Gå til innhold

Hva er det som får deg til å føle kjemi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når dere møtes første gang, hva er det som får det til å krible litt i kroppen? Er det noe som blir sagt, gjort, eller dine egne fantasier?

Anonymkode: 93c7a...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når dere møtes første gang, hva er det som får det til å krible litt i kroppen? Er det noe som blir sagt, gjort, eller dine egne fantasier?

Det kan man da ikke vite på forhånd. 

Anonymkode: 491ff...b21

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tiltrekning… kan være mye. Blikk, smil, stemme, lukt, væremåte.

Anonymkode: 9af7c...b5f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt umulig å forutsi, det er helhetsinntrykket. Har ingen spesifikke ting jeg ser etter egentlig. Det er konkrete ting som kan gjøre at jeg mister interessen, men man kan tiltrekkes av så mangt. 

Anonymkode: f5a38...bc2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kan man da ikke vite på forhånd. 

Men du kjenner vel deg selv, og hva som trigger det? Eller gjør du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tiltrekning, trivsel og å føle en udefinert forståelse for hverandre, og ønske om å være med/nær hverandre. Trygghet på vedkommende er også særdeles viktig. Jeg har aldri følt kjemi med noen jeg føler meg ukomfortabel og utrygg sammen med. 

Anonymkode: 9dfd9...bc5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva hjelper det deg å vite hva ti forskjellige kvinner tenner på av ti forskjellige ting?

Det varierer. Noen liker ditt, og andre liker datt. Og jeg kan like smilet hos en fyr spesielt godt, men det er øynene og blikket hos den neste osv. 

Anonymkode: 0fb01...de7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo jeg kjenner meg selv, men jeg kan ikke vite på forhånd hva det er med en mann som gjør at jeg kjenner kjemi. Det kan være helt forskjellige ting fra mann til mann. Med mannen min kan jeg kanskje si at det var sjarmen og humoren hans i første omgang. Men det var også en sterk fysisk tiltrekning etter hvert. Da hadde vi truffet hverandre noen ganger, ikke datet ennå men truffet hverandre via felles venner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva hjelper det deg å vite hva ti forskjellige kvinner tenner på av ti forskjellige ting?

Det varierer. Noen liker ditt, og andre liker datt. Og jeg kan like smilet hos en fyr spesielt godt, men det er øynene og blikket hos den neste osv. 

Anonymkode: 0fb01...de7

Oj, det var bare et spørsmål av ren nysgjerrighet. Vil bare prøve å forstå. Men du mener at alle trigges av ulike ting? At det ikke er noe som går igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg trives godt i hans selskap. En god klem og et godt blikk 😊 Og at han er litt interessert i meg og mitt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det umulig å beskrive det. Det er bare noe som er der. En slags magnetisme. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er så godt som umulig å forklare dette til folk som ikke har opplevd det selv. Det nærmeste jeg kan komme er å si at det føles som det er et bånd mellom oss, selv før vi kjenner hverandre. Det er trygghet og spenning på en og samme tid, Det er å bli fylt med en myk og varm indre glede over at denne personen eksisterer. Følelsen av å selv bli sett som et helt menneske. Det er dype og sterke følelser, men uten at det er noe dramatisk med det. Som du ser så høres det bare fullstendig jalla ut når jeg forsøker å sette ord på det :laugh:

Kjemien består ikke av forelskelse eller begjær, for jeg har følt det på samme måte i helt platoniske relasjoner, hvor man bare vet at man klaffer ekstra godt før man egentlig har grunnlag for å gjøre seg opp en mening om det. Når det er sagt så er det veldig kort vei fra kjemi til forelskelse og begjær når det først er snakk om romantisk kjemi. Sikkert fordi det er lettere å være åpen når man allerede har følelsen av at man ser hverandre på et dypere plan. Der vanlig forelskelse kan bære preg av usikkerhet og nervøsitet, er selve kjemien visshet.

hva får meg til å føle kjemi? Jeg aner ikke. Svart magi, magefølelsen, kjemiske reaksjoner i hjernen, gud, rett person på rett sted til rett tid? Jeg kan ikke forklare det, for jeg kan ha det veldig hyggelig sammen med en "på papiret" perfekt mann, helt uten at det oppstår kjemi, for så å møte blikket til en annen helt gjennomsnittlig mann, for så å bare sanse at "Oi! Her er det noe". Forelskelse, begjær og vennskap kan nok i større grad manipuleres frem, men ikke kjemi, siden det er såpass udefinerbart og tilsynelatende tilfeldig.

Anonymkode: b4a32...287

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjemi = hvor lett og naturlig ting flyter.

Dvs første møte(ne) er kjemi at praten flyter lett (intellektuell/sosial kjemi). Det viser seg altså gjennom om man har noen feller erfaringer, interesser, holdninger og verdier, etc. 

Deretter på kommende dater kaller jeg det kjemi om vi viser tegn på tiltrekning og å ville nærme seg hverandre fysisk (fysisk/biologisk kjemi). Det er vanskelig å peke på hva som gjør at jeg trekkes mot noen, men mest stemme, hvordan han beveger seg/kroppsholdning, om han er vendt mot meg når vi prater, om han automatisk tar en beskyttende plassering rundt meg osv. 

Når vi så har møttes noen ganger og kanskje ender med å kysse vil jeg si man føler veldig raskt om det er emosjonell/sensuell kjemi, altså om det er noen man faktisk kan falle for. Tegnet er kribling og sommerfugler i magen, men hva som gjør det klarer jeg ikke si. Men det er umulig om ikke de tidligere punktene var vellykket. 

Og til slutt seksuell kjemi, som ikke handler om flinkhet, men evne til å vise begjær, le sammen, ha det fint og kunne kommunisere grenser og ønsker. I yngre år var det mulig å kun ha seksuell kjemi uten noe annet (f.eks. etter bytur med nye alkohol), men etter jeg bikket 30 har det vært tull å sjekke seksuell kjemi hvis ikke de andre var på plass. 

Anonymkode: b920c...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oj, det var bare et spørsmål av ren nysgjerrighet. Vil bare prøve å forstå. Men du mener at alle trigges av ulike ting? At det ikke er noe som går igjen?

Stemmer.

Kjemi er jo et litt abstrakt fenomen, slik som utstråling. Noen ganger er det der, andre ganger ikke.

Det er ingen sammenheng mellom de jeg har følt kjemi med. Jeg føler at du blander uttrykket med tiltrekning? Da er det jo kanskje spesifikke ting man blir tiltrukket av - men kjemi er jo noe helt annet.

Anonymkode: bd5ab...8c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei ingenting sånt, kjemi er bare noe som er der (eller ikke). Det kan ikke "trigges" av noe (for meg i hvert fall).

Anonymkode: 032ca...d07

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man kan trigge frem reaksjoner, så er man ikke klar over hva man trigger med mindre personen deler det selv. Følelser eier man selv. Det er veldig personlig. 

Anonymkode: 6deeb...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...