AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Har narsissister og psykopater evne til å elske noen? Hat du noen gang blitt elsket av en med slik personlighets forstyrrelse? Anonymkode: f2be0...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars Tja. Anonymkode: b904e...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Ja. Det er ikke slik at noen er 100% ond og føkelsesløs. En demonisering av mennesker med personlighetsforstyrrelser hjelper ingen. Jeg ville ikke vært sammen med noen med slike trekk, men de er heller ikke djevelen selv. Svart/hvitt-tenkning er aldri bra. Verden er ikke så enkel Anonymkode: 29652...c44 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Det er ikke slik at noen er 100% ond og føkelsesløs. En demonisering av mennesker med personlighetsforstyrrelser hjelper ingen. Jeg ville ikke vært sammen med noen med slike trekk, men de er heller ikke djevelen selv. Svart/hvitt-tenkning er aldri bra. Verden er ikke så enkel Anonymkode: 29652...c44 jo verden er så enkel fordi det er ekstremt sjelden selv OM de bryr seg om deg at de bryr seg mer om deg enn seg selv om de må velge... Anonymkode: 91534...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Min bror som er psykopat sier han ikke kan elske noen men skjønner hvem som lønner seg og ha nærme. Han sier at alt han gjør er får hans egen del. Gaver også er får hannes del med baktanker. Han er ganske syk da. Anonymkode: a4fd2...d6b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): jo verden er så enkel fordi det er ekstremt sjelden selv OM de bryr seg om deg at de bryr seg mer om deg enn seg selv om de må velge... Anonymkode: 91534...b86 Og hvor mange tenker du er slik? Det er så unyansert å snakke om narsissisme slik det gjøres på kg. Som om det kun var mulig å være 100% narsissist, eller 100% ikke-narssisist. Å snakke om narsissisme uten å ta innover seg at det varierer i alvorlighetsgrad blir håpløst. Alle har noen narsissistiske trekk. Alle vi her også. For noen kommer det frem i hovedsak når de er i parforhold. Også klarer de seg fint som venn, kollega, familiemedlem. Anonymkode: 29652...c44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars Han sa han elsket meg. For meg var ikke det kjærlighet. Han behandlet meg svært dårlig uten å virke lei seg. Eneste han virket lei seg over var han mistet meg (forsyningen hans). Han var en narsissist av rang. Prøvde ofte å lure meg til ting som ikke var bra for meg. Det er ikke snilt. De man velger å elske behandler man bra. Gjør man ikke det så gjør man det slutt. Å være i et ekteskap/forhold/samboerskap kun for egen vinning er ekstremt egoistisk og platt. Det er kun overfladisk og det er ikke kjærlighet. Ekte kjærlighet er dypere enn som så. Så det handler om hvordan man selv ønsker å bli behandlet. For det kan man velge om man vil godta eller ikke. Å elske seg selv er ekstremt viktig. Anonymkode: eb05e...0ee 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Kreves to i ett forhold! Uenigheter er helt normalt. Begge må være villig til å tilgi og ta vare på hverandre i gode og onde dager! Men å være psykopat/narsisst er langt forbi det, da er du ute å kjøre. Tror ikke de har så mye følelser for andre enn seg selv! Psykopater kan fint ta noen å ikke føle noe Anonymkode: 6dab0...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Jeg tror ikke det. En narsissist vil alltid sette seg selv i førersetet, selv med egne barn, kone eller foreldre. Når man elsker noen så ønsker man å gjøre alt godt for den personen, selv om det kan bety å måtte ofre noe selv. Det gjør aldri en narsissist. Men en narsissist er ikke narsissistisk mot alle, men i bunn og grunn tror jeg ikke de er i stand til å elske. Aller minst seg selv. Anonymkode: 74fa5...d66 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars De handler om bekreftelsen de får, makten, kontrollen det gir. De elsker heller ikke seg selv, etter hva jeg forstår. Det er byttet ut med det som gir makt og kontroll Anonymkode: 7fc0e...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja. Det er ikke slik at noen er 100% ond og føkelsesløs. En demonisering av mennesker med personlighetsforstyrrelser hjelper ingen. Jeg ville ikke vært sammen med noen med slike trekk, men de er heller ikke djevelen selv. Svart/hvitt-tenkning er aldri bra. Verden er ikke så enkel Anonymkode: 29652...c44 Etter en ekstrem runde med en narsissist, så vet jeg at dette mennesket er djevelen selv. Og det er ikke en gang en partner jeg snakker om, men en i nær familie. Trodde aldri jeg skulle komme meg ut av nettet hennes, men det gjorde jeg til slutt. Kostet meg svært mye på alle måter. Men nå har jeg endelig fått fred og rettferdigheten seiret, om man kan si det sånn. Anonymkode: 6dd92...b90 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Del Skrevet 25. mars Å elske noen med betingelser er ikke kjærlighet. Man kan stille krav i et forhold og til hverandre. Krav er det en person har mulighet for å innfri. Betingelser handler om at "gjør du ikke slik eller slik så straffer jeg deg med tilbaketrekking av kjærlighet" Feks Fysisk berøring, en klem. Da er forholdet blitt toxic og da er det for lengst bare å komme seg ut av det, ellers går det på helsa løs. Anonymkode: eb05e...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #13 Del Skrevet 25. mars De kan elske seg selv. Anonymkode: 0aff8...3a7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #14 Del Skrevet 25. mars Ja seg selv til en viss grad. Anonymkode: 7709f...2f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. mars #15 Del Skrevet 25. mars Bare seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Narsissist, til en viss grad, så lenge det ikke går på bekostning av personens egne behov. Elsker ikke ubetinget, så svaret blir kanskje at de kan elske noen frem til den personens interesser strider med egne? Psykopaten; nei. Anonymkode: 27e1a...5ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Og hvor mange tenker du er slik? Det er så unyansert å snakke om narsissisme slik det gjøres på kg. Som om det kun var mulig å være 100% narsissist, eller 100% ikke-narssisist. Å snakke om narsissisme uten å ta innover seg at det varierer i alvorlighetsgrad blir håpløst. Alle har noen narsissistiske trekk. Alle vi her også. For noen kommer det frem i hovedsak når de er i parforhold. Også klarer de seg fint som venn, kollega, familiemedlem. Anonymkode: 29652...c44 Alle har ulike personlighetstrekk, ja. Men hvis man har diagnosen narsissist, så har man ikke trekk. Har aldri møtt en diagnostisert narsissist som ikke har trøbbel på alle arenaer. Ikke nødvendigvis samtidig, og ikke med alle, men de har ingen relasjoner som er stabile og normale over tid. Jeg tror de kan føle at de elsker noen, på den måten de kan, men alle kastes under bussen i det sekundet deres behov eller interesser ikke samsvarer med narsissisten sitt. Anonymkode: 27e1a...5ba 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 28. mars #18 Del Skrevet 28. mars De elsker kun seg selv, men kan late som de elsker andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 28. mars #19 Del Skrevet 28. mars Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og lenker til pengeinnsamlinger. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars #20 Del Skrevet 28. mars Psykopater som kan elske noen kalles svarte svaner. Fordi de er sjeldne. Som regel er det da slik at det er en spesiell person som klarer å vekke dette i dem. Anonymkode: f07fb...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå