AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Min smartklokke (fitbit) gir meg et gjennomsnitt på ca 2600 kcal om dagen, jeg er kvinne, veier 64-65 kg og er 175, 42 år gammel. Leser stadig her inne om folk som prøver å ligge på 1400-1600 kcal om dagen, men fortsatt ikke går ned i vekt. Hvordan er det mulig? Jeg trener noen dager i uken men har kontorsjobb. Teller ikke kcal, men er stabil i vekt. Det hadde vært interessant å se tall fra deres smartklokker! Anonymkode: 047b3...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Min klokke gir meg 2000 kcal i snitt daglig. Kvinne, 165 cm, 72 kg, 45 år. Jeg trener mye nesten hver dag (1-2 timer), men har en stillesittende jobb. Jeg kan ikke spise mye før jeg går opp i vekt... Anonymkode: 8b616...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Mine smartklokker (fitbit før, garmin nå) estimerer et daglig energiforbruk på 1400-1600 kcal om dagen. Det stemmer rimelig greit ut i fra at jeg holder vekten med det energiinntaket. Jeg trener 2-3 dager i uken, går turer de dagene jeg ikke trener, men har en ellers rolig hverdag. Kvinne 56 år, 162 cm, vekt 52 kg. Anonymkode: eda9e...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Jeg har også Fitbit og jeg føler den overestimerer en del ganger. Jeg er ganske aktiv da, og kan enkelte dager ligge på litt over 3000 kalorier. Jeg går 30+ timer tur i uken, og liker å få opp pulsen på mye av det. Gjennomsnittlig ligger jeg på 2500-2750 kalorier, men hender jeg har lavere dager også. Hørt at andre klokker er mer nøyaktige, men for meg er det ikke så viktig, og jeg er fornøyd med Fitbit, og hatt det i 9 år. Anonymkode: c44fd...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også Fitbit og jeg føler den overestimerer en del ganger. Jeg er ganske aktiv da, og kan enkelte dager ligge på litt over 3000 kalorier. Jeg går 30+ timer tur i uken, og liker å få opp pulsen på mye av det. Gjennomsnittlig ligger jeg på 2500-2750 kalorier, men hender jeg har lavere dager også. Hørt at andre klokker er mer nøyaktige, men for meg er det ikke så viktig, og jeg er fornøyd med Fitbit, og hatt det i 9 år. Anonymkode: c44fd...83d Jeg har bmi på ca 20, og er i 40 årene. Anonymkode: c44fd...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Jeg er 173 høy, 69 kg og forbrenner rundt 2800-3000 pr dag. ja, har sett mange av disse her inne i det siste som hardnakket påstår at de kun trenger 1500 ish. Blir så frustrert, for forskningen viser at voksne mennesker trenger rundt 2000-3000 kalorier daglig avhengig av kjønn, alder, vekt og aktivitetsnivå. Spiser de konsekvent så lite VIL de gå ned i vekt. Jeg har noen teorier. For det første er mange påvirket av ekstreme slankekurer de ser i media. Med store kaloriunderskudd og rask vektnedgang. Det er også vist ved forskning at de aller fleste underestimerer hvor mye de spiser. Jeg tror ikke de som påstår at de må ned i 1200 for å gå ned faktisk har tracket kalorier nøye over tid med kjøkkenvekt. Mange har ikke en gang gjort beregninger for å se hvor mye de faktisk bruker, de bare gjetter. Noen tror også at bmr er det samme som tdee (total Daily energy expenditure). De skjønner ikke at 1400-1500 er det de forbrenner i fullstendig sengeliggende tilstand . noen er jo også veldig små, lette og inaktive og noen har nedsatt forbrenning fordi de har sultet seg over tid og vedlikeholder derfor på mindre kalorier en optimalt. jeg tror ikke de som sier at de ikke går ned i vekt faktisk har holdt så lite kalorier over tid. De lyver Anonymkode: c5dd5...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden K46, 162 cm og ca 80 kg. I følge min FItbit ligger jeg på 2600-2750 kcal om dagen (snitt de siste 3 mnd). Ganske aktiv livsstil og trener i snitt en time daglig. Spiser 1200 kcal per dag + at jeg kan spise kcal fra trening, så i praksis spiser jeg ca 1500 kcal i ukedager og noe mer i helgene, opp mot 1800-2000 kcal (men da også mer trening og generell aktivitet). Går ned ca 500-800 g i uka på dette opplegget og er godt fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Uten MYE aktivitet, 16-1700. Kommer opp i de "gjennomsnittlige" 2-2500 når jeg er mer eller mindre på bena hele dagene. 2144 en dag jeg gikk 16,8 km/ 23662 skritt f.eks. Det var en dag vi også tok mye husarbeid så det var jogging, en rask tur i lunsjen og en i vanligere tempo etter jobb, rydding på jobb og husarbeid hjemme. Denne uken må jeg avlaste en dårlig fot og trener da det jeg kan "tillate" meg av styrketrening for å få litt bevegelse bare. Går litt rundt på jobb og ryddet og tok unna mye klesvask hjemme etter jobb i går. Forbrente da 1564 kalorier. Altså går jeg i pluss av det som for de fleste er slankekosthold. Anonymkode: 709c1...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Smarklokker er ikke brukandes til å estimere kaloriforbruk. For å gjøre det må man veie det man spiser en periode man er vekt stabil og ta gjennomsnittet. Man kan evt bruke avanserte kalkulatorer som denne . Den tar høyde for aktivitetsnivå https://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Anonymkode: c5dd5...046 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Smarklokker er ikke brukandes til å estimere kaloriforbruk. For å gjøre det må man veie det man spiser en periode man er vekt stabil og ta gjennomsnittet. Man kan evt bruke avanserte kalkulatorer som denne . Den tar høyde for aktivitetsnivå https://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Anonymkode: c5dd5...046 Hvorfor ikke? De måler jo aktivitet, og man har jo lagt inn vekt og høyde? Anonymkode: 047b3...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har også Fitbit og jeg føler den overestimerer en del ganger. Jeg er ganske aktiv da, og kan enkelte dager ligge på litt over 3000 kalorier. Jeg går 30+ timer tur i uken, og liker å få opp pulsen på mye av det. Gjennomsnittlig ligger jeg på 2500-2750 kalorier, men hender jeg har lavere dager også. Hørt at andre klokker er mer nøyaktige, men for meg er det ikke så viktig, og jeg er fornøyd med Fitbit, og hatt det i 9 år. Anonymkode: c44fd...83d Går du turer på 4-5 timer med høy puls hver dag, siden du sier du sier du går over 30 t på tur i uka? Hvordan får du tid til det? Eller er du ikke i jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Grüner skrev (2 minutter siden): Går du turer på 4-5 timer med høy puls hver dag, siden du sier du sier du går over 30 t på tur i uka? Hvordan får du tid til det? Eller er du ikke i jobb? Jeg er ikke i jobb nei, og går mange timer hver dag, og fletter også inn aktivitet i mellom timeavtaler og handling. Det hjelper på både hode og kropp, og reduserer på smertene, samt jeg er veldig glad i å være ute. Igår gikk jeg 7 timer tur, så det blir litt enkelte dager.. Anonymkode: c44fd...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Grüner skrev (5 minutter siden): Går du turer på 4-5 timer med høy puls hver dag, siden du sier du sier du går over 30 t på tur i uka? Hvordan får du tid til det? Eller er du ikke i jobb? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke i jobb nei, og går mange timer hver dag, og fletter også inn aktivitet i mellom timeavtaler og handling. Det hjelper på både hode og kropp, og reduserer på smertene, samt jeg er veldig glad i å være ute. Igår gikk jeg 7 timer tur, så det blir litt enkelte dager.. Anonymkode: c44fd...83d Bare så det er sagt igjen, så liker jeg å ha høy puls på mye av det, men har det ikke på alt. Noen dager blir det naturlig nok høyere tempo enn andre dager. Anonymkode: c44fd...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Smarklokker er ikke brukandes til å estimere kaloriforbruk. For å gjøre det må man veie det man spiser en periode man er vekt stabil og ta gjennomsnittet. Man kan evt bruke avanserte kalkulatorer som denne . Den tar høyde for aktivitetsnivå https://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Anonymkode: c5dd5...046 Skal jeg tro på en kalkulator, eller skal jeg tro på vekten (og dermed klokken som bekrefter det jeg selv erfarer)? Anonymkode: eda9e...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden om du veier 40 kg og sover 8 timer / døgn og sitter stille 15 timer/ døgn så vil du kun forbrenne 1500. De fleste er mer aktive en som så. Anonymkode: c5dd5...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg er 173 høy, 69 kg og forbrenner rundt 2800-3000 pr dag. ja, har sett mange av disse her inne i det siste som hardnakket påstår at de kun trenger 1500 ish. Blir så frustrert, for forskningen viser at voksne mennesker trenger rundt 2000-3000 kalorier daglig avhengig av kjønn, alder, vekt og aktivitetsnivå. Spiser de konsekvent så lite VIL de gå ned i vekt. Jeg har noen teorier. For det første er mange påvirket av ekstreme slankekurer de ser i media. Med store kaloriunderskudd og rask vektnedgang. Det er også vist ved forskning at de aller fleste underestimerer hvor mye de spiser. Jeg tror ikke de som påstår at de må ned i 1200 for å gå ned faktisk har tracket kalorier nøye over tid med kjøkkenvekt. Mange har ikke en gang gjort beregninger for å se hvor mye de faktisk bruker, de bare gjetter. Noen tror også at bmr er det samme som tdee (total Daily energy expenditure). De skjønner ikke at 1400-1500 er det de forbrenner i fullstendig sengeliggende tilstand . noen er jo også veldig små, lette og inaktive og noen har nedsatt forbrenning fordi de har sultet seg over tid og vedlikeholder derfor på mindre kalorier en optimalt. jeg tror ikke de som sier at de ikke går ned i vekt faktisk har holdt så lite kalorier over tid. De lyver Anonymkode: c5dd5...046 Nå er det faktisk mange som kjører bil til og fra arbeid, sitter stille hele dagen og beveger seg lite på fritiden. BMR-kalkulatorer gir andre tall enn 2000-3000 kcal daglig slik du påstår, i dette eksemplet gir den ca. 1600 kcal for en som sitter mye stille. Anonymkode: a087b...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden 1800-2200 kalorier ut i fra om jeg har trent eller ikke, 168 cm 53 kg. Anonymkode: 72909...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er det faktisk mange som kjører bil til og fra arbeid, sitter stille hele dagen og beveger seg lite på fritiden. BMR-kalkulatorer gir andre tall enn 2000-3000 kcal daglig slik du påstår, i dette eksemplet gir den ca. 1600 kcal for en som sitter mye stille. Anonymkode: a087b...7ba Jeg lurer på om jeg muligens rør meg mer «unødvendig» enn andre, jeg kjører bil til jobb, men kommer alltid opp i 10000 skritt om dagen, også dager uten trening, kun ved å gå runt hjemme, gå på butikken og rundt på kontoret og skravle 😁 derav mine høye kcal nivå. Men løper også jevnlig så det drar jo opp, TS Anonymkode: 047b3...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden i følge BMR kalkulator forbrenner jeg 1143kal jeg er 163 og veier 55 kg - så om jeg ligger på 14-1600 pr dag uten trening går jeg i allefall ikke ned i vekt 😝 noe som stemmer bra med egne erfaringer. Men "trenger" ofte mye mindre mat enn man tror.. Anonymkode: b05d0...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden 163cm, 58 kg, 38 år. I følge Fitbit har jeg forbrent 1767 kalorier i dag. Ganske stillesittende jobb, men løpt 6km i tillegg. Anonymkode: 19368...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå