AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Har hatt et par kjipe opplevelser der jeg har bestilt mat levert med bud på døren. Men i dag bestemte vi oss for å prøve igjen, og denne gangen huke av for en hundrelapp i tips til budet. Det har vi ikke gjort før. Hva tror folk? Øker det sjansen for at budet faktisk gidder å dra helt frem og levere maten på døren vår, når han får tips? Anonymkode: 427e5...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittering Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Lag maten din selv, og vipps, så var den faktisk varm når du skulle spise. Dette er ikke vanskelig. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Budet vet ikke at du har gitt tips, det kommer først frem når maten er levert. Anonymkode: 89e18...c66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Budet vet ikke at du har gitt tips, det kommer først frem når maten er levert. Anonymkode: 89e18...c66 Oj, gjelder dette typ foodora og wolt? De ser ikke tips når de velger oppdrag? Jeg har gitt tips i håp om at de skal gidde å gå fra bilen sin til døra mi (12 meter), i steden for å ringe og be meg komme ut. Anonymkode: d59fe...206 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Kvittering skrev (12 minutter siden): Lag maten din selv, og vipps, så var den faktisk varm når du skulle spise. Dette er ikke vanskelig. Anonymkode: 3ec0d...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oj, gjelder dette typ foodora og wolt? De ser ikke tips når de velger oppdrag? Jeg har gitt tips i håp om at de skal gidde å gå fra bilen sin til døra mi (12 meter), i steden for å ringe og be meg komme ut. Anonymkode: d59fe...206 Sleng på en 100 lapp til så kansje han gidder å mate deg og. Anonymkode: c9aff...e3c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Budet vet ikke at du har gitt tips, det kommer først frem når maten er levert. Anonymkode: 89e18...c66 Det virket faktisk som han visste at det var gitt tips, fordi da jeg takket han ved overleveringen, så løftet han blikket, så meg inn i øynene og sa "tusen takk til deg også". Som han ville få frem at han hadde fått tipsen. Og maten kom frem i dag, ja. Det var Wolt som leverte. Kan nok tenkes vi prøver igjen en annen gang da, og gir tips. ts Anonymkode: 427e5...eff 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det virket faktisk som han visste at det var gitt tips, fordi da jeg takket han ved overleveringen, så løftet han blikket, så meg inn i øynene og sa "tusen takk til deg også". Som han ville få frem at han hadde fått tipsen. Og maten kom frem i dag, ja. Det var Wolt som leverte. Kan nok tenkes vi prøver igjen en annen gang da, og gir tips. ts Anonymkode: 427e5...eff Artig eksperiment, og ikke godt å vite om dette budet uansett hadde gjort jobben sin eller ei, men budet satte nok pris på det ja, og godt dere fikk maten helt på døren når dere trengte og ønsket det. Av og til vil en bruke de tjenester som faktisk finnes, og det er helt greit 😊 Håper maten smakte 😋 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Kvittering skrev (35 minutter siden): Lag maten din selv, og vipps, så var den faktisk varm når du skulle spise. Dette er ikke vanskelig. Klikket du deg inn på denne tråden og tenkte at 'jeg finner garantert en åpning et sted der jeg kan svare noe totalt usaklig og uvedkommende for trådens tema' ? Det er kanskje vanskelig å la være? TS Anonymkode: 427e5...eff 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Aner ikke, men jeg bestiller ganske hyppig på Wolt (og av og til med Foodora) og har aldri opplevd at maten ikke blir levert. Tipser aldri. Anonymkode: 77c5e...643 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke, men jeg bestiller ganske hyppig på Wolt (og av og til med Foodora) og har aldri opplevd at maten ikke blir levert. Tipser aldri. Anonymkode: 77c5e...643 Enig i denne. Jeg bor i en storby, og aldri opplevd at budet ikke kommer til døra. Av og til ringer de (selv om jeg har på kontaktløs levering) og jeg står i utgangsdøra lenge før budet er fremme. Ser de jo på kartet. Anonymkode: 4a5d7...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars Tipps er en uting. I Norge skal vi tjene nok til å leve av jobben vi har Vi bor ikke i USA hvor en servitør tjener 40 kroner timen for at tips kompenserer vanlig lønn. Tipser aldri i Norge. Aldri opplevd å få dårlig service, eller å ikke få levert mat. Anonymkode: a2f92...718 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tipps er en uting. I Norge skal vi tjene nok til å leve av jobben vi har Vi bor ikke i USA hvor en servitør tjener 40 kroner timen for at tips kompenserer vanlig lønn. Tipser aldri i Norge. Aldri opplevd å få dårlig service, eller å ikke få levert mat. Anonymkode: a2f92...718 Det er jo fullstendig feil. I Norge « skal vi» , er jo noe helt annet enn hvordan det er. Denne nye greia med og ikke betale tips i Norge som kom etter covid henger iallfall ikke med den faktiske lønna. Jeg kunne leve av og være servitør da folk betalte tips, men nå slutter flere og flere blir erstattet med qr koder og « hent selv « . Helt naturlig, hvis du ikke vil betale for service så får du ikke service. ja, hva tjener et foodora/ wolt bud i timen uten tips etter din erfaring? Anonymkode: c886c...9e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars Er så lei de budene 😅 jeg pleier ikke og tipse på forhånd, for har faktisk opplevd og ikke få maten levert på døra da og. Nå har det blitt mulig og tipse i etterkant , så gjør heller det i de få tilfellene de gjør en brukbar jobb. De 3 siste gangene jeg bestilt fra wolt har det bare blitt tull, sist uke ble et bud sint fordi jeg ikke ville møte han ute ved hovedveien ( var syk og gikk i pysj , var litt derfor jeg bestilte mat hjem kontaktløst ) så til sist kom han til inngangen , kastet maten opp trappen og sto og hylte og skrek og viste meg fingeren. 😂 ble ikke tips på han nei, men er i ferd med og gi opp hele opplegget. Spennende om prosjektet ditt går bedre . bor i Oslo , kan jo ha noe og si. Anonymkode: c886c...9e8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er jo fullstendig feil. I Norge « skal vi» , er jo noe helt annet enn hvordan det er. Denne nye greia med og ikke betale tips i Norge som kom etter covid henger iallfall ikke med den faktiske lønna. Jeg kunne leve av og være servitør da folk betalte tips, men nå slutter flere og flere blir erstattet med qr koder og « hent selv « . Helt naturlig, hvis du ikke vil betale for service så får du ikke service. ja, hva tjener et foodora/ wolt bud i timen uten tips etter din erfaring? Anonymkode: c886c...9e8 Nettopp. Har selv jobbet i restaurantbransjen og lønna var faktisk ikke til å leve av. Dessverre er dette en realitet og de som hevder noe annet må dra hodet ut av ræva si. Når dette er sagt er det helt frivillig å tipse. For meg hjalp tips noe helt enormt og jeg er takknemlig for alle som tipset meg da jeg jobbet i bransjen, men dette er som sagt helt opp til kundene. Vil man ikke tipse så er også det helt greit. Anonymkode: 86ab0...32b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Vil tro det kanskje har noe for seg dersom spisestedet har egne bud, ellers ikke. Anonymkode: 2cffc...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så lei de budene 😅 jeg pleier ikke og tipse på forhånd, for har faktisk opplevd og ikke få maten levert på døra da og. Nå har det blitt mulig og tipse i etterkant , så gjør heller det i de få tilfellene de gjør en brukbar jobb. De 3 siste gangene jeg bestilt fra wolt har det bare blitt tull, sist uke ble et bud sint fordi jeg ikke ville møte han ute ved hovedveien ( var syk og gikk i pysj , var litt derfor jeg bestilte mat hjem kontaktløst ) så til sist kom han til inngangen , kastet maten opp trappen og sto og hylte og skrek og viste meg fingeren. 😂 ble ikke tips på han nei, men er i ferd med og gi opp hele opplegget. Spennende om prosjektet ditt går bedre . bor i Oslo , kan jo ha noe og si. Anonymkode: c886c...9e8 Wow, kan man ikke legge igjen en tilbakemelding på dette i appen? eller gi beskjed om sånt til ledelse eller lignende? spør fordi jeg bor i gokk, har akkurat fått Foodora hit 😅 Anonymkode: 0c655...72a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #18 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Wow, kan man ikke legge igjen en tilbakemelding på dette i appen? eller gi beskjed om sånt til ledelse eller lignende? spør fordi jeg bor i gokk, har akkurat fått Foodora hit 😅 Anonymkode: 0c655...72a Jo, det kan man. Og det gjorde jeg. Har faktisk ikke fått svar på denne. Det er litt opprør blandt wolt budene om dagen fordi de gikk ned fra 89 kr til 65 kr og noen har anmeldt Arbeidstilsynet. Synes allikevel det er rart og la det gå ut over kundene når det blir tipsen de lever av , og det nå er mulig og tipse i etterkant. Jeg vet ikke om det er like ille overalt , vil tro det er lettere og få brukbare bud i « gokk « enn i Oslo hvor det er lett og få bedre jobber. Anonymkode: c886c...9e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #19 Del Skrevet 25. mars Det har/gir stort sett ingen forskjell! Anonymkode: ab532...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #20 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har hatt et par kjipe opplevelser der jeg har bestilt mat levert med bud på døren. Men i dag bestemte vi oss for å prøve igjen, og denne gangen huke av for en hundrelapp i tips til budet. Det har vi ikke gjort før. Hva tror folk? Øker det sjansen for at budet faktisk gidder å dra helt frem og levere maten på døren vår, når han får tips? Anonymkode: 427e5...eff Altså, hvis det leveres der du bor, skal. Jo budet levere?!?? Anonymkode: ab532...73c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå