AnonymBruker Skrevet 27. mars #41 Del Skrevet 27. mars Kvittering skrev (7 timer siden): Man blir gjerne defansiv når man treffer en ømt punkt. Ja jeg har noe imot hjemlevering. Mennesker skal kunne ha en levelig lønn å leve av. Det gjør ikke hjemleveringsjobber. Ved å støtte denne bransjen, støtter du også dårlige arbeidsforhold. Igjen tror du at du faktisk vet noe som helst. Tragikomisk. Du kan starte med å stave det riktig. Det heter ikke "defansiv". Og nei, du bare sitter og TROR alt mulig, fordi det gir deg en god følelse å sitte der og tro du fikk til et stikk. Jeg gir beng i hva du tror, for du tar feil. Det kommer alltid til å eksistere bud, det har eksistert i hundrevis av år. Du pisser i motvind. ts Anonymkode: 427e5...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #42 Del Skrevet 27. mars josefiine skrev (9 timer siden): Hvorfor svarte du ikke på innlegget mitt der jeg spurte etter link til det du påsto? Finner ikke infoen selv Beklager så mye. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #43 Del Skrevet 27. mars josefiine skrev (På 26.3.2025 den 3.02): Hæ, hva er det om at de har gått ned fra 89 til 65 kr? Kan ikke være timelønn, er det pr levering? Har du link? jeg tror heller ingen har anmeldt Arbeidstilsynet, mener du at Arbeidstilsynet har anmeldt wolt? Du har helt rett. Idiotisk skrivefeil. Det er wolt som er anmeldt til Arbeidstilsynet av budene. Stått masse om dette, tipper du får opp 20 artikler om du googler. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #44 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 22.55): Allikevel så foretrekker noen av de at du kommer ut og henter det . Så de slipper og gå ut av bilen og sånt styr. Anonymkode: c886c...9e8 Ja huff.Gå ut av en bil er jo kjempeslitsomt og mye styr. Anonymkode: c9aff...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #45 Del Skrevet 27. mars Kvittering skrev (8 timer siden): Man blir gjerne defansiv når man treffer en ømt punkt. Ja jeg har noe imot hjemlevering. Mennesker skal kunne ha en levelig lønn å leve av. Det gjør ikke hjemleveringsjobber. Ved å støtte denne bransjen, støtter du også dårlige arbeidsforhold. Hvorfor skriver du ikke det, istedenfor og skrive at folk som bruker denne tjenesten er late? Det er ikke alle som har helse til og gå/ kjøre til butikken. Og noen bruker det også for og kjøpe seg mer tid . Det er også veldig mange som ikke vet om de dårlige arbeidsforholdene, det kommer jo klart fram i denne tråden. Så da kan du heller benytte sjansen til og skrive om det. Og kalle ts lat hjelper jo ikke . selv benyttet jeg meg av kontaktløs levering første gang under covid. Bor alene, så måtte ha noen andre til og handle for meg på noe vis. Nå har jo lønnen deres ( ihvertfall i wolt ) gått ned på disse årene. Jeg vil ikke benytte meg av wolt fremover, jeg er enig i og ikke støtte dette. samtidig, når jeg var syk lenge for 20 år siden fikk jeg handlehjelp av nav. Sånt eksisterer ikke lenger. Så hva skal syke og gamle gjøre? Det er ikke som har familie nært heller. Jeg lurer på om det er like elendig hos meny og oda? Det virker ikke sånn , siden de har dyktige ansatte. Altså høflige, hjelpsomme og snakker norsk eller engelsk. Og ikke ber de om tips. Så er den en hjemlevering greie, eller er det en greie der man også har fast food, så man får servitør lønn. jeg tror man kan ukeshandle fra meny og oda med hjemlevering med god samvittighet. i Stavanger har de fått tariff på en pub også. En. De ansatte tjener nå 190 kr timen, og får feriepenger og 5 ukers ferie. Håper på mer av det, da er det lett og gå på disse stedene med god samvittighet uten og tipse. Inntil videre boikotte alt, eller tipse? jeg tipset alltid wolt leverandører om de faktisk gadd og levere, men nå er det bare tull. Jeg skjønner jo at de sure, og jeg skjønner at de som gjør en god og også klarer og få seg en annen jobb forsvinner. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #46 Del Skrevet 27. mars Ikke rart folk har økonimiske problemer.... I Usa kan du nå delbetale mat levert på døren. Anonymkode: 79bb4...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #47 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke rart folk har økonimiske problemer.... I Usa kan du nå delbetale mat levert på døren. Anonymkode: 79bb4...98e Det kan du i Norge og, med klarna f.eks. eller kredittkort 😅 ikke ment som en anbefaling. det kan du forøvrig på Kiwi også . Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. mars #48 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 19.53): ja, hva tjener et foodora/ wolt bud i timen uten tips etter din erfaring? Anonymkode: c886c...9e8 Ifølge FriFagbevegelse har budene i Foodora tariffavtale, og ifølge ymse tråder rundt om på internettet ligger timelønna på rundt 250. De får i tillegg 14'500kr i året for å kjøpe klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #49 Del Skrevet 27. mars newman01 skrev (38 minutter siden): Ifølge FriFagbevegelse har budene i Foodora tariffavtale, og ifølge ymse tråder rundt om på internettet ligger timelønna på rundt 250. De får i tillegg 14'500kr i året for å kjøpe klær. Har ikke funnet noe på det, men om det stemmer er jo saken grei. Da boikotter vi wolt og bruker foodora . De har jo faktisk bra times lønn om dette er riktig. Får de dekket andre kostnader enn klær? Bil/ drivstoff ? Var litt mye til klær da. De har jo arbeidsantrekk også. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #50 Del Skrevet 27. mars newman01 skrev (44 minutter siden): Ifølge FriFagbevegelse har budene i Foodora tariffavtale, og ifølge ymse tråder rundt om på internettet ligger timelønna på rundt 250. De får i tillegg 14'500kr i året for å kjøpe klær. https://www.fellesforbundet.no/aktuelt/nyheter/2024/lonnsokning-i-foodora/ fant denne artikkelen som bekrefter det du skriver. Foodora budene fikk tariffavtale ved lønnsoppgjøret i fjor. Så det er ganske nytt, var mye klaging før. Det er jo pussig at den største konkurrenten setter lønningene ned samtidig. Jeg var ikke oppmerksom på dette, nå er de ihvertfal kun foodora på meg fremover - selvom wolt har bedre utvalg og innimellom bedre tilbud. Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 27. mars #51 Del Skrevet 27. mars Merkelig... har aldri opplevd at maten ikke har blitt levert. Forsinket, ja, men da har vi gjerne fått beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #52 Del Skrevet 27. mars enkefru skrev (2 minutter siden): Merkelig... har aldri opplevd at maten ikke har blitt levert. Forsinket, ja, men da har vi gjerne fått beskjed. Bare sjekk på nettet, tilbakemeldinger og reviews. Mange kunder som er forbannet over at maten aldri dukker opp. Gjelder både Wolt og Foodora budleveringer. ts Anonymkode: 427e5...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #53 Del Skrevet 27. mars enkefru skrev (40 minutter siden): Merkelig... har aldri opplevd at maten ikke har blitt levert. Forsinket, ja, men da har vi gjerne fått beskjed. Ja, det skjer stadig, men leveringstid er jo estimert og endres på kartet underveis. har opplevd mye rart. Det rareste, sånn i forhold til lovverk også, var et wolt bud som ikke leverte , men satte en leveranse som også inneholdt snus og øl nede ved porten. Når jeg etterlyste varene fikk jeg bilde som budet hadde tatt av varene der de var satt . « dere setter snus og øl ute i gården rett ved lekeplassen « svarte jeg . Er det lov? Da fikk jeg faktisk voucher på 200 kr og en skikkelig unnskyldning. Det hadde jo hjulpet så mye om noen barn/ ungdom fant posen før meg egentlig. og ikke gidde og levere på døren eller og bare kaste maten opp trappen har blitt helt vanlig. Spent på ts sitt» tips på forhånd « prosjekt . Anonymkode: c886c...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #54 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 18.09): Budet vet ikke at du har gitt tips, det kommer først frem når maten er levert. Anonymkode: 89e18...c66 Det er ikke sant. Budet vet på forhånd hvor mye han får betalt for leveringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #55 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 18.46): Aner ikke, men jeg bestiller ganske hyppig på Wolt (og av og til med Foodora) og har aldri opplevd at maten ikke blir levert. Tipser aldri. Anonymkode: 77c5e...643 Hvorfor tipser du aldri? Du vet at de må bruke sin egen bil, egen bensin og at de får rundt 80 kroner per levering hvis du ikke tipser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #56 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spent på ts sitt» tips på forhånd « prosjekt . Anonymkode: c886c...9e8 Har skrevet det tidligere i tråden. Jeg takket selvfølgelig budet da han overleverte maten til meg, som man normalt gjør, og da løftet han blikket og så meg inn i øynene og sa "tusen takk til deg også". Virket på meg som om han ville ha frem at han hadde mottatt tipsen. Jeg kommer til å tipse neste gang også. ts Anonymkode: 427e5...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars #57 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (1 minutt siden): Hvorfor tipser du aldri? Du vet at de må bruke sin egen bil, egen bensin og at de får rundt 80 kroner per levering hvis du ikke tipser? Personlig synes jeg tips er en uting. Også i forhold til matbud og andre tjenester. Dersom vilkårene er dårlige så er det en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Jeg har fått en pris for en tjeneste eller vare og forventer da at varen/tjenesten blir levert i tråd med dette. Tips for ekstra service, skal det kun gjelde enkelte yrker? Hvem skal bestemme hvilke yrker dette gjelder? Jeg og yter service her jeg jobber, kan jeg forvente å få tips dersom jeg gjør jobben ekstra trivelig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #58 Del Skrevet 27. mars Kort norsk dokumentar som viser hvordan det er å være Wolt-bud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 27. mars #59 Del Skrevet 27. mars Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Personlig synes jeg tips er en uting. Også i forhold til matbud og andre tjenester. Dersom vilkårene er dårlige så er det en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Jeg har fått en pris for en tjeneste eller vare og forventer da at varen/tjenesten blir levert i tråd med dette. Tips for ekstra service, skal det kun gjelde enkelte yrker? Hvem skal bestemme hvilke yrker dette gjelder? Jeg og yter service her jeg jobber, kan jeg forvente å få tips dersom jeg gjør jobben ekstra trivelig? Ok, jeg har alltid begynt å tipse Wolt og Foodora bud. Prøvde meg litt som bud for disse selv og fikk da en oppvekker hvor lite de faktisk tjener i tillegg til at de må bruke sin egen bil og egen bensin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars #60 Del Skrevet 27. mars Fountaine skrev (7 minutter siden): Ok, jeg har alltid begynt å tipse Wolt og Foodora bud. Prøvde meg litt som bud for disse selv og fikk da en oppvekker hvor lite de faktisk tjener i tillegg til at de må bruke sin egen bil og egen bensin. Men hvem sitt ansvar er det å betale ansatte en anstendig lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå