AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Etter 2 runder med Cytotec som ikke hadde noe effekt hadde jeg i dag utskrapning på sykehuset etter MA 10+2. Hadde samtale med lege rett før og han spurte om jeg ønsket barn senere. Forklarte at vi holder på med ivf og at vi skal ha nytt forsøk så fort kroppen er klar og at jeg har stort barneønske. Han bestemte da at jeg bare skulle ha utsuging med bare vakuum for å ikke skade slimhinnene. Han sa at han valgte å ikke "skrape" fordi jeg vil ha barn som de vanligvis alltid gjør. Etter inngrepet sa han at alt var fint og at det ikke er noen grunn til at jeg skal få arrvev eller skade på slimhinne fordi de sugde ut alt i "et jafs" og ikke brukte den skraperen / curettagen. Så, det som er spm. Jeg ble veldig forvirret av dette fordi vanligvis så skaper man jo også, som standard prosedyre. Både søster og venninne har hatt kirurgisk med skap + sug selvom de ønsker barn. Hvorfor suger man ikke da med vakuum på alle hvis man faktisk kan velge å gjøre det mer skånsomt? Hadde jeg ikke fått sagt at jeg ønsker barn så hadde de skrapet i tillegg noe som kan føre til arrvev eller skade? Syns det virket så rart selvom jeg selvfølgelig er glad for at de gjorde det så absolutt skånsomt som mulig. Har jeg misforståt noe her? 🙈 Anonymkode: eb784...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå