AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Egentlig er dette litt merkelig da jeg og kjæresten ofte ler av de samme tingene når vi møter andre folk. Men denne ene venninna ler av omtrent alt og jeg tror jeg synes det blir litt sånn dumt. Jeg sier ingenting negativt, jeg bare ler ikke. I seg selv er jo ikke det et problem, men begge to legger merke til at jeg ikke ler av det meste hun sier og tror de synes det er litt kjipt. Hun har prøvd å hinte litt til at det er synd at jeg ikke skjønner hennes humor. Jeg mistenker at kjæresten mest synes det er gøy at hun ler så lett uten at han egentlig synes hun er så morsom. Men resultatet er at det blir litt sånn merkelig stemning. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det siden spesielt hun tydelig reagerer. Men samtidig er det vel litt spesielt å forvente at folk ler av alt du sier? Hennes kjæreste ler heller ikke så mye i disse settingene, men virker ikke som om hun bryr seg om det. Anonymkode: 091fb...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Selv om du ikke ler, ser du ut som et vennlig menneske som smiler? Eller sitter du der med steinansikt og er grinebiter? Anonymkode: c2df8...546 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selv om du ikke ler, ser du ut som et vennlig menneske som smiler? Eller sitter du der med steinansikt og er grinebiter? Anonymkode: c2df8...546 Godt spørsmål. Aner ikke hvordan ansiktet mitt er i den situasjonen. Nøytralt sikkert, slik som jeg nok ser ut i de fleste andre sosiale interaksjoner med andre folk kjæresten kjenner når jeg ikke ler. Slik som hennes kjæreste ofte er i den situasjonen fordi han heller ikke smiler. Hvis jeg ser ut som en grinebiter så prøver jeg ikke å se ut som en med andre ord. Når jeg tenker meg om ser hun litt ut som en grinebiter når hun ikke ler, men holder jo ikke det mot henne. Kanskje jeg bare skal prøve å smile litt iallfall så hun ikke reagerer… Anonymkode: 091fb...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Godt spørsmål. Aner ikke hvordan ansiktet mitt er i den situasjonen. Nøytralt sikkert, slik som jeg nok ser ut i de fleste andre sosiale interaksjoner med andre folk kjæresten kjenner når jeg ikke ler. Slik som hennes kjæreste ofte er i den situasjonen fordi han heller ikke smiler. Hvis jeg ser ut som en grinebiter så prøver jeg ikke å se ut som en med andre ord. Når jeg tenker meg om ser hun litt ut som en grinebiter når hun ikke ler, men holder jo ikke det mot henne. Kanskje jeg bare skal prøve å smile litt iallfall så hun ikke reagerer… Anonymkode: 091fb...61b Det er vanlig å smile ja. Å se nøytral ut når noen forteller noe de synes er morsomt er demonstrativt og dårlig folkeskikk. Hvis du ikke liker å omgås henne får du heller unngå det. Anonymkode: c2df8...546 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Du ser sikkert litt demonstrativt sur ut. Smil i det minste. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Ja, prøv å se vennlig ut. Har en bekjent på spekteret som ikke forstår at "smilegrimasen" kan tas i bruk selv om ikke synes underholderen er morsom, og støter folk litt fra seg pga det, men hun øver! Anonymkode: 52546...c53 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vanlig å smile ja. Å se nøytral ut når noen forteller noe de synes er morsomt er demonstrativt og dårlig folkeskikk. Hvis du ikke liker å omgås henne får du heller unngå det. Anonymkode: c2df8...546 Det er jo ikke slik under hele samtalen, det blir mest slik hvis noen sier «det står en bil der» uten at det er morsomt og hun begynner å le voldsomt. Da synes jeg det er vanskelig å le med… eller har også skjedd om jeg har snakket om noe alvorlig og hun ler av det.. Men uansett, skal prøve å smile litt mer.. Anonymkode: 091fb...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden Jeg synes du skal være deg selv, på en vanlig og hyggelig måte. Det er slitsomt med folk som ler av absolutt alt. Anonymkode: 7aa12...c94 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Det er alminnelig folkeskikk å smile når folk ler og er blide. Anonymkode: 238ce...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden Sliter du med sjalusi? Anonymkode: 0d92b...62d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sliter du med sjalusi? Anonymkode: 0d92b...62d Var min tanke også. Hørtes ut som sjalusi Anonymkode: af72b...bc8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden jeg ler heller ikke om jeg ikke syns det er morsomt, jeg smiler heller ikke for at andre skal være komfortable hvis jeg ikke har noe å smile for. Folk som ikke takler at andre ikke er kun følelser eller latter er ikke min typ folk uansett, jeg vil heller ha de som er 100% ekte i min hverdag både uten smil og som "grinebitere" i så fall. Anonymkode: ff9a3...a72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden Ts, du har skrevet om dette før og jeg tror nok definitivt det er usiknerheten din/sjalusien som ødelegger for dynamikken her. Du dømmer henne for hennes oppførsel, men egentlig liker du ikke at kjæresten din ler godt sammen med henne osv, spm du beskrev i forrige tråd. Her tror jeg du vil gagnes veldig hvis du forsøker å legge de følelsene til sides og anstrenger deg litt for å vise litt entusiasme, for å bygge en bedre dynamikk... Anonymkode: 91bb8...ae0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): jeg ler heller ikke om jeg ikke syns det er morsomt, jeg smiler heller ikke for at andre skal være komfortable hvis jeg ikke har noe å smile for. Folk som ikke takler at andre ikke er kun følelser eller latter er ikke min typ folk uansett, jeg vil heller ha de som er 100% ekte i min hverdag både uten smil og som "grinebitere" i så fall. Anonymkode: ff9a3...a72 Ingen mennesker er 100% "ekte" i sin oppførsel. Vi kan føle vemmelse, irritasjon og bli flaue over andre, vi har masse følelser og tanker inni oss til enhver tid som vi må skjule for å kunne fungere sosialt. Et menneske som helt ufiltrert viser alt som skjer inni seg, oppfører seg som et grenseløst barn uten selvbeherskelse. Det å kunna ha selvkontroll og et vennlig ytre er en del av det å bli voksen. Det er bare barn som påberoper seg retten til å kunne vise hvordan de har det til enhver tid. Anonymkode: 238ce...aae 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er alminnelig folkeskikk å smile når folk ler og er blide. Anonymkode: 238ce...aae Jeg gjør det, også med henne. Problemet er at det er hele tiden. Jeg har prøvd å snakke om mer alvorlige temaer og hun begynner å tulle det bort. Det blir slitsomt Anonymkode: 091fb...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå