Gå til innhold

Hadde du akseptert å bli møtt slik på første dag i ny jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du må jo levere inn vandelsattest for å få jobbe med mennesker sånn? 

Anonymkode: 99497...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her må det være en misforståelse, er jo helt sprøtt at det blir ringt til en tilfeldig person om å komme på jobb, rart altså

Anonymkode: a5cf5...592

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også takket nei, og med begrunnelse i oppførsel til "leder" som tok imot deg rett og slett, vært veldig tydelig på at det var en meget ubehagelig måte å bli møtt på når man ikke selv aktivt ønsket en jobb men blitt HEADHUNTET til den vør man kunne forvente bedre.

Anonymkode: 871c7...4da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

-Ble kontaktet via messenger av noen og spurt om jeg vil ha jobb

- De begynte å mase på min samboer via tlf med å ringe og sende mld til han og spørre om han kunne få meg til å ringe de eller gi de tlf nr mitt. (Har skjult nummeret mitt fra søk)

-Når jeg ringer blir jeg ikke spurt om å komme på intervju. Blir heller ikke spurt noe annet enn disse 2 spørsmålene. "Kan du å stelle?" Og "når kan du komme på opplæring"

- Når jeg forsøker stille spørsmål blir jeg avbrutt med " du får svar på alt du lurer på når du kommer hit"

-Har allerede dårlig følelse, men drar dit allikevel for å se. Møter opp på avtalt plass og til avtalt tid. Blir sittende i 30 min å vente. Er redd de har glemt meg så sender en mld.

- Vedkommende virket irritert når hen endelig kom og sier at jeg skulle bare ha kommet rett til avdelingen eller ringt når jeg kom.

-forsøker si at jeg møtte jo opp på avtalt sted og tid, og visste jo ikke hvilken avdeling jeg skulle gå til eller hvor (har aldri vært i bygget der før). Vedkommende bare ignorerer meg

-Får så det jeg nesten opplever som "kjeft" for at jeg hadde parkert på gjesteparkering og ikke ansattparkering. Forsøker si at jeg visste ikke hvor ansattparkering var og at jeg har jo aldri vært her før. Blir igjen ignorert og snakket over...

- Blir fulgt ned til garderobe og vedkommende prater til meg underveis. Finner ut det tydelig har skjedd en misforståelse da jeg trodde det var ren tilkalling, men de trodde jeg skulle være det + sommervikar hele sommeren.

- sier at jeg må isåfall finne ut når på sommeren jeg kan jobbe siden jeg har allerede en annen jobb jeg må ta hensyn til.

-Vedkommende stopper opp helt og ser helt sjokkert ut over at jeg allerede har en jobb. Kikker stygt på meg og sier "Ja, men det er jo ikke noe vits i at vi skal kaste bort tid på å gi opplæring til noen som ikke vil jobbe". 

-Jeg blir ganske paff og stirrer bare noen sekunder. Sier at jeg vil jo jobbe, ellers hadde jeg jo ikke kommet hit, men at jeg må ta hensyn til jobben jeg allerede har. 

-Når jeg forteller hvor jeg jobber hen fra før ser vedkommende nedlatende på meg og gir tydelig uttrykk for at hen syns det er en dårlig jobb/ lav status jobb.

- Når vi kommer frem ved garderobene og der arbeidstøy ligger får jeg ikke plukket ut arbeidstøy selv. Vedkommende går inn før meg, snur seg og kikker meg opp og ned før hen sier " ja du er nok en str. --" og plukker ut det og gir det til meg. 

- Når vi kommer opp på avdelingen får jeg beskjed om at siden jeg kom så sent så er de ferdig med alle stell så det fikk jeg ikke være med på. Noe som jeg stusset over siden jeg var faktisk ikke "sen", men jeg ble glemt i 30 min.. Vedkommende peker ut hvem jeg skal gå med og så forsvinner hen.

-Vedkommende dukker plutselig opp igjen og sier "her, du vil vel ha noe lønn" og stapper et ark i hendene mine og går. Var et ark hvor jeg skulle skrive inn navn og konto nr. 

-Måtte aktivt lete og spørre rundt om hvor vedkommende var hen, fordi jeg trodde jeg skulke få prate med hen når jeg kom og få svar på det jeg spurte om tidligere over tlf.

-Har jobbet på lignende avdelinger før på andre steder og er snart ferdig utdannet, men allikevel fikk jeg ikke gjort noen ting omtrent. Fikk beskjed om å bare stå i et hjørne og observere den dagen. 

Var også flere andre ting som skjedde i løpet av den dagen som jeg reagerte mye på ift bruk av tvang og diverse. Men helt fra start egentlig så har jeg hatt en dårlig magefølelse på det her. Tror faktisk aldri jeg har blitt møtt på en så frekk og dårlig måte noen gang på en arbeidsplass. 

( Og ja, det er i kommune helsetjenesten 🙃)

Anonymkode: 8ac23...79c

Høres veldig uprofesjonelt ut. Høres også veldig spesielt å være ferdig med stell så tidlig. Jeg ville sagt at grunnet måten de har opptrått på, så har ikke du interesse av å jobbe der. 

Anonymkode: 87b84...32b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De begynte å mase på min samboer via tlf med å ringe og sende mld til han og spørre om han kunne få meg til å ringe de eller gi de tlf nr mitt. (Har skjult nummeret mitt fra søk)

-Når jeg ringer blir jeg ikke spurt om å komme på intervju. Blir heller ikke spurt noe annet enn disse 2 spørsmålene. "Kan du å stelle?" Og "når kan du komme på opplæring"

- Når jeg forsøker stille spørsmål blir jeg avbrutt med " du får svar på alt du lurer på når du kommer hit"

-Har allerede dårlig følelse, men drar dit allikevel for å se. Møter opp på avtalt plass og til avtalt tid. Blir sittende i 30 min å vente. Er redd de har glemt meg så sender en mld.

- Vedkommende virket irritert når hen endelig kom og sier at jeg skulle bare ha kommet rett til avdelingen eller ringt når jeg kom.

-forsøker si at jeg møtte jo opp på avtalt sted og tid, og visste jo ikke hvilken avdeling jeg skulle gå til eller hvor (har aldri vært i bygget der før). Vedkommende bare ignorerer meg

-Får så det jeg nesten opplever som "kjeft" for at jeg hadde parkert på gjesteparkering og ikke ansattparkering. Forsøker si at jeg visste ikke hvor ansattparkering var og at jeg har jo aldri vært her før. Blir igjen ignorert og snakket over...

- Blir fulgt ned til garderobe og vedkommende prater til meg underveis. Finner ut det tydelig har skjedd en misforståelse da jeg trodde det var ren tilkalling, men de trodde jeg skulle være det + sommervikar hele sommeren.

- sier at jeg må isåfall finne ut når på sommeren jeg kan jobbe siden jeg har allerede en annen jobb jeg må ta hensyn til.

-Vedkommende stopper opp helt og ser helt sjokkert ut over at jeg allerede har en jobb. Kikker stygt på meg og sier "Ja, men det er jo ikke noe vits i at vi skal kaste bort tid på å gi opplæring til noen som ikke vil jobbe". 

-Jeg blir ganske paff og stirrer bare noen sekunder. Sier at jeg vil jo jobbe, ellers hadde jeg jo ikke kommet hit, men at jeg må ta hensyn til jobben jeg allerede har. 

-Når jeg forteller hvor jeg jobber hen fra før ser vedkommende nedlatende på meg og gir tydelig uttrykk for at hen syns det er en dårlig jobb/ lav status jobb.

- Når vi kommer frem ved garderobene og der arbeidstøy ligger får jeg ikke plukket ut arbeidstøy selv. Vedkommende går inn før meg, snur seg og kikker meg opp og ned før hen sier " ja du er nok en str. --" og plukker ut det og gir det til meg. 

- Når vi kommer opp på avdelingen får jeg beskjed om at siden jeg kom så sent så er de ferdig med alle stell så det fikk jeg ikke være med på. Noe som jeg stusset over siden jeg var faktisk ikke "sen", men jeg ble glemt i 30 min.. Vedkommende peker ut hvem jeg skal gå med og så forsvinner hen.

-Vedkommende dukker plutselig opp igjen og sier "her, du vil vel ha noe lønn" og stapper et ark i hendene mine og går. Var et ark hvor jeg skulle skrive inn navn og konto nr. 

-Måtte aktivt lete og spørre rundt om hvor vedkommende var hen, fordi jeg trodde jeg skulke få prate med hen når jeg kom og få svar på det jeg spurte om tidligere over tlf.

-Har jobbet på lignende avdelinger før på andre steder og er snart ferdig utdannet, men allikevel fikk jeg ikke gjort noen ting omtrent. Fikk beskjed om å bare stå i et hjørne og observere den dagen. 

Var også flere andre ting som skjedde i løpet av den dagen som jeg reagerte mye på ift bruk av tvang og diverse. Men helt fra start egentlig så har jeg hatt en dårlig magefølelse på det her. Tror faktisk aldri jeg har blitt møtt på en så frekk og dårlig måte noen gang på en arbeidsplass. 

Dit hadde jeg ikke gått tilbake . Og hadde vært veldig kort , konkret og tydelig på hvorfor . 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ikke alle steder har det nei. Jobbet mange steder, kun 1 sted har jeg måtte hatt vandelsattest. Det var privat

Anonymkode: 9ef3a...580

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du et vanlig navn? Kan du ha samme navn som den personen de egentlig skulle ha som sommervikar? 

Anonymkode: 742c1...510

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du blitt kontaktet av et bemanningsbyrå? Så har de sikkert raskt huket tak i deg, med lite informasjon, og så informert sykehjemmet om at du skal jobbe der. Sykehjemmet vet gjerne ingenting om at du er dårlig informert og tenker at du er forberedt. Den som tok deg imot var kanskje irritert fordi det ble tolket at du var sen og at du har sagt ja til å jobbe til tross for at du kanskje egentlig ikke kan jobbe så mye grunnet annen jobb. Den infoen har ikke den ansatte på sykehjemmet hatt fra før. 

Uansett årsak her så hadde jeg trukket meg. Ikke signert noe.

Anonymkode: 5b7a6...e26

Nope. Var ikke bemanningsbyrå som kontaktet meg. Var enhetsleder... Den jeg snakket med på tlf og avtalte oppmøtet med var avd. leder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stoppet du aldri opp for å få avklart på telefon hvorfor de ringer deg?

Her må det da være en misforståelse en eller annen plass.

Ikke rart det går litt skeis når ingen stopper opp og spør hvem hva hvor hvorfor.

Anonymkode: d7a65...799

Skjønte jo at de ringte fordi de trengte folk til å jobbe der som tilkalling ved sykdom/fravær. Men som sagt så ble alle mine forsøk på å stille spørsmål svart med st jeg skulle få svar når jeg kom dit. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, men jeg ble ikke spurt om å ta med noenting eller skrive under på noe når jeg kom dit den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du et vanlig navn? Kan du ha samme navn som den personen de egentlig skulle ha som sommervikar? 

Anonymkode: 742c1...510

Nei, det tror jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er altså folk som passer på våre eldre foreldre. Sjuke greier, passer jo greit at det heter "sykehjem", så spørs det hvem som er syk.

TS, du trenger ikke kalle hun der for "hen". Vi vet alle at når du nevnte ordet "kommune" og beskrev oppførselen, så er sjansen 99% for at det er en Psycho Biatch. 

Dette ble forresten publisert i forrige uke:

https://www.nrk.no/trondelag/vi-vet-for-lite-om-kvaliteten-pa-de-kommunale-helse--og-omsorgstjenestene_-mener-ntnu-forsker-1.17324979

Anonymkode: 80e61...568

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ikke akseptert det. Men jeg hadde heller ikke akseptert at noen tok kontakt med kjæresten min for å tilby meg jobb. Allerede der hadde det blitt satt fullstendig strek, og all videre forsøk på kontakt via han hadde blitt klaget inn til øvrig ledelse...

Anonymkode: b2b1c...234

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useriøst opplegg. Greit nok at mange avdelinger er underbemannet og at de sikkert har en stressende hverdag, men det minste de kan gjøre er å ta i mot en vikar på en ordentlig måte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ring de og si at de skal slippe å kaste bort tid på opplæring til deg.

Stakkars pasienter, håper ikke dette var en bolig for psykisk utviklingshemmede. 

Anonymkode: 4b2c3...d40

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg sluttet å lese etter "ble kontaktet på messenger".

Hvis ikke verden har endret seg, så er det facebook - ingen profesjonelle handler slik på facebook. Til nød linkedin, facebook er en fjaseplass for den eldre garde hvor man kan diskutere ekstermpolitikk, strikking og matoppskrifter.

Så jeg hadde ikke engang respondert.

Anonymkode: ac8b5...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...