AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:40 #1 Del Skrevet tirsdag kl 17:40 -Ble kontaktet via messenger av noen og spurt om jeg vil ha jobb - De begynte å mase på min samboer via tlf med å ringe og sende mld til han og spørre om han kunne få meg til å ringe de eller gi de tlf nr mitt. (Har skjult nummeret mitt fra søk) -Når jeg ringer blir jeg ikke spurt om å komme på intervju. Blir heller ikke spurt noe annet enn disse 2 spørsmålene. "Kan du å stelle?" Og "når kan du komme på opplæring" - Når jeg forsøker stille spørsmål blir jeg avbrutt med " du får svar på alt du lurer på når du kommer hit" -Har allerede dårlig følelse, men drar dit allikevel for å se. Møter opp på avtalt plass og til avtalt tid. Blir sittende i 30 min å vente. Er redd de har glemt meg så sender en mld. - Vedkommende virket irritert når hen endelig kom og sier at jeg skulle bare ha kommet rett til avdelingen eller ringt når jeg kom. -forsøker si at jeg møtte jo opp på avtalt sted og tid, og visste jo ikke hvilken avdeling jeg skulle gå til eller hvor (har aldri vært i bygget der før). Vedkommende bare ignorerer meg -Får så det jeg nesten opplever som "kjeft" for at jeg hadde parkert på gjesteparkering og ikke ansattparkering. Forsøker si at jeg visste ikke hvor ansattparkering var og at jeg har jo aldri vært her før. Blir igjen ignorert og snakket over... - Blir fulgt ned til garderobe og vedkommende prater til meg underveis. Finner ut det tydelig har skjedd en misforståelse da jeg trodde det var ren tilkalling, men de trodde jeg skulle være det + sommervikar hele sommeren. - sier at jeg må isåfall finne ut når på sommeren jeg kan jobbe siden jeg har allerede en annen jobb jeg må ta hensyn til. -Vedkommende stopper opp helt og ser helt sjokkert ut over at jeg allerede har en jobb. Kikker stygt på meg og sier "Ja, men det er jo ikke noe vits i at vi skal kaste bort tid på å gi opplæring til noen som ikke vil jobbe". -Jeg blir ganske paff og stirrer bare noen sekunder. Sier at jeg vil jo jobbe, ellers hadde jeg jo ikke kommet hit, men at jeg må ta hensyn til jobben jeg allerede har. -Når jeg forteller hvor jeg jobber hen fra før ser vedkommende nedlatende på meg og gir tydelig uttrykk for at hen syns det er en dårlig jobb/ lav status jobb. - Når vi kommer frem ved garderobene og der arbeidstøy ligger får jeg ikke plukket ut arbeidstøy selv. Vedkommende går inn før meg, snur seg og kikker meg opp og ned før hen sier " ja du er nok en str. --" og plukker ut det og gir det til meg. - Når vi kommer opp på avdelingen får jeg beskjed om at siden jeg kom så sent så er de ferdig med alle stell så det fikk jeg ikke være med på. Noe som jeg stusset over siden jeg var faktisk ikke "sen", men jeg ble glemt i 30 min.. Vedkommende peker ut hvem jeg skal gå med og så forsvinner hen. -Vedkommende dukker plutselig opp igjen og sier "her, du vil vel ha noe lønn" og stapper et ark i hendene mine og går. Var et ark hvor jeg skulle skrive inn navn og konto nr. -Måtte aktivt lete og spørre rundt om hvor vedkommende var hen, fordi jeg trodde jeg skulke få prate med hen når jeg kom og få svar på det jeg spurte om tidligere over tlf. -Har jobbet på lignende avdelinger før på andre steder og er snart ferdig utdannet, men allikevel fikk jeg ikke gjort noen ting omtrent. Fikk beskjed om å bare stå i et hjørne og observere den dagen. Var også flere andre ting som skjedde i løpet av den dagen som jeg reagerte mye på ift bruk av tvang og diverse. Men helt fra start egentlig så har jeg hatt en dårlig magefølelse på det her. Tror faktisk aldri jeg har blitt møtt på en så frekk og dårlig måte noen gang på en arbeidsplass. ( Og ja, det er i kommune helsetjenesten 🙃) Anonymkode: 8ac23...79c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:44 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:44 Dette er jo helt krise. Røm. Anonymkode: d7ea8...c53 24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet tirsdag kl 17:46 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:46 Jeg skjønner ikke helt. Har du satt deg opp på en slags ringevikar jobbliste? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:49 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:49 Tipaa skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke helt. Har du satt deg opp på en slags ringevikar jobbliste? Nei. Jeg ble kontaktet helt ut av det blå for det jeg trodde var en tilkallingsjobb. Møter opp og det viser seg de trodde jeg skulle være tilkalling + å være sommervikar hele sommeren. Har ikke satt meg opp på noe liste eller noen ting. Har ikke signert noe som helst heller. Anonymkode: 8ac23...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:50 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:50 Selvfølgelig er dette kommunehelsetjenesten. Men kan du ikke bare skrive han eller hun. Og ikke ta denne jobben. Anonymkode: ab6fb...d7a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:51 #6 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Jeg ble kontaktet helt ut av det blå for det jeg trodde var en tilkallingsjobb. Møter opp og det viser seg de trodde jeg skulle være tilkalling + å være sommervikar hele sommeren. Har ikke satt meg opp på noe liste eller noen ting. Har ikke signert noe som helst heller. Anonymkode: 8ac23...79c Og der er svaret ditt. Ingen arbeidskontrakt er ingen jobb. Anonymkode: 82679...39a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:53 #7 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 Dette hørtes rart ut. Er det en del av utdanning? Anonymkode: 70390...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:53 #8 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og der er svaret ditt. Ingen arbeidskontrakt er ingen jobb. Anonymkode: 82679...39a Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Det jeg spurte er om andre hadde akseptert å bli møtt slik? Ikke om man hadde tatt jobben. Jeg har allerede bestemt meg for at hele opplevelsen og magefølelsen var så dårlig at jeg ikke vil jobbe der, så er glad jeg ikke har signert noen ting enda. Anonymkode: 8ac23...79c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:55 #9 Del Skrevet tirsdag kl 17:55 Jeg hadde ikke akseptert dette og jeg hadde sendt det videre i systemet. Skriv en e-post til relevant kontaktperson, noen over de du ble kontakta av og har hatt med å gjøre samt noen over de igjen om mulig. Anonymkode: b29d5...ff4 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:56 #10 Del Skrevet tirsdag kl 17:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette hørtes rart ut. Er det en del av utdanning? Anonymkode: 70390...93a Nei, det er ikke en del av utdanningen. Er ikke praksis. Var bare en jobb som er relevant ift. studiet mitt. Anonymkode: 8ac23...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:58 #11 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 Wtf er dette for et opplegg? Anonymkode: fb58f...d4d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:59 #12 Del Skrevet tirsdag kl 17:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg spurte er om andre hadde akseptert å bli møtt slik? Anonymkode: 8ac23...79c Jeg hadde ikke akseptert dette. Hadde bare forlatt bygget. Ingen kontrakt er skrevet og ingen opplæring gitt. Anonymkode: 7d00a...e75 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:08 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:08 Har du blitt kontaktet av et bemanningsbyrå? Så har de sikkert raskt huket tak i deg, med lite informasjon, og så informert sykehjemmet om at du skal jobbe der. Sykehjemmet vet gjerne ingenting om at du er dårlig informert og tenker at du er forberedt. Den som tok deg imot var kanskje irritert fordi det ble tolket at du var sen og at du har sagt ja til å jobbe til tross for at du kanskje egentlig ikke kan jobbe så mye grunnet annen jobb. Den infoen har ikke den ansatte på sykehjemmet hatt fra før. Uansett årsak her så hadde jeg trukket meg. Ikke signert noe. Anonymkode: 5b7a6...e26 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:10 #14 Del Skrevet tirsdag kl 18:10 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): -Ble kontaktet via messenger av noen og spurt om jeg vil ha jobb - De begynte å mase på min samboer via tlf med å ringe og sende mld til han og spørre om han kunne få meg til å ringe de eller gi de tlf nr mitt. (Har skjult nummeret mitt fra søk) -Når jeg ringer blir jeg ikke spurt om å komme på intervju. Blir heller ikke spurt noe annet enn disse 2 spørsmålene. "Kan du å stelle?" Og "når kan du komme på opplæring" Stoppet du aldri opp for å få avklart på telefon hvorfor de ringer deg? Her må det da være en misforståelse en eller annen plass. Ikke rart det går litt skeis når ingen stopper opp og spør hvem hva hvor hvorfor. Anonymkode: d7a65...799 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:19 #15 Del Skrevet tirsdag kl 18:19 Høres ut som et sykehjem i Ukraina eller Russland, og det er ikke ment som kompliment 😵 Anonymkode: 34333...697 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:20 #16 Del Skrevet tirsdag kl 18:20 Bare avvis dem fremover. Du vil ikke jobbe på et sånt sted. Anonymkode: 0b558...965 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:25 #17 Del Skrevet tirsdag kl 18:25 Du bør i fremtiden ikke starte arbeid før du har underskrevet en arbeidskontrakt. Det her gjelder som ferdigutdannet eller første jobb i kiosken. Det her hørtes veldig useriøst ut. Men som fersk bør du ikke brenne broer. Å bli upopulær i en kommunal stilling er ikke lurt Anonymkode: e1821...4c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:26 #18 Del Skrevet tirsdag kl 18:26 Dette høres ut som en kommunikasjons-misforståelse blant den som ansatte deg og den som skulle ta deg imot for opplæring. Anonymkode: 742c1...510 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:30 #19 Del Skrevet tirsdag kl 18:30 Er det bemanningsbyrå? I så fall kan det godt hende bemanningsbyrået har pyntet litt på sannheten ovenfor arbeidsplassen. Sagt at du sikkert kan jobbe mer i sommer også. Hvis ikke det er bemanningsbyrå, så er det rart du ikke måtte skrive kontrakt først. Veldig merkelig oppførsel av henne. Ville tatt det videre. Anonymkode: 69724...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:31 #20 Del Skrevet tirsdag kl 18:31 Hvis dette er tilfelle, hadde jeg takket for meg. Anonymkode: 9729d...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå