Gå til innhold

Veldig vanskelig å omgås mennesker som ei stygg dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ganske så slitsomt. Jeg har aldri vært sånn som innbilte meg at jeg var pen eller prøvde meg på de kjekkeste guttene/mennene. Sånn som for eksempel nå - jeg liker en mann veldig godt, han er middels kjekk, på gjennomsnittet høy, men veldig morsom, atletisk og interessant. Jeg har pratet med ham et par ganger i forbindelse med vennetreff, men kommer aldri til å tørre å spørre ham ut eller noe. Fordi hver gang jeg gjorde det tidligere, har menn hånledd av meg og "sladret" om meg til vennene sine for å le sammen.

Jeg har barn, så jeg har jo hatt menn før. Problemet var at det alltid var meg som måtte sjekke opp og kurtisere mennene, og de var aldri forelsket i meg. Derfor sexnekt, utroskap og respektløs oppførsel i forholdet. Begge innrømmet på slutten av forholdene at de rett og slett ikke klarte å ha sex med meg fysisk, siden jeg var så lite attraktiv.

Det er altså greit at jeg er for stygg for menn. Men jeg opplever også å bli behandlet dårligere av menn og kvinner som jeg aldri kunne ha havnet i sjekkesituasjon med - kun grunnet utseendet mitt. Jeg synes det er ganske tungt å gå rundt sånn og oppleve masse ufortjent negativitet. Er det flere her som har opplevd det?

Anonymkode: c2b79...9ae

• Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig frekke og slemme menn du har vært borti!

INGEN normale mennesker uttaler slik de du har vært borti gjør, kanskje bortsett fra på ungdomsskolen. Det er jo ingen som er stygge, men noen er jo mer attraktive enn andre. Likevel varierer det jo fra person til person hva vi synes er attraktivt, og det går ikke nødvendigvis på utseende.

Gå med høyt hode og ikke bry deg om hva disse usle personene mener, - du er mye mer verdt enn som så! 

Anonymkode: 47e12...620

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig frekke og slemme menn du har vært borti!

INGEN normale mennesker uttaler slik de du har vært borti gjør, kanskje bortsett fra på ungdomsskolen. Det er jo ingen som er stygge, men noen er jo mer attraktive enn andre. Likevel varierer det jo fra person til person hva vi synes er attraktivt, og det går ikke nødvendigvis på utseende.

Gå med høyt hode og ikke bry deg om hva disse usle personene mener, - du er mye mer verdt enn som så! 

Anonymkode: 47e12...620

Stygge kvinner er dessverre ikke verdt en dritt i samfunnet. Vi blir behandlet dårligere av folk rundt, får sjeldnere opprykk på jobb, blir sjeldnere lyttet til, invitert i selskaper osv. Og selvfølgelig, vårt "pool" av potensielle interesserte menn er lik null.

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet jeg er stygg, men jeg lever ikke for å være pen for noen heller. Kan ikke noen akseptere andre for det de er så er det de som har problemer. Utseende er ikke alt! Det skal ikke ha noe å si. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Som en relativt "stygg" kvinne så har mye av min erfaring vært det samme. Helt til jeg endret min egen holdning og kjærlighet til meg selv. Jeg tok et kraftig oppgjør med meg selv etter åresvis med "dårlig" behandling fra andre og fant ut dette: Når jeg selv alltid så ned på meg selv (og anser du deg selv som stygg så ser du ned på deg selv), så gjorde det noe med holdningen og ikke minst utstrålingen min. Jeg tolket alt rundt meg i et negativt lys, og selv den mest uskyldige kommentaren tok jeg negativt til meg. Utstrålingen min gjorde at folk unngikk meg aktivt, rett og slett fordi et negativ selvbilde gjør noe med kroppsspråk, øyekontakt og mange andre små ting vi ikke tenker over i hverdagen. Jeg tok aldri plass i et rom eller rundt andre mennesker fordi "jeg var jo så stygg at ingen likte meg". 

Etter dette oppgjøret (det tok 2 år med intens selvransakelse og styring av tankesett) så har jeg merket en enorm endring. Plutselig ble jeg invitert med på alt mulig, helt ukjente mennesker tok kontakt bare for å prate om alt mulig. Folk flest smiler til meg (selv om jeg absolutt ikke har blitt noe vakrere på utsiden). Men jeg har blitt vakker på innsiden, og dette merker folk rundt deg enten du tror det eller ei. Jeg har ikke bare akseptert meg selv, men virkelig blitt glad i meg selv. Det var dette som var nøkkelen for meg. Og det er så godt å kunne gå rundt i verden nå uten å føle at alle er "imot" meg, for det var bare meg som var imot meg selv. Prøv det samme og se om det fungerer. Men obs, det må være ekte helt fra bunn av. 

• Liker 16
  • Hjerte 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stygge kvinner er dessverre ikke verdt en dritt i samfunnet. Vi blir behandlet dårligere av folk rundt, får sjeldnere opprykk på jobb, blir sjeldnere lyttet til, invitert i selskaper osv. Og selvfølgelig, vårt "pool" av potensielle interesserte menn er lik null.

Hvordan kan du så.kategorisk uttale deg så svart/hvitt om hvordan folk blir behandlet grunnet utseende! Jeg har i årenes løp selvsagt sett at såkalte "vakre" mennesker får mye oppmerksomhet av begge kjønn - samtidig som jeg har sett mange eksempler på at såkalte mindre pene mennesker har blitt respektert og bedre behandlet av eks venner og kolleger enn de som er vakre

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
oslomaraton skrev (50 minutter siden):

Hvordan kan du så.kategorisk uttale deg så svart/hvitt om hvordan folk blir behandlet grunnet utseende! Jeg har i årenes løp selvsagt sett at såkalte "vakre" mennesker får mye oppmerksomhet av begge kjønn - samtidig som jeg har sett mange eksempler på at såkalte mindre pene mennesker har blitt respektert og bedre behandlet av eks venner og kolleger enn de som er vakre

Les gjerne forskning. 

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Les gjerne forskning. 

Ja jeg lest forskning - samtidig så ser jeg at det ikke alltid stemmer i praksis

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
oslomaraton skrev (9 minutter siden):

Ja jeg lest forskning - samtidig så ser jeg at det ikke alltid stemmer i praksis

Selvfølgelig. Det stemmer ikke alltid i praksis, men veldig ofte. Senest i går fikk jeg beskjed om at jeg var "gamla" og "stygg som helvete" i en diskusjonstråd på nett, som handlet om noe helt annet enn utseendet mitt. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt uenig! Som vakker kvinne så blir jeg overrasket over hvor enkelt ikke så pene kvinner har det. De er ofte i stabile forhold og har gode jobber og masse venner! 

mens vakre er ofte single, blir behandlet dårlig i forhold mye sjalusi og veninner som ikke er ekte veninner! Menn som bare vil ha de som trofé! 

Anonymkode: 0d7e3...265

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt uenig! Som vakker kvinne så blir jeg overrasket over hvor enkelt ikke så pene kvinner har det. De er ofte i stabile forhold og har gode jobber og masse venner! 

mens vakre er ofte single, blir behandlet dårlig i forhold mye sjalusi og veninner som ikke er ekte veninner! Menn som bare vil ha de som trofé! 

https://www.nrk.no/kultur/xl/vakker-makt-1.13724782

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vmm9yB/det-er-ikke-bare-paa-byen-det-loenner-seg-aa-vaere-pen-trynefaktor-gjelder-i-arbeidslivet-oda-einang-og-kristine-braathen

• Liker 2
Skrevet

Skaffe deg selvtillit, da blir man mer attraktiv.

Det sier i allefall de lærde.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å være singel enn å bli behandlet sånn? 

Anonymkode: 08885...582

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke tilstrekkelig å være vakker for å bli behandlet godt. Du nå også ha god selvfølelse og selvrespekt, og ikke finne deg i å bli dårlig behandlet. Kutte ut mennesker som behandler deg dårlig, konsekvent. 

En klok kvinne sa engang til meg at dersom man blir bitt av "en slange" må man være klok og ikke oppsøke den "slangen" igjen, for vedkommende har da røpet seg som dårlig selskap man må styre unna. Det er bedre å gi nye mennesker en sjanse til å vise at de er gode enn å gi dårlige mennesker flere ganger. 

Å ikke være så pen betyr ikke nødvendigvis at man ikke har god nok selvrespekt til å kutte ut dårlige mennesker, så ja, derfor kan du se kvinner som ikke er like heldig som deg med utseendet i bedre relasjoner enn du har opplevd. 

Det sagt, jeg har også vært heldig med utseendet (og jeg utviklet god selvrespekt), og har mange ganger vært i sjokk over hvordan en del menn har behandlet kvinner de ikke anså som pene nok. For eksempel helt uprovosert og bare fordi de kunne det har sagt forferdelig stygge ting til dem. Nesten som de kaster innvendig dritt de bærer utover tilfeldige kvinner, bare for å gjøre det. "Helvetes stygge hestetryne, kan ikke bare slike som deg gjemme dere hjemme? Ingen som orker å røre deg uansett. " var det en mann som plutselig sa til en venninne av meg da vi var på konsert. Ingen dialog i forkant. Han bare synes det var greit å kaste ut tydeligvis. 

Anonymkode: 6d1f3...f2c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (2 timer siden):

Som en relativt "stygg" kvinne så har mye av min erfaring vært det samme. Helt til jeg endret min egen holdning og kjærlighet til meg selv. Jeg tok et kraftig oppgjør med meg selv etter åresvis med "dårlig" behandling fra andre og fant ut dette: Når jeg selv alltid så ned på meg selv (og anser du deg selv som stygg så ser du ned på deg selv), så gjorde det noe med holdningen og ikke minst utstrålingen min. Jeg tolket alt rundt meg i et negativt lys, og selv den mest uskyldige kommentaren tok jeg negativt til meg. Utstrålingen min gjorde at folk unngikk meg aktivt, rett og slett fordi et negativ selvbilde gjør noe med kroppsspråk, øyekontakt og mange andre små ting vi ikke tenker over i hverdagen. Jeg tok aldri plass i et rom eller rundt andre mennesker fordi "jeg var jo så stygg at ingen likte meg". 

Etter dette oppgjøret (det tok 2 år med intens selvransakelse og styring av tankesett) så har jeg merket en enorm endring. Plutselig ble jeg invitert med på alt mulig, helt ukjente mennesker tok kontakt bare for å prate om alt mulig. Folk flest smiler til meg (selv om jeg absolutt ikke har blitt noe vakrere på utsiden). Men jeg har blitt vakker på innsiden, og dette merker folk rundt deg enten du tror det eller ei. Jeg har ikke bare akseptert meg selv, men virkelig blitt glad i meg selv. Det var dette som var nøkkelen for meg. Og det er så godt å kunne gå rundt i verden nå uten å føle at alle er "imot" meg, for det var bare meg som var imot meg selv. Prøv det samme og se om det fungerer. Men obs, det må være ekte helt fra bunn av. 

Dette. Håper du tar det til deg ts.

Anonymkode: 4ce5f...f9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...Senest i går fikk jeg beskjed om at jeg var "gamla" og "stygg som helvete" i en diskusjonstråd på nett, som handlet om noe helt annet enn utseendet mitt. 

Sånt har jeg fått høre også, og jeg er ganske pen. Jeg er bare ikke pur ung, og ikke 100 % av menns personlige smak. 

Jeg pleier å adressere det direkte, og sier at jeg antar at de nå har sluppet opp for argumenter, siden de er over på tilfeldig tull som hvem de vil ha sex med, som ikke angår debatten overhodet. 

Anonymkode: 228ba...d5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en "stygg kvinne"- eller kanskje det er bedre å si at jeg er en mindre attraktiv kvinne. Jeg har for lengst slått meg til ro med tanken at jeg ikke vil få meg kjæreste, familie eller barn(kanskje best å ikke videreføre mine gener) Det er veldig trist, men! Jeg har funnet livsglede i andre ting enn kjærlighet. Orker uansett ikke å bli behandlet som dritt.

Anonymkode: d4dfb...601

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stygg og feit men det plager meg ikke. Det har jo plaga meg selvfølgelig og innimellom er det fortsatt sårt å aldri kunne få den der følelsen av å være fin alle andre tilsynelatende har opplevd. Feks  på bryllupsdagen, når jeg endelig fikk bunad som voksen etter å ha spinka og spart. Eller bare etter en frisørtime der jeg merker hvor digg og fresh jeg føler meg med nyklipt hår. Det bare kommer aldri til å skje meg og det er helt greit.

Jeg har andre verdier og selvtilitten min henger ikke på utseendet i hverken positiv eller negativ retning. Jeg er stygg men også veldig mange andre ting og ikke en eneste av de tinga veier tyngre enn alt annet tilsammen. 

Anonymkode: b5cab...bc7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Men TS utstråling betyr også mye og det har lite med utseende å gjøre!

Hjelper ikke å være smellvakker heller om man framstår negativ og bitter på verden.

Det er en klisje men ville du snakket slik og omtalt en venn slik? Så ikke gjør det mot deg selv.

Men jeg skjønner hvor du kommer fra men vet også det blir bedre.

Hva med å gjøre noe fint for deg selv for å føle seg bedre? En frisørtime for å føle seg freshere, et antrekk som gjør at du får rettet på ryggen og utstråler mer at du føler deg vel?

Anonymkode: bb68d...b20

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...