Gå til innhold

Tips til GPS tracker til hund ønskes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk til innkjøp av en Lildog i og med at det var halv pris igjennom forsikringen til hunden, men den stod absolutt ikke til forventningene. Blant annet så var GPS sporingen svært upresis og appen var intetsigende med lite data. Bildene på nettsiden deres stemte ikke med den reelle appen og en fikk blant annet ikke opp noe aktivitetsstatistikk som "lovet". Heller ikke noe brukermanual eller oversikt som på en "min side" for abonnement. Ja, det var skuffende.

Vil derfor finne et annet alternativ og lurer på om noen har gode erfaringer med et merke. Dette er til en stor og aktiv hund.

Anonymkode: a4df5...8aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liker trackactive sin. Bruker til katt og den viser nøyaktig posisjon. 

Anonymkode: 7f23c...acb

Gjest jegerrinne
Skrevet

Spørs på pris.

Vi har flere forskjellige fra lafayette. Som vi og er fornøyd med det å få hjelp.

Skrevet

Jeg har tractive og er ikke fornøyd. Den klarer ikke vise posisjon i sanntid, kun hvor hunden min var for 5 minutter siden.

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (8 minutter siden):

Spørs på pris.

Vi har flere forskjellige fra lafayette. Som vi og er fornøyd med det å få hjelp.

Har Garmin GPS som brukes under jakt, men ser behovet for litt sikkerhet til hverdags og andre turer. Altså en liten hendig sak. Prisen er ikke så viktig, bare den fungerer. 

Gjest jegerrinne
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har Garmin GPS som brukes under jakt, men ser behovet for litt sikkerhet til hverdags og andre turer. Altså en liten hendig sak. Prisen er ikke så viktig, bare den fungerer. 

Lafayette mini sier mannen her er en god ting en da kan vurdere.  Husker ikke prisen på den. Men 5500 mente gubben vanlig pris var

Vet han har noe avtaler, så han får tilbud tider lavere pris.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke gå for Samsung SmartTag, eller Apple AirTag istedenfor? De er kjempebillige, krever ikke noe abonoment, har ekstremt lang batterilevetid, og tar liten plass på halsbåndet.

Og begge disse vil få masser av pings på posisjon hele tiden så lenge man ikke er langt uti skauen der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Siden alle Samsung eller Apple telefoner er satt opp default til å pinge slike tags.

Anonymkode: 1c718...4c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor ikke gå for Samsung SmartTag, eller Apple AirTag istedenfor? De er kjempebillige, krever ikke noe abonoment, har ekstremt lang batterilevetid, og tar liten plass på halsbåndet.

Og begge disse vil få masser av pings på posisjon hele tiden så lenge man ikke er langt uti skauen der ingen skulle tru at nokon kunne bu. Siden alle Samsung eller Apple telefoner er satt opp default til å pinge slike tags.

Hele poenget er vel å kunne spore hunden «langt uti skauen» 🙄

Anonymkode: 56093...32c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi bor "der ingen skulle tru at nokon kunne bu", så slike tags er helt ubrukelige her. Jeg ville ikke ha stolt på det andre steder heller, med mindre hunden forsvinner midt i en by, og da får en håpe den ikke trekker ned i en parkeringsgarasje eller andre slike (rolige) steder uten dekning.

Ser på tester at tractive XL kan være et alternativ, da den har kommet bedre ut enn tractive sin mindre utgave. Får opp masse reklame for "mitt spor" fra Telenor nå, og det virker som om de har bedre kart enn andre, men dårligere batteri. 🤔

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd Mitt Spor, Lildog og Tracktive. Lildog var elendig, den klarte ikke å finne posisjonen til hunden midt i byen en gang og det var bare kluss med den. 

Mitt spor ga jeg opp etter kort tid fordi appen krasjet hele tiden og den brukte opp til 15 minutter på å finn posisjonen. Innen den tid kan jo hunden ha løpt hvor langt som helst. 

Tracktive er jeg fornøyd med, den kan bruke litt tid på å finne hunden men max et minutt. Hvis du legger inn wifi-nettverket hjemme sånn at den bruker det og går i dvale inne så varer batteriet kjempelenge. Har den lille versjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke ha stolt på det andre steder heller, med mindre hunden forsvinner midt i en by, og da får en håpe den ikke trekker ned i en parkeringsgarasje eller andre slike (rolige) steder uten dekning.

Alle steder hvor det bor litt folk vil ha bra dekning med en Samsung eller Apple tag (andre tags som tile, ol. ville jeg vært mye mer skaptisk til). Og i en parkeringsgarasje vil ikke en GPS tracker ha dekning heller. Hvis man bor i et boligfelt, eller liknende ville jeg annsett en smarttag som mer enn god nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Tractive til kattene og er fornøyd. 
Har bare hørt dårlig om Lilcat. Regner med det samme er på hund…

Ikke kjøp direkte fra Tractive, da må du betale mva på den! Prisen er samme som i norsk butikk, men så kommer det regning for tollbehandling og moms. 

Anonymkode: a67fc...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...