AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Har hatt 1 egguttak som resulterte i 4 gode blastocyster. Hatt 1 ferskforsøk og 2 fryseforsøk, alle har endt med negativ graviditetstest. Har nå satt inn siste blasto på frys, og kjenner virkelig på stresset med at det var siste egget og siste forsøk privat før vi må over til offentlig. Både privat og offentlig (har vært til samtale offentlig) ønsker å gjennomføre hysteroskopi før videre forsøk dersom dette innsettet også mislykkes. Problemet er at det er helt umulig å få svar på når den hysteroskopien kan gjennomføres pga lang ventetid og dårlig kapasitet ved sykehuset vi skal ha behandling. Skulle gjerne ha gjort undersøkelsen privat, men må ha narkose ved hysteroskopien grunnet anatomi. Noen som har erfaring med hysteroskopi privat i narkose, eventuelt hvor? Ellers noen som har erfaring med flere mislykkede innsett, før det plutselig lykkes? Var det eventuelt noe annerledes den gangen dere lykkes? Anonymkode: ec710...3b2
Hjertefisk Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Hva er det legene tenker de skal gjøre under hysteroskopien? Er det kun en diagnostisk hysteroskopi eller skal de fjerne polypper, muskelknuter eller andre ting? Jeg har også vært innom tanken på privat hysteroskopi, men for å få operert bort en muskelknute via hysteroskopisk myomektomi. Har lagt den tanken på is foreløpig, fordi det er en vanskelig knute å operere og krever en kirurg med erfaring. Så min første tanke er at dersom du skal opereres i en eller annen form - så er det tryggere å gjøre det offentlig i fall komplikasjoner skulle oppstå.
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Hvorfor vil du ha hysteroskopi? Har de sett noe som tyder på at du trenger det? Hos meg så de både flere myom og cyste på Ul, og da har man jo noe konkret å se nærmere på hysteroskopien. Vanligvis gjør man det etter funn på UL Jeg har som sagt flere myom og ikke blitt gravid enda (de ligger i cervix og ikke i livmorhulen så det har ikke noe å si). Jeg heller mer mot at jeg har problemer med kvalitet på blasto nå, fordi vi ikke har lykkes nå på 3 innsett tilsynelatende uten grunn. Anonymkode: 3f78d...67a
AnonymBruker Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor vil du ha hysteroskopi? Har de sett noe som tyder på at du trenger det? Hos meg så de både flere myom og cyste på Ul, og da har man jo noe konkret å se nærmere på hysteroskopien. Vanligvis gjør man det etter funn på UL Jeg har som sagt flere myom og ikke blitt gravid enda (de ligger i cervix og ikke i livmorhulen så det har ikke noe å si). Jeg heller mer mot at jeg har problemer med kvalitet på blasto nå, fordi vi ikke har lykkes nå på 3 innsett tilsynelatende uten grunn. Anonymkode: 3f78d...67a Jeg vil ikke ha hysteroskopi selv😊 Har veldig trang livmorhals (altså unormalt trang) så det de i utgangspunktet vil er å blokke den litt opp, slik at det blir lettere å føre inn kateter ved innsett senere. Men siden jeg har hatt 3 innsett uten resultat vil de samtidig sjekke livmorhulen med kamera da jeg først er i narkose. Må ha narkose pga trang livmorhals og at de ikke ønsker å utsette meg for smerten i våken tilstand. De har ikke sett noe antydning til at noe kan være galt, men har historie med mange underlivsoperasjoner så kan jo være noe arrvev eller annet (jeg aner ikke). Har de sagt noe om kvalitet på blasto dine? Til meg har de bare sagt at blastoene jeg fikk er av veldig god kvalitet, uten at jeg vet hva det betyr eller er sammelignet med. Ts Anonymkode: ec710...3b2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Hjertefisk skrev (8 timer siden): Hva er det legene tenker de skal gjøre under hysteroskopien? Er det kun en diagnostisk hysteroskopi eller skal de fjerne polypper, muskelknuter eller andre ting? Jeg har også vært innom tanken på privat hysteroskopi, men for å få operert bort en muskelknute via hysteroskopisk myomektomi. Har lagt den tanken på is foreløpig, fordi det er en vanskelig knute å operere og krever en kirurg med erfaring. Så min første tanke er at dersom du skal opereres i en eller annen form - så er det tryggere å gjøre det offentlig i fall komplikasjoner skulle oppstå. I utgangspunktet skal jeg blokke opp livmorhalsen litt, da den er unormalt trang. Dette må gjøres i narkose, og de vil da benytte anledningen til å sjekke livmorhulen samtidig ettersom jeg har hatt 3 (ruger på 4 nå) innsett uten positivt resultat med det de i alle fall sier er veldig gode blastocyster. Dersom de finner noe så antar jeg de gjør noe med det når jeg først er i narkose. Du har i grunn ett godt poeng med å gjøre det offentlig ja. Jeg har hatt en del underlivsoperasjoner tidligere i livet og har ikke helt normal anatomi, så en kirurg med erfaring er jo helt klart å foretrekke - samt tryggheten dersom det skulle oppstå komplikasjoner ved eventuell operasjon. ts Anonymkode: ec710...3b2
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil ikke ha hysteroskopi selv😊 Har veldig trang livmorhals (altså unormalt trang) så det de i utgangspunktet vil er å blokke den litt opp, slik at det blir lettere å føre inn kateter ved innsett senere. Men siden jeg har hatt 3 innsett uten resultat vil de samtidig sjekke livmorhulen med kamera da jeg først er i narkose. Må ha narkose pga trang livmorhals og at de ikke ønsker å utsette meg for smerten i våken tilstand. De har ikke sett noe antydning til at noe kan være galt, men har historie med mange underlivsoperasjoner så kan jo være noe arrvev eller annet (jeg aner ikke). Har de sagt noe om kvalitet på blasto dine? Til meg har de bare sagt at blastoene jeg fikk er av veldig god kvalitet, uten at jeg vet hva det betyr eller er sammelignet med. Ts Anonymkode: ec710...3b2 Vi hadde en runde i utlandet før vi begynte i Norge. Fikk 7 blasto som vi testet, absolutt alle bortsett fra 1 hadde kromosomavvik i en eller annen form selvom jeg "bare" er 34. Så det at de ser "perfekte" ut har egentlig ingenting å si for hvordan innholdet er Gleder meg til den dagen det blir lovlig å teste i Norge også. Anonymkode: 3f78d...67a
Hjertefisk Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi hadde en runde i utlandet før vi begynte i Norge. Fikk 7 blasto som vi testet, absolutt alle bortsett fra 1 hadde kromosomavvik i en eller annen form selvom jeg "bare" er 34. Så det at de ser "perfekte" ut har egentlig ingenting å si for hvordan innholdet er Gleder meg til den dagen det blir lovlig å teste i Norge også. Anonymkode: 3f78d...67a Hvilken klinikken var du på? Fikk du vite graderingen på blastoene? Jeg synes også det er leit at de ikke tester i Norge. Mistet mange ganger selv. Vurderer utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå