AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Så nå er det drama… Min manns bror og tidligere kone skilte seg før jul og vi sendte fortsatt julegaver til hun og datteren på 23 år. Når vårt barn hadde bursdag hørte vi ikke noe fra henne og før har det alltid vært gave, koselige meldinger etc. Jeg nevnte det i en bisetning til svigermor at vi ikke hadde hørt noe. Datteren hennes hadde nylig bursdag og jeg valgte å ikke gjøre noe fordi vi ikke har kontakt på sosiale medier. Da ser jeg noen små stikk på morens story a la «de du trodde var familie, glemmer deg så fort, så mange år og så plutselig ikke noe verdt».. Jeg spurte svigermor om hun hadde sett det og da sa hun at hun hadde fått en sur melding da hun hadde gratulert datter på sms men ikke vippset den store pengesummen hun har pleid å gjøre til bursdager… Svigermor svarer meg at hvorfor skal hun gjøre en innsats når ikke hun gjør det samme… Dobbelt moralsk? Anonymkode: 96264...882
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Mulig feberen ødelegger litt for meg her... Men svigermor har pleid å overføre penger til ste-datter til bursdagen, men dropper det etter skilsmisse uten dialog? Og nå tror du at dette handler om deg? Anonymkode: 4c0db...22f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig feberen ødelegger litt for meg her... Men svigermor har pleid å overføre penger til ste-datter* til bursdagen, men dropper det etter skilsmisse uten dialog? Og nå tror du at dette handler om deg? Anonymkode: 4c0db...22f Ste-barnebarn. Anonymkode: 4c0db...22f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Er datteren barnebarnet til svigermor, eller stebarnebarn? Anonymkode: ec874...264 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er datteren barnebarnet til svigermor, eller stebarnebarn? Anonymkode: ec874...264 Ste-barnebarn, hun har en datter fra et tidligere forhold Anonymkode: 96264...882
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Helt ærlig; HVORFOR ER DETTE SÅ JÆVLIG VIKTIG? Jeg hadde bare ignorert jeg. Det er liksom viktigere ting å bruke energi på..... Anonymkode: f7da1...fcf 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Dette er jo bare å overse helt. Dere er ikke lenger i familie og trenger ikke ha noen kontakt. Folk som legger ut slikt du siterer på sosiale medier, er ganske konsekvent gærne og best å holde seg unna. Anonymkode: 96072...2ef 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #8 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ærlig; HVORFOR ER DETTE SÅ JÆVLIG VIKTIG? Jeg hadde bare ignorert jeg. Det er liksom viktigere ting å bruke energi på..... Anonymkode: f7da1...fcf Fordi når hun legger ut slike ting på SoMe og vi har mange felles venner og familie synes jeg det er urettferdig.. Anonymkode: 96264...882 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #9 Skrevet 25. mars Med mindre dere hadde hatt mye kontakt etter bruddet så hadde jeg gjort som deg. Hev deg over det. De rundt deg som er felles venner vet sikkert at dere ikke er svigerinner lenger og de kommer til å synes at det er hun som er rar som holder på sånn. Anonymkode: df638...a05 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #10 Skrevet 25. mars Har eks-svigerinne og hennes barn vært mange år i familien, slik at hennes datter har vært behandlet som barnebarn i mange år, fra hun var barn? I så fall synes jeg dere i familien kan opprettholde kontakten med denne datteren, selv om hun nå er ung voksen. Hun er uskyldig i moren og stefars splittelse av familien. At hennes mor forventer store gaver til datteren, mens hun selv ignorerer det som har vært hennes (ste)tantebarn i årevis, det viser bare hvor urimelig hun er. Jeg hadde ikke skrevet noe om det på facebook, for å ikke skape en offentlig skittentøysvask der. Men med felles bekjente så hadde jeg nok kunnet sagt - hvis det var naturlig å ta opp i en situasjon - at ekssvigerinne har selv valgt å ikke en gang gratulere sine (eks)tantebarn, og at hun likevel forventer at hennes egen datter skal få dyre gaver fra familien. At familien gratulerte hennes datter med dagen, men ikke ga dyre gaver i år. Merk - dette ville jeg altså kun ha sagt hvis det av en eller annen grunn ble tatt opp av andre felles kjente, og kun til en eller to av dem som jeg stolte på var fornuftige med begge beina godt plantet på jorda. Hadde ikke spredt det rundt til mange. Sier du det imidlertid til en eller to veldig fornuftige folk, så vil disse trolig la det falle en kommentar om andre tar det opp om at andre ikke skal være så raske å dømme når de ikke vet alle sidene ved dette. Siden slike fornuftige folk heller ikke går inn i eller lager drama, så har andre gjerne tillit til dem, og det kan utrolig raskt på slutt på dramaet og ryktespredningen som denne ekssvigerinnen nå forsøker å skape. Anonymkode: 1c554...7d8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #11 Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fordi når hun legger ut slike ting på SoMe og vi har mange felles venner og familie synes jeg det er urettferdig.. Anonymkode: 96264...882 Og de aller fleste oppegående mennesker vet at det er FLERE SIDER AV EN SAK. Det vil si, de forstår at din tidligere svigerinne er den jævlige her. Anonymkode: f7da1...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #12 Skrevet 25. mars Det er jo helt unaturlig å gi gaver når man ikke har kontakt. Bare rare folk legger ut slike ting på story, stakkars jente med sånn mor. Anonymkode: c261e...2dc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå