Gå til innhold

Alvorlig varsel mot forsvarsminister Sandvik

Tiger Jack

Anbefalte innlegg

Mediene avslører nå at det har kommet et skriftlig, alvorlig varsel mot forsvarsminister Tore O. Sandvik. Varslet ble levert til Kjersti Stenseng to dager før innsettelsen av Sandvik som ny minister, men hun valgte å ikke gå videre med dette til Støre.

Dagbladets Martine Aurdal omtaler det som et alvorlig varsel. Hendlsen(e) skal ha funnet sted 15 år tilbake i tid.

Det tar jo aldri slutt med skandalene i AP.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/varsel-mot-forsvarsministeren/82874509

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det ligger så lang tilbake i tid, så burde hun kunne ha forsonet seg med det. Skjønner ikke hvorfor man skal dra frem drit fra så langt tilbake. Virker nesten som at man sitter og ruger på det til det rette øyeblikket kommer, og man trenger krutt for å ramme en person. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (På 25.3.2025 den 16.46):

Når det ligger så lang tilbake i tid, så burde hun kunne ha forsonet seg med det. Skjønner ikke hvorfor man skal dra frem drit fra så langt tilbake. Virker nesten som at man sitter og ruger på det til det rette øyeblikket kommer, og man trenger krutt for å ramme en person. 

Ekspander  

Jeg tenker at det for mange er vanskelig å stå fram om f.eks. seksuelle overgrep. Synes man skal ta alle seriøst, selv om det er 15 år siden. Mange behøver tid. Om noen som stod meg nær hadde tatt mot til seg og foralt om seksuelle overgrep så hadde jeg ikke oppfordret dem til å "forsone seg med det" og lagt det bak seg fordi det hadde gått så lang tid.

Vi har nettopp vært vitne til en lege i Trøndelag som har vær i rettssak p.g.a. uttallige grove seksuelle overgrep, mange svært langt tilbake i tid, opp mot 20 år. Synes ikke dette er noe ofrene bare skal "forsone seg med".

Nå vet vi ikke hva forsvarsministere han gjort seg skyldig i, men det skal være ganske alvorlige anklager i følge mediene.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Hæ? 
Du tenker ikke at det er ganske naturlig at det oppleves forferdelig for offeret at overgriperen får en høy og betrodd stilling? Et varsel kan jo også være for å skåne eventuelle fremtidige ofre. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 25.3.2025 den 16.42):

Mediene avslører nå at det har kommet et skriftlig, alvorlig varsel mot forsvarsminister Tore O. Sandvik. Varslet ble levert til Kjersti Stenseng to dager før innsettelsen av Sandvik som ny minister, men hun valgte å ikke gå videre med dette til Støre.

Dagbladets Martine Aurdal omtaler det som et alvorlig varsel. Hendlsen(e) skal ha funnet sted 15 år tilbake i tid.

Ekspander  

Det tar tydeligvis aldri slutt. Mange med svin på skogen underveis. Har noen hørt eller lest hva det dreier seg om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspander  

Det kan langt lengre tid enn 15 år for å klare å stå frem 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 25.3.2025 den 16.42):

Ekspander  

Står i saken at AP anbefalte varsleren å politianmelde forholdet. Så da er det antingen noe særdeles alvorlig eller så er det en strategi for å slippe ta stilling til det. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 25.3.2025 den 19.52):

AP er jo en søndagsskole i forhold til politikerne i FrP.  Har alle glemt at 7 justisministre måtte gå etter under 6 år i regjering?  Om kjærestetur til Iran, grovt bedrageri og statsråd-exit?  

https://www.dagsavisen.no/moss/nyheter/2020/01/20/seks-ar-i-regjering-her-er-frps-seks-storste-skandaler-og-seire/

Ekspander  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 25.3.2025 den 19.40):

Jeg tenker at det for mange er vanskelig å stå fram om f.eks. seksuelle overgrep. Synes man skal ta alle seriøst, selv om det er 15 år siden. Mange behøver tid. Om noen som stod meg nær hadde tatt mot til seg og foralt om seksuelle overgrep så hadde jeg ikke oppfordret dem til å "forsone seg med det" og lagt det bak seg fordi det hadde gått så lang tid.

Vi har nettopp vært vitne til en lege i Trøndelag som har vær i rettssak p.g.a. uttallige grove seksuelle overgrep, mange svært langt tilbake i tid, opp mot 20 år. Synes ikke dette er noe ofrene bare skal "forsone seg med".

Nå vet vi ikke hva forsvarsministere han gjort seg skyldig i, men det skal være ganske alvorlige anklager i følge mediene.

Ekspander  

Nå vet vi så klart ikke hva varselet gjelder. Det trenger ikke å være seksuelt en gang. Problemet de siste årene er timingen til de som varsler. Hvorfor ble det varslet akkurat den dagen han fikk ministerposten? Det er utrolig mange ministre og politikere ellers som er blitt felt med akkurat rett timing. Tenk bare på Giske-saken. Tenk også over hvor mye grums som "tilfeldigvis" blir spart til rett før stortingsvalgene. Tror dere at det er tilfeldig? Det kan jeg love dere at det ikke er. 

Kålrota skrev (På 25.3.2025 den 19.44):

Hæ? 
Du tenker ikke at det er ganske naturlig at det oppleves forferdelig for offeret at overgriperen får en høy og betrodd stilling? Et varsel kan jo også være for å skåne eventuelle fremtidige ofre. 

Ekspander  

Sandvik har hatt betrodde stillinger i årevis. Hvorfor varsle akkurat like før han blir innsatt som forsvarsminister? Han har vært minister tidligere også, samt statssekretær. Hvis det var betrodde stillinger som var problemet, så kunne man når som helst tidligere ha varslet. Hvorfor vente til akkurat nå? Se ellers svar over. 

Endret av Gaia
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har svært liten innsikt i både politikk og overgrepssaker, ser jeg. Utrolig ufint å antyde at det er et maktspill bak disse varslene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (På 25.3.2025 den 21.10):

Du har svært liten innsikt i både politikk og overgrepssaker, ser jeg. Utrolig ufint å antyde at det er et maktspill bak disse varslene. 

Ekspander  

Har ganske god innsikt både i politikk og dette med overgrepssaker, takk. Vet at mange bruker mange år for å greie å fortelle om sånt. Det er timingen jeg reagerer på. Har sikkert aldri vært noe som helst maktspill rundt noen av de skandalene vi har sett de siste årene, sikkert? 

Trond Giske
Svein Ludviksen
Terje Søviknes
Odd Roger Enoksen
Geir Bekkevold
Ulf Lerstein
Roger Ingebrigtsen
Kristian Tonning Riise
Mazyar Keshwari

Osv. osv. 

Hvis man er så naiv at man ikke tror at noen kan finne på å planlegge når slike varsler skal komme, så, ja ... da vet man ikke mye om hvordan noen av spilene om makt har foregått gjennom årene. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet for lite om hva som har skjedd, men om det stemmer, så blir nok denne ministeren fjernet på samme måte som de andre.  Kanskje Stenseng burde få seg en skrape for å ha hindret varselet å nå frem.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 25.3.2025 den 19.40):

Ekspander  

problemet i våre woke/tåler ingenting tider er at enkelte ser ikke forskjell mellom en man som har kansje drukket litt for mye og prøvde seg og en som legen i Trøndelag..
Det er høyt suspekt at hun kommer med anklager etter 15 år, spesielt siden vi snakker om politikker..

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Gaia skrev (På 25.3.2025 den 21.39):

Har ganske god innsikt både i politikk og dette med overgrepssaker, takk. Vet at mange bruker mange år for å greie å fortelle om sånt. Det er timingen jeg reagerer på. Har sikkert aldri vært noe som helst maktspill rundt noen av de skandalene vi har sett de siste årene, sikkert? 

Trond Giske
Svein Ludviksen
Terje Søviknes
Odd Roger Enoksen
Geir Bekkevold
Ulf Lerstein
Roger Ingebrigtsen
Kristian Tonning Riise
Mazyar Keshwari

Osv. osv. 

Hvis man er så naiv at man ikke tror at noen kan finne på å planlegge når slike varsler skal komme, så, ja ... da vet man ikke mye om hvordan noen av spilene om makt har foregått gjennom årene. 

Ekspander  

Du glemte Ap - ordføreren i Vestby, Tom Anders Ludvigsen, som ikke har klart å la være å klå på folk og generelt oppført seg som en arrogant kødd. Han klorer seg fast som ordfører og absolutt alle partier i Vestby bortsett fra Ap har stilt seg bak ofrene, men han nekter å innse at han må gå av. Til og med lokalavisen har på lederplass har sagt han bør gå av. I mens sitter Ap - partifellene i kommentarfeltet og forsvarer han for "han har gjort så mye for Vestby". Hva er det med mannfolk som må rykke ut og forsvare grenseløse mannfolk som trår over andres grenser? Og hva sier ikke det om partikulturen i et visst parti? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 26.3.2025 den 10.18):

problemet i våre woke/tåler ingenting tider er at enkelte ser ikke forskjell mellom en man som har kansje drukket litt for mye og prøvde seg og en som legen i Trøndelag..
Det er høyt suspekt at hun kommer med anklager etter 15 år, spesielt siden vi snakker om politikker..

Ekspander  

Jeg er enig. Det er sikkert mulig å grave opp noe seksuell dårlig oppførsel på de fleste politikere, særlig menn. 
Menn bør skjerpe seg, selvfølgelig bør de det, men (hvordan skal jeg si det her) 

Politikere har en jobb. De er på jobb for oss, for landet. Jeg er villig til å tåle ganske mye drittsekkoppførsel fra en politiker, særlig når det ligger tilbake i tid, bare vedkommende gjør jobben sin. 
Om vi bare skal ha korgutter og -jenter i politikken som har holdt sin sti ren på alle måter, ja da blir det tynt i rekkene. Og det er ikke sikkert vi får de politikerne vi har behov for heller..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også sånn at Jeg vet at en av varslerne i Giske-saken ble bedt om å vente med å fortelle om det som hadde skjedd av en annen og betrodd AP-politiker høyere opp i systemet. Timing er alt når det kommer til høyt spill i politikken. Avisene driver med det samme. De sitter på info helt til det passer å komme med avsløringene. Gjerne rett før et valg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaia skrev (På 25.3.2025 den 20.18):

Nå vet vi så klart ikke hva varselet gjelder. Det trenger ikke å være seksuelt en gang. Problemet de siste årene er timingen til de som varsler. Hvorfor ble det varslet akkurat den dagen han fikk ministerposten? Det er utrolig mange ministre og politikere ellers som er blitt felt med akkurat rett timing. Tenk bare på Giske-saken. Tenk også over hvor mye grums som "tilfeldigvis" blir spart til rett før stortingsvalgene. Tror dere at det er tilfeldig? Det kan jeg love dere at det ikke er. 

Sandvik har hatt betrodde stillinger i årevis. Hvorfor varsle akkurat like før han blir innsatt som forsvarsminister? Han har vært minister tidligere også, samt statssekretær. Hvis det var betrodde stillinger som var problemet, så kunne man når som helst tidligere ha varslet. Hvorfor vente til akkurat nå? Se ellers svar over. 

Ekspander  

Hun skal ha blitt oppfordret til å anmelde saken av partiet. Da snakker vi ikke om tafsing på rumpa eller en upassende vits.

Varsleren har sagt at det er et "alvorlig lovbrudd", og også sagt at Sandvik har "mange svin på skogen". Nå er flere større medier på saken, så jeg antar det kan bli mye større press på Sandvik nå, og han ryker nok fort som minister.

Endret av Tiger Jack
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...