AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Så får du jobb intervju hvor de vil ha nåværende leder som referanse. Hva ville du svart? Anonymkode: 2a9c9...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 14.29): Så får du jobb intervju hvor de vil ha nåværende leder som referanse. Hva ville du svart? Anonymkode: 2a9c9...d8e Ekspander Jeg er ikke klar for å fortelle sjefen at jeg søker nye stillinger ennå, men dere kan ringe personen som er nestleder som kjenner meg vel så godt Anonymkode: 0e72e...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars "Jeg har ikke informert min nåværende arbeidsgiver om at jeg søker andre jobber, og ønsker heller ikke det. Her er [antall] andre referanser dere gjerne kan kontakte". Og så forklarer du hvem disse er og hvor lenge de har kjent deg. Det er ikke uvanlig å ikke ville oppgi nåværende leder som referanse. Anonymkode: 497aa...511 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars Hadde aldri ansatt noen som nekter å oppgi nåværende leder som referanse, det er skikkelig varseltgn. Anonymkode: b757e...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 19.17): Hadde aldri ansatt noen som nekter å oppgi nåværende leder som referanse, det er skikkelig varseltgn. Anonymkode: b757e...911 Ekspander Jeg hadde umiddelbart takket for meg dersom en arbeidgiver ikke forstod og respekterte dette. Lykke til med å gå glipp av dyktige folk. Anonymkode: 497aa...511 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 19.17): Hadde aldri ansatt noen som nekter å oppgi nåværende leder som referanse, det er skikkelig varseltgn. Anonymkode: b757e...911 Ekspander Det er jo ikke det. Det er derimot en uskikk i det offentlige å insistere på det. Anonymkode: 2fb21...26e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 19.17): Hadde aldri ansatt noen som nekter å oppgi nåværende leder som referanse, det er skikkelig varseltgn. Anonymkode: b757e...911 Ekspander Benekter du at det kan finnes uegnede og hevngjerrige ledere? Anonymkode: f9aa1...403 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Jeg er 50 år gammel og har byttet jobb ca hvert 5.-8. år og har aldri oppgitt nåværende leder som referanse. Byttet jobb i fjor og oppga forrige leder (ikke daværende), null problem. Anonymkode: c3e61...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars Det er absolutt uskikk å insistere på det. Jeg ansetter x antall i året og har aldri insistert. Det er bare frekt. Å ikke ville bruke nåværende leder er helt naturlig, men det jeg vil heller høre er SANNHETEN. Jeg har ansatt mange som har vært i borderline konflikt med egen leder. Det er jo derfor de ønsker seg vekk. Det betyr sjeldent at det er DEM det er noe feil med når de selv tar opp problemet på intervju. Hvis jeg derimot ringer rundt, og så får høre om konflikten… så er det nei takk. Vær ærlig. «Jeg har valgt å ikke skrive opp nåværende leder fordi vi ikke har et godt forhold. Jeg vet rett og slett ikke hva hen vil si om meg. Her har du flere andre referanser som kjenner meg svært godt i jobbsammenheng. Dere står selvsagt helt fritt til å kontakte lederen min, men jeg hadde satt pris på en heads up først.» Så svarer jeg 10 av 10 ganger at det er helt ok. Og jeg spør alltid om personen har noe i mot at jeg kontakter andre på jobben deres for å høre om hvordan ståa er, men at jeg alltid vil si ifra til dem først OM dette skulle bli aktuelt å ringe andre. Så sier de aller fleste at det går fint, og jeg ringer referansene de har satt opp. En sjeldent gang, om jeg kjenner noen der de kommer fra, så ringer jeg for å høre om det er sjefen deres som er kuk. 100% av gangene har det vært sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 14.29): Så får du jobb intervju hvor de vil ha nåværende leder som referanse. Hva ville du svart? Anonymkode: 2a9c9...d8e Ekspander Jeg hadde soleklart oppgitt nåværende leder som referanse, vel å merke etter å ha snakke med ham. Det er en høflig ting å gjøre. Jeg hadde ikke svart stort mer i denne omgang, men heller tatt det som det kommer. Anonymkode: 94ad4...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå