AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Del Skrevet 25. mars Hei! Jeg tok endelig mot til meg og kontaktet DnB for å få lavere rente. Da gikk jeg fra 6,2 til 5,65 i nominell rente. Jeg har 2,22 mill i lån, og terminbeløpet gikk dermed fra 14542 i måneden til 13700. Men nå har jeg kontaktet Bulder, og de kan altså tilby 5,51 i effektiv rente, og et terminbeløp på 12437. Og selv om det var greit å spare 800 kr i måneden hos Dnb, vil jeg gjerne spare 1300 til. Han i DnB sa: Husk at Bulder ikke er en fullverdig bank, og nå lurer jeg på om det bare var for å påvirke meg eller om det er noe mer jeg bør tenke på før jeg flytter lånet. Jeg har tenkt å beholde alt annet i Dnb, bare flytte lånet til Bulder. Jeg er helt noldus på penger, så jeg må bare spørre noen. Anonymkode: 17d7d...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mars #2 Del Skrevet 25. mars (endret) Jeg beholdt dagligbanken min i Dnb, men tok kun boliglånet hos Bulder Bank. Og Bulder Bank krever ikke lønnsinngang i banken for å få boliglån der. Du må ha en brukskonto der de kan trekke lånet fra, som du selv overfører penger til hver gang det trengs. Du kan altså beholde Dnb på alt du vil, unntatt boliglånet. Lett som bare det PS! Jeg har boliglån hos Bulder nå, og de har ikke gjort noen endringer på dette som jeg har fått beskjed om. Lånet ble tatt opp der for tre år siden. PS2! Bulder Bank sendte meg også automatisk et bankkort knyttet til brukskontoen der, som jeg aldri hadde bruk for. Lot det ligge i skuffen et par mnd, før jeg ba dem slette/sperret det. Endret 25. mars av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Del Skrevet 25. mars Million skrev (11 minutter siden): Jeg beholdt dagligbanken min i Dnb, men tok kun boliglånet hos Bulder Bank. Og Bulder Bank krever ikke lønnsinngang i banken for å få boliglån der. Du må ha en brukskonto der de kan trekke lånet fra, som du selv overfører penger til hver gang det trengs. Du kan altså beholde Dnb på alt du vil, unntatt boliglånet. Lett som bare det PS! Jeg har boliglån hos Bulder nå, og de har ikke gjort noen endringer på dette som jeg har fått beskjed om. Lånet ble tatt opp der for tre år siden. PS2! Bulder Bank sendte meg også automatisk et bankkort knyttet til brukskontoen der, som jeg aldri hadde bruk for. Lot det ligge i skuffen et par mnd, før jeg ba dem slette/sperret det. Tusen takk! Det var nøyaktig som jeg forestilte meg og virker jo ikke vanskelig i det hele tatt! Anonymkode: 17d7d...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk! Det var nøyaktig som jeg forestilte meg og virker jo ikke vanskelig i det hele tatt! Anonymkode: 17d7d...cf1 Det er ikke vanskelig, nei. Bankene ordner alt med å innløse det gamle boliglånet ditt, og så får du nytt lån i den nye banken. Du bekrefter bare med bank id osv. Alt skjer ryddig og greit og kjapt. Bare slå til. Bulder Bank har forresten ikke nettbank, men en mobil-app. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Jeg gikk fra DNB og Sbanken til Bulder. Hadde tidligere boliglån i DNB, så Sbanken og nå Bulder. Bruker også Bulder som dagligbank selv om jeg har beholdt noen kontoer i DNB/Sbanken. Veldig fornøyd. Anonymkode: 77dec...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars Du får bedre rente enn 5,51% hvis du sjekker litt rundt. Anonymkode: fa60e...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars Merkelig å bruke et så stort ord som mot om noe så lite Neida, ville bare si at det er fullt mulig å ha flere banker. Du kan fortsatt ha lønnskonto, visa-kort og betale regninger i en bank selv om du har lånet i en annen. Bare skremsler fra DnB. Husk at banker er maskiner. Pengemaskiner for egen vinning. De er ikke på din side selv om de kaller seg rådgivere og meglere og sånt. Anonymkode: bd73b...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Del Skrevet 25. mars Bulder har god rente på sparekonto også! Anonymkode: f2230...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg tok endelig mot til meg og kontaktet DnB for å få lavere rente. Da gikk jeg fra 6,2 til 5,65 i nominell rente. Jeg har 2,22 mill i lån, og terminbeløpet gikk dermed fra 14542 i måneden til 13700. Men nå har jeg kontaktet Bulder, og de kan altså tilby 5,51 i effektiv rente, og et terminbeløp på 12437. Og selv om det var greit å spare 800 kr i måneden hos Dnb, vil jeg gjerne spare 1300 til. Han i DnB sa: Husk at Bulder ikke er en fullverdig bank, og nå lurer jeg på om det bare var for å påvirke meg eller om det er noe mer jeg bør tenke på før jeg flytter lånet. Jeg har tenkt å beholde alt annet i Dnb, bare flytte lånet til Bulder. Jeg er helt noldus på penger, så jeg må bare spørre noen. Anonymkode: 17d7d...cf1 Bulder bank er et underbruk av Sparebanken vest, som nå har fusjonert med ett eller annet og blitt større. Har hatt noen kontoer i Bulder som nå er nesten tomme. De er litt vanskelige å få tak i på telefon, da telefontiden er frem til klokken 15/16? Og du må derfor ordne det meste selv på nett. Fordelen med Bilder skal være at du får lavere rente etterhvert som du får mindre lån, og at dette ordnes automatisk. Bulder hadde ikke/har ikke? Kredittkort. Å si at Bulder ikke er en fullverdig bank, det må nesten denne knotete i landets dyreste bank utbrodere. DnB bruker vi ikke, av prinsipp. Anonymkode: edcb6...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Del Skrevet 25. mars Må du ikke betale etableringsgebyr eller tinglysingsgebyr når du flytter lånet til bulder? Anonymkode: 9c658...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå