AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har ei venninne i slutten av 60-årene som de siste 8-10 årene har blitt veldig omstendig og egoistisk mtp at hun setter sine egne behov først alltid. Vi bor i samme oppgang så hvis en av oss er bortreist, så tar vi inn posten, vanner blomstene og mater katten/ tømmer kattedoen. Jeg er ikke sær og når folk ber meg gjøre ting som haster litt, så gjør jeg det så fort jeg kan, men hun er slik som skal sette seg ned först og hvile, ta en kopp kaffe og en røyk først eller se Dagsrevyen først, og så glemmer hun det ofte. Hun blir sur hvis jeg minner henne på hva hun skal gjøre fordi hun ikke får gjort det når hun skal, men også sur hvis jeg ber andre gjøre det som hun ikke får ut fingeren til å gjøre for meg. Når det er andre veien, så ringer hun meg nesten ned for å informere og mase på hva jeg må gjøre for henne. Blir vi alle slik med alderen? Anonymkode: 3ad05...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden hva er det hun må gjøre for deg som haster? Og omvendt? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir vi alle slik med alderen? Jeg skal gjøre alt i min makt for IKKE å bli et totalt hespetre (noe som jeg har inntrykk av skjer med veldig mange dessverre) Anonymkode: 0704f...258 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Du kan fint si "Jeg kan ikke" om du opplever at det er urettferdig for deg. Du får ikke noen ekstra applaus eller plass i himmelen bare fordi du er snill mot din venninne. Så om du synes at hun er for egoistisk, så bare la vær å hjelp henne... Det er nemlig slik at du ikke kan endre andre, men du kan endre hvordan DU opplever og føler ting. Anonymkode: 8c2de...028 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Hun høres ut som hun har for mye tid. Den slags atferd er helt typisk for folk som ikke er i arbeidslivet og har lagt seg til helt sinnssvake rutiner og aldri kan forte seg med noe som helst. Anonymkode: 725c4...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Hva er det som haster sånn da? Anonymkode: 81502...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er det som haster sånn da? Anonymkode: 81502...848 Feks: Jeg er bortreist en uke og hun har tatt inn posten, og skriver til meg at det har kommet et viktig brev som jeg har ventet på. Jeg ber henne åpne brevet for å se om det er det dokumentet som jeg har ventet på, men hører ikke noe fra henne, så jeg ringer men hun tar ikke tlf. Får sms om at hun ser et interessant program på tv. Skriver tilbake at det er fint om hun kan sjekke brevet når tv-programmet er ferdig, men hører ikke noe. To dager etterpå sjekker inn brevet. Ts Anonymkode: 3ad05...86c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Dere er forskjellige som mennesker, kanskje? Jeg er som deg, har svært høy plikt-og ansvarsfølelse, og forstår meg overhodet ikke på folk som er motsatt. Til gjengjeld ser jeg at de ofte ikke oppnår så mye i livet, og ikke har så nære relasjoner i livet, fordi de er selvsentrerte. Anonymkode: 0ce01...25f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): hva er det hun må gjøre for deg som haster? Og omvendt? Jeg skal gjøre alt i min makt for IKKE å bli et totalt hespetre (noe som jeg har inntrykk av skjer med veldig mange dessverre) Anonymkode: 0704f...258 Litt lenger nede i et svar har jeg skrevet ett eksempel på hvordan hun er, og et annet eksempel er at jeg ønsker at hun skal sjekke kattedoen hver dag fordi katten min ikke liker å gå på do når det er masse dritt i kassen. Det gjör hun ikke fordi hun er vant til å tømme kattedoen til sin katt annenhver dag, og mener at det er greit nok for min katt også. Når jeg passet hennes leilighet når hun var borte i julen, maste hun om panelovnene daglig og ville jeg skulle forandre på innetemperaturen alt etter som hvor kaldt eller mildt det var ute. Tre ganger på en dag måtte jeg låse meg inn fordi jeg hadde skrudd opp én grad for mye på kjøkkenet, og hadde misforstått og skrudd varmekablene for lavt ned, og så hadde jeg gitt den ene blomsten vann i jorden istedenfor å spraye på bladene. Ts Anonymkode: 3ad05...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Litt lenger nede i et svar har jeg skrevet ett eksempel på hvordan hun er, og et annet eksempel er at jeg ønsker at hun skal sjekke kattedoen hver dag fordi katten min ikke liker å gå på do når det er masse dritt i kassen. Det gjör hun ikke fordi hun er vant til å tømme kattedoen til sin katt annenhver dag, og mener at det er greit nok for min katt også. Når jeg passet hennes leilighet når hun var borte i julen, maste hun om panelovnene daglig og ville jeg skulle forandre på innetemperaturen alt etter som hvor kaldt eller mildt det var ute. Tre ganger på en dag måtte jeg låse meg inn fordi jeg hadde skrudd opp én grad for mye på kjøkkenet, og hadde misforstått og skrudd varmekablene for lavt ned, og så hadde jeg gitt den ene blomsten vann i jorden istedenfor å spraye på bladene. Ts Anonymkode: 3ad05...86c Herregud. Denne «venninnen» hadde jeg droppet lett. Anonymkode: 79dbc...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud. Denne «venninnen» hadde jeg droppet lett. Anonymkode: 79dbc...8ae Gidder ikke mer jeg heller tror jeg Ts Anonymkode: 3ad05...86c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gidder ikke mer jeg heller tror jeg Ts Anonymkode: 3ad05...86c Er nok det beste. Bare si du er opptatt. Anonymkode: 574a6...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå