Gå til innhold

Jeg må gjør noe sykt med livet mitt!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er SÅ lei av mitt A4 liv etter bare 2 år i jobb (som lege), orker virkelig ikke å leve i dette hamsterhjulet resten av livet. Jeg må gjør noe sykt! Noe kult! Noe morsomt! Og jeg trenger inspirasjon til hva jeg kan gjør! Hjelp meg å tenk stort. Tankene mine har svirret den siste tiden. Skal jeg flytte til utlandet en periode, skal jeg selge huset og flytte ut i skogen i et telt, skal jeg stare en blogg/instagram og reise masse, skal jeg dra på backpacking, skal jeg bli astronaut osv….om du skulle gjort noe crazy, hva skulle det vært? Hva er din store drøm som du egentlig ikke tør å drømme om?

Anonymkode: 1de5c...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

OK, jeg bruker åpenbart altfor mye tid her inne. 

Dette innlegget har kommet før - for en god stund siden. Nøyaktig samme; en ung lege som var lei etter noen år og absolutt måtte gjøre noen endringer. Reise eller gjøre noe sykt. 

Du kan jo kikke tilbake inn i den tråden og lese forslagene du fikk én gang til 

Anonymkode: ef07b...371

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen leger formulerer seg sånn og henger på kvinneguiden.. 
Om du faktisk er lege så kan du jo jobbe i utlandet? for leger uten grenser f.eks

Anonymkode: e9d37...575

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis rundt i verden.

Anonymkode: 7ee68...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei!

Jeg er SÅ lei av mitt A4 liv etter bare 2 år i jobb (som lege), orker virkelig ikke å leve i dette hamsterhjulet resten av livet. Jeg må gjør noe sykt! Noe kult! Noe morsomt! Og jeg trenger inspirasjon til hva jeg kan gjør! Hjelp meg å tenk stort. Tankene mine har svirret den siste tiden. Skal jeg flytte til utlandet en periode, skal jeg selge huset og flytte ut i skogen i et telt, skal jeg stare en blogg/instagram og reise masse, skal jeg dra på backpacking, skal jeg bli astronaut osv….om du skulle gjort noe crazy, hva skulle det vært? Hva er din store drøm som du egentlig ikke tør å drømme om?

Høres ut som du har sykt masde penger

Anonymkode: fd129...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lei ut huset og jobb for leger uten grenser. Da kommer du til å ønske deg tilbake til A4 livet. Og så eventuelt være fornøyd med A4 livet ELLER dra til utlandet igjen og fortsette å løpe fra nissen på lasset. 

Hint: nissen følger alltid med på lasset. Han må konfronteres og bearbeides før han slutter å være en ren byrde. 

Anonymkode: 5b955...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om du faktisk er lege så kan du jo jobbe i utlandet? for leger uten grenser f.eks

Ingen leger henger på kg?! 🤣🤣

Anonymkode: bee23...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha jeg er ikke lege fordi jeg er på kg og formulerer meg engasjert?😂 spiller vel ikke noen rolle hvilket yrke jeg har heller, jeg vil bare ha svar på hva jeg kan gjør annerledes med livet mitt

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg vil bare ha det trygt og godt. Det er min største drøm.

Kos deg med stormannsgalskapen din 😉

Anonymkode: 9046f...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne tenkt meg å bo på et småbruk. Med noen dyr som hund (har allerede), katt, geiter, høns. Dyrket grønnsaker. Gjerne et sted med nærhet til både sjø og natur. 

Vet om noen som jobber i helsevesenet. De jobber mye, gjerne flere steder sommerhalvåret (de tjener en del ekstra ved å jobbe sommer). Så tar de seg en laaaang ferie vinterstid. Reiser til varmere strøk. 

Hvis du har et yrke hvor det er mulig å enkelt få jobb, feks restaurantbransjen/uteliv, helsearbeider, skole/barnehage (sykehjem og barnehager trenger man ikke ha utdanning for å jobbe), så kan du flytte på deg. Bo kortere eller lengre perioder steder i Norge. Feks opplevd Nord Norge. Da er det også mulig å jobbe mindre/ingenting i perioder.

Interrail høres gøy ut. Eller reise på andre måter gjennom flere land. 

Frivillig arbeid. Reise må ofte betales selv, men noen organisasjoner arrangerer kost og losji. Sjekk Kilroy feks. 

Anonymkode: ddbfd...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haha jeg er ikke lege fordi jeg er på kg og formulerer meg engasjert?😂 spiller vel ikke noen rolle hvilket yrke jeg har heller, jeg vil bare ha svar på hva jeg kan gjør annerledes med livet mitt

ts

Du er jo ikke engasjert, du spør etter andres drømmer. Du vil forfølge en drøm du ikke vet hva er? Flytt til Finnmark, begynn med scooterkjøring er mitt forslag. 

Anonymkode: e61a5...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan f.eks. få barn. Eller date. Det er viktig at livet handler om mer enn jobben. Ta deg tid til å bygge den delen av livet.
Høres rart ut at jobben din føles A4 allerede, de fleste er jo såvidt i gang med lis1 og er ikke i mål i det hele tatt. Hva med å endre spesialiseringsvei, kanskje du er på feil hylle. Hva med å forske litt, en ph.d. må ofte på plass en eller annen gang uansett. Man kan ofte utveksle til sykehus i utlandet for en periode. Men mulig du ikke får den muligheten når du bare har jobbet i to år da.

Anonymkode: 634c2...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ts

Hypomani?

Anonymkode: 634c2...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ts

Du burde jo hvertfall ikke fortsette som lege. Høres ut som du kan bli en farlig lege. Hvorfor valgte du det som yrke egentlig? 

Anonymkode: 33d8f...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi flyttet til en tropisk øy, og angrer ikke et sekund!🌴🌞

Anbefales!😀

Anonymkode: afc79...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det finnes leger på KG.

Men ingen som har bestått flere krevende eksamener, formulerer seg så dårlig ;)

Anonymkode: 6e90a...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det finnes leger på KG.

Men ingen som har bestått flere krevende eksamener, formulerer seg så dårlig ;)

Anonymkode: 6e90a...c27

Hva med å slutte å rakke ned på andre og heller svare på det innlegget handler om (eller holde kjeft)?

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du er uhøflig. Slutt.

Ikke ts.

Anonymkode: fe034...98b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...