AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Jeg jobber 80%, og lurer på hvordan nav skal beregne sykemelder dersom man blir langtidssykemeldt. Er det utifra kontrakten de beregner? Anonymkode: 8c0a8...7a0
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Nei, de beregner gjennomsnittet de siste 3 mnd. Hvis det er for stort avvik iforhold til hva du har tjent tidligere år, så tar de gjennomsnitt over en lengre periode. Anonymkode: f8552...5ad 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Arbeidsgiver sender inntektsmelding på grunnlag av de siste tre måneder. Dette blir dobbeltsjekket av NAV med utgangspunkt i innsendte a-meldinger. Er det store avvik beregner NAV på nytt. Anonymkode: 1704f...800
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Skjønner ikke hva du spør om. Du jobber 80 prosent og det er vel det samme som i kontrakten din. Du får sykepenger av din 80 prosent stilling Anonymkode: 58458...709 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 13.31): Nei, de beregner gjennomsnittet de siste 3 mnd. Hvis det er for stort avvik iforhold til hva du har tjent tidligere år, så tar de gjennomsnitt over en lengre periode. Anonymkode: f8552...5ad Nei, de ser på hva du har i lønn. Da jeg ble sykemeldt hadde jeg arbeidet en del overtid i foregående måneder, noe jeg i grunn alltid gjør om helsa strekker til. Dette fikk jeg _ikke_ utbetalt i SP, jeg fikk min fastlønn og mine faste tillegg, og ikke noe mer. Hadde det vært et snitt av de siste tre mnd. hadde jeg hatt rundt 5000 mer i SP. Tror det står noe om det på NAVs sider, kan være at det er unntak og varianter, men det var ikke slik for meg i hvert fall. Anonymkode: ecfa6...e5e
globalagogo Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, de ser på hva du har i lønn. Da jeg ble sykemeldt hadde jeg arbeidet en del overtid i foregående måneder, noe jeg i grunn alltid gjør om helsa strekker til. Dette fikk jeg _ikke_ utbetalt i SP, jeg fikk min fastlønn og mine faste tillegg, og ikke noe mer. Hadde det vært et snitt av de siste tre mnd. hadde jeg hatt rundt 5000 mer i SP. Tror det står noe om det på NAVs sider, kan være at det er unntak og varianter, men det var ikke slik for meg i hvert fall. Anonymkode: ecfa6...e5e Det er fordi overtid ikke skal inn i sykepengegrunnlaget , det står forklart ganske greit på nav sine sider 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars globalagogo skrev (3 timer siden): Det er fordi overtid ikke skal inn i sykepengegrunnlaget , det står forklart ganske greit på nav sine sider Ja, det var det jeg forsøkte å formidle - altså fastlønn og faste tillegg, ikke overtid (implisitt). Anonymkode: ecfa6...e5e
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det var det jeg forsøkte å formidle - altså fastlønn og faste tillegg, ikke overtid (implisitt). Anonymkode: ecfa6...e5e Men jobber du ekstra kan du få uttelling for det. Har vedkommende 80% stilling, men har jobbet mer de siste månedene, blir også sykepengegrunnlaget høyere enn 80%. Det er ikke snakk om overtid, men ekstrajobbing. Anonymkode: ca9aa...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå