AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Når man bor på et rolig tettsted, og en forelder er 3 min unna hjemmet med bil (1 km), hvor gamle skulle da dine barn vært før de fikk være alene på kvelden (fra 20-22). Anonymkode: 92a33...441
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Ny Bruker skrev (2 minutter siden): Fra ungdomsskolealder Oj, det var senere enn forventet! Er det fordi 22 er så sent? Eller er ungene dine lite vant til å være alene? Gjerne begrunnelse:) Anonymkode: 92a33...441 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars 11 år hvis de kunne ringe noen hvis det var noe. Våres var hjemme fra de var 10 i noen timer på kvelden kunne ringe besteforeldre som bodde 50 m unna eller tanta si 150m una Anonymkode: 6ef78...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars Det kommer helt på barnet. Ene min kunne fint vært alene et par timer på kvelden fra 10-årsalderen. Det andre barnet sånn rundt 13 år. Anonymkode: ae8c2...d87
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Det kommer vel litt an på modenhet, hvor selvstendige de er, og om de er vant til å ordne ting litt selv. Da jeg var liten, var jeg og broren min alene hjemme på kveldstid i 7-9-årsalderen når foreldrene besøkte venner. Det verste vi fant på, var å ikke overholde leggetiden☺️ Anonymkode: 905d2...eeb
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Ny Bruker skrev (11 minutter siden): Fra ungdomsskolealder enig Anonymkode: dad8a...ff8
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Skrevet 25. mars Kommer litt an på om det innebærer at de skal legge seg selv/alene eller ikke.... Er det helg, sånn at de ikke har "vanlig" leggetid, så kunne våre sikkert ha gjort det fra de var 10-11. Men hvis det innebar å legge seg alene i tomt hus, så tror jeg ikke 10-åringene her hadde likt det. Anonymkode: 6d599...d0f
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Skrevet 25. mars Om Det er hverdag eller helg har litt å si for vår del. Da yngste var 12, likte han ikke å legge seg når han var alene hjemme. I helgene la han seg ikke så tidlig som 22, så i helgen hadde det gått fint, men ikke på hverdagen. Anonymkode: 82501...79e
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Skrevet 25. mars På dagtid har ungene vært litt alene helt fra 7 årsalderen. Eldste fikk tidligere være alene hjemme enn yngstemann fordi han generelt er mer moden og ansvarbevist. Men de har enda ikke fått være alene hjemme så seint på kvelden (8 og 11 nå). Det fordrer jo at de hadde stelt og lagt seg selv men selv om vi stoler på at de hvet hva de skal gjøre i en nødsituasjon på dagtid, er det noe annet å skulle legge seg å sove uten voksne til stede. Tenker da på f.eks ved en eventuell brann. Anonymkode: 67ea5...67d
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Skrevet 25. mars Min yngste sluttet på SFO i mai i 1. klasse. En dag i uka alene hjemme rett etter skolen mens 2 år eldre bror var på aktivitet, de andre fire dagene var de sammen. Så vi begynte med å la de være alene når vi kjørte et søsken til/fra trening eller dro i butikken. Jeg lot de være alene til kl 22 mens jeg var 5 minutter unna da de de gikk på barneskolen. De var ganske gamle når jeg lot de være alene 1 time på natten for å hente mann. Yngste er 15 og har aldri vært alene hjemme en helg. Eldste var nesten 17 før han var alene en helg. Sent fordi de alltid blir med. Min yngste viste tidlig selvstendighet, ville lage frokost selv når hun var 3, krevde å gå hjem alene fra barnehagen (kan gå kun gangvei så helt trygt) Kunne gå de 800m til skolen alene i 1. klasse. Gjorde lekser rett etter skolen selv. Eldste ikke så selvstendig så SFO nesten ut 3. trinn, dårligere til å lage seg mat, gjøre lekser osv. Anonymkode: c1730...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå