Gå til innhold

Meddommer og planlegging

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt satt opp som meddommer på det som ser ut som en mindre sak berammet til en dag. Bør jeg forberede jobb på at det kan gå over tid til neste dag eller blir alt ferdig på berammet dag?  

Anonymkode: 17097...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på saken, men du har vel sagt hva du skal, og da vet de jo at det er ting du ikke rår over her. Jeg hadde nok nevnt det, bare for sikkerhets skyld, men det ligger litt i kortene at ikke alt er like lett å forutsi. Kommer som sagt an på saken. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at det kommer an på saken, men jeg har aldri opplevd at det har vart mer enn jeg har fått beskjed om på forhånd. De sakene berammet til en dag har som regel vært overstått på 2-3 timer.

Anonymkode: 90ff9...1ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det bare er avsatt en dag, så er det du og retten må forholde deg til. Jeg har vært meddommer i mange år og aldri opplevd at det brukes mer tid enn det som er avsatt, bare kortere.

Anonymkode: 4df96...5b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at saken gikk ut over berammet tid, men det var under coronatiden. De fleste bruker mindre tid. 

Bra du stiller opp som meddommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opplevd en gang at sak gikk utover berammet tid. Det «dukket opp» informasjon i løpet av den oppsatte dagen, som gjorde at vi trengte mer tid.

Anonymkode: ffbc9...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om det går litt over, tar man av og til en lang dag. Det er mulig å si at det rett og slett ikke går.

Må man ha mye ekstra tid, vil det berammes en ny dag. Må passe for alle aktører, inkludert dommer og advokater, så det er sjelden dagen etter. Oftere tre uker frem i tid. 

Anonymkode: 656f8...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daisy-love skrev (8 timer siden):

Kommer helt an på saken, men du har vel sagt hva du skal, og da vet de jo at det er ting du ikke rår over her. 

Joda er ikke noe problem å få fri, men å ta fri betyr å endre på 4-5 pasientavtaler og det er ikke noe jeg prøver med mindre jeg må. 

Takk for alle svar her forresten. 

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Joda er ikke noe problem å få fri, men å ta fri betyr å endre på 4-5 pasientavtaler og det er ikke noe jeg prøver med mindre jeg må. 

Takk for alle svar her forresten. 

TS

Skjønner at ikke alle jobber er dette så lett, men vanskelig å vite sikkert på forhånd. Håper det er over innen den tiden det er forespeilet, og lykke til 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...