøken få sekunder på å komme seg ut av den type sele til tross for at den satt akkurat sånn den skulle.

Anonymkode: 8bbca...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener sele? Frøkna her har aldri prøvd å vri seg ut av noe sele, men vi bruker som regel y-sele. På forrige katt brukte vi h-sele. Han vridde seg heller aldri ut av selen. 

For å svare på spørsmålet om bånd også. Vi har line som er spent opp i hagen på rundt 6-7 meter hun står i hvor hun har et bånd på rundt 3 meter radius i bevegelse. Vi har også flexibånd på 3 meter som vi bruker for å gå rundt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...