Gå til innhold

Hvordan få positiviteten tilbake etter alt som har skjedd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en voksen dame på 42 år. Jeg var født blid. Blid, omgjengelig, hjelpsom, entusiastisk og energisk. Gjennom årevis med mobbing, utestengning og latterliggjøring av alle mine positive reaksjoner, drømmer, hobbyer og utsagn ble jeg mer innesluttet, negativ og tiltaksløs. Så tok jeg meg sammen da jeg var ferdig på videregående, og prøvde å begynne på nytt. Brukte "fake it till you make it"-metoden med små, positive monologer foran speilet, presset meg til å være engasjert i ting, glede meg over noe. Møtte dessverre like mye negativitet som voksen. Latterliggjøring, stygge blikk, utestengning og en vegg av taushet tilbake. Så jeg ga opp. Jeg klarer ikke lenger å glede meg over noe, jeg sprudler ikke, er ikke like nysgjerrig på ting som før, smiler sjeldent. Hjelper fortsatt folk mye, men merker at hvis jeg blir for ivrig, så møter jeg negative og sure reaksjoner, så da demper jeg meg.

Jeg ser at mange rundt meg sprudler, er positive og engasjerte - og får masse skryt og anerkjennelse for det. Så det er noe som anses for å være godt i et menneske, altså å være på denne måten. Jeg vet ikke om jeg skal klare å få mitt gamle "jeg" tilbake. Hvordan gå frem? Og hva skjer hvis jeg igjen, for hundrede gang, blir møtt med latterliggjøring og utestengning?

Anonymkode: b968b...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...