Fountaine Skrevet 27. mars #61 Del Skrevet 27. mars Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Men hvem sitt ansvar er det å betale ansatte en anstendig lønn? Nei så klart arbeidsgiveren. Det har jo vært flere protester fra matbud om bedre lønn og bedre vilkår. De fikk jo for et par år siden bedre lønn, men jeg mener den fremdeles ikke er nok. Jeg mener disse matbud-firmaene driver med sosial dumping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars #62 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (1 minutt siden): Nei så klart arbeidsgiveren. Det har jo vært flere protester fra matbud om bedre lønn og bedre vilkår. De fikk jo for et par år siden bedre lønn, men jeg mener den fremdeles ikke er nok. Jeg mener disse matbud-firmaene driver med sosial dumping. …men du har ikke noen betenkeligheter med å bruke de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #63 Del Skrevet 27. mars Snublefot62 skrev (Akkurat nå): …men du har ikke noen betenkeligheter med å bruke de? Nei jeg har nesten sluttet å bruke de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #64 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har skrevet det tidligere i tråden. Jeg takket selvfølgelig budet da han overleverte maten til meg, som man normalt gjør, og da løftet han blikket og så meg inn i øynene og sa "tusen takk til deg også". Virket på meg som om han ville ha frem at han hadde mottatt tipsen. Jeg kommer til å tipse neste gang også. ts Anonymkode: 427e5...eff Jeg fikk med meg det 👍 det kan ha vært tilfeldig. Jeg tipset alltid 10% før, men opplevde dårlig service noen ganger , og synes det er en uting og tipse på forhånd. Så ble glad når muligheten for og tipse ved levering, som er mer naturlig synes jeg , kom i disse appene. Lurer derfor på om du over tid vil merke forskjell nå som tipser i forkant. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #65 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (1 time siden): Hvorfor tipser du aldri? Du vet at de må bruke sin egen bil, egen bensin og at de får rundt 80 kroner per levering hvis du ikke tipser? Det var i gode gamle dager, lønnen har blitt satt ned til 65 kroner. 😅🤦♀️ Anonymkode: c886c...9e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #66 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var i gode gamle dager, lønnen har blitt satt ned til 65 kroner. 😅🤦♀️ Anonymkode: c886c...9e8 Oi, det er en liten stund siden jeg kjørte for Wolt, men er det lenge siden det ble satt ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #67 Del Skrevet 27. mars Snublefot62 skrev (1 time siden): Men hvem sitt ansvar er det å betale ansatte en anstendig lønn? Uansett hvordan du vrir og vender på det er det kunden som betaler til sist. akkurat den bransjen er jo litt interessant nå, for foodora har faktisk som første fått til en tariffavtale for sine bud i fjor. Samtidig ble det mye mer fokus i mediene om at wolt hadde satt ned lønnen til sine bud. Jeg får stadig push meldinger fra wolt , de lokker med gratis levering og 40% på utvalgte varer / menyer. Samme varer kan kjøpes hos foodora uten rabatt. Det må kanskje være sånn, budene deres skal jo ha lønn? Kommer wolt til og ta ansvaret sitt hvis vi fortsetter og handle fra dem? Og droppe tips etter og ha fått gratis levering? det er ikke fullt like spennende i serveringsbransjen, der går det tregt. Det er noen få steder de har tariff. Der jeg vet det er tariff dropper jeg « 10% driks « regelen jeg vokste opp med, og legg merke til at maten og drikken også koster mer på disse stedene. Det henger sammen. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #68 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (14 minutter siden): Oi, det er en liten stund siden jeg kjørte for Wolt, men er det lenge siden det ble satt ned? I fjor. 2024. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #69 Del Skrevet 27. mars Husk at all tips går til rett til budene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #70 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (2 timer siden): Det er ikke sant. Budet vet på forhånd hvor mye han får betalt for leveringen. Fra en artikkel i Aftenposte fra 2022. Anonymkode: 89e18...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #71 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fra en artikkel i Aftenposte fra 2022. Anonymkode: 89e18...c66 Det har det i så fall blitt forandringer på. Jeg fikk alltid vite hva jeg fikk betalt for hver levering og hvor mye tips jeg fikk før jeg godkjente en levering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #72 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 23.09): Du får jammen fra hodet ut av egen rævv også. Tipser du de som jobber på matbutikken? Eller er det kun restaurantbransjen du mener er underbetalt? Anonymkode: 4abd7...5ec Interessant at du nevner matbutikk, for der har jeg også jobbet nemlig. Har jobbet for Kiwi og Meny. Tjente bedre i matbutikk enn i restaurant! Anonymkode: 86ab0...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #73 Del Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Interessant at du nevner matbutikk, for der har jeg også jobbet nemlig. Har jobbet for Kiwi og Meny. Tjente bedre i matbutikk enn i restaurant! Anonymkode: 86ab0...32b Hvorfor tror folk man kan sammenligne de 2 yrkene ? Synes det er så rart , og sett det så mange ganger. Jobbet både i butikk og som servitør før. Hadde jo blitt veldig overrasket om jeg fikk tips i butikken. Det er jo ennå rarere enn og ikke tipse servitøren. Hvem har oppdratt disse folka? 😅 Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå