Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva er akseptabelt  ?

Anonymkode: 14390...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo uakseptabelt. Wtf

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det jeg ser på som trusler ikke hører hjemme i noen forhold, men folk kan definere ord forskjellig. Hva defineres som trusler? Er det en trussel hvis jeg sier at jeg går fra mannen min om han er utro?

Det er vanskelig å komme med svar uten at du har sagt noe mer. 

Anonymkode: 13d92...e3b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen, tenker vel jeg. Man kan bør vel bære åpen om hvor egne grenser går, og bak det kan det ligge en uttalt trussel. Feks: Jeg akseptere ikke rusmisbruk. Underforstått: Da går jeg. 

Anonymkode: 29673...6ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen.

Kanskje av typen «om du ikke vasker opp, gidder ikke jeg lage middag i dag» 

Men det høres usunt ut det også.

Anonymkode: 81c64...c7b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man må bruke trusler så er det noe fundamentalt galt. Feks om en person ikke forstår sitt eget beste. Slik skal det ikke være. Det går som regel rett vest uansett. Bortkasta energi. 

Work smart, not hard. 

Anonymkode: d79dd...5e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må kunne si hvor ens egne grenser går, tenker jeg, men direkte trusler om å skade er selvfølgelig helt uakseptabelt og faktisk kriminelt.

Anonymkode: 41240...026

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten komme med eksempler hvis du ønsker fornuftige svar.

Anonymkode: fa957...198

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva mener du med trusler?

• Liker 1
Skrevet

Hva ønsker du å true med? Vold? Utroskap? Svindel? Stillhet?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

hva er akseptabelt  ?

Anonymkode: 14390...48e

Trusler er ikke akseptabelt i et forhold - punktum!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med trusler?

Trusler om vold er alltid uakseptabelt, for eksempel. Trusler generelt er jo ikke noe som hører hjemme i et forhold..

Men så er det hva du definerer som trusler da.

Jeg var i et trøblete forhold hvor han ikke behandlet meg bra. Jeg stilte han på sett og vis et ultimatum til slutt, og det kan vel ses på som en trussel, at jeg truet med å gå om han ikke endret seg. 

Men igjen, til poenget mitt - det var jo ikke et spesielt bra forhold når jeg måtte stille et ultimatum heller, så jeg burde jo bare gått før det kom til det punktet hvor jeg "truet" han med å gå.

Anonymkode: a2603...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg truet min eksmann hver gang vi kranglet med at jeg ville skilles. Det var selvfølgelig IKKE greit å gjøre. SÅ en dag så sa han, JA, la oss skilles da. Da fikk jeg smake min egen medisin. Gjorde aldri det igjen så lenge vi var gift. Ble skilt til slutt, men da mente jeg det når jeg sa det. 

SÅ nei, trusler er IKKE innafor. 

Anonymkode: 3482a...a02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min elskede truer stadig om å banke hverandre, men dette er ment i spøk og bankingen som foregår i forholdet er lekeslossing.

Hadde jeg vært i et forhold hvor det forelå faktiske truende trusler, ville jeg pakket sakene mine sporenstreks. 

Hvis kjæresten min var lei av å plukke opp etter meg og etter gjentagende prater om at jeg ikke skal la rusk og rask ligge å flyte, derfor truet med å kaste det ville jeg "akseptert" det selv om det er en dårlig kommunikasjonsstrategi. 

Anonymkode: 6c686...940

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og min elskede truer stadig om å banke hverandre, men dette er ment i spøk og bankingen som foregår i forholdet er lekeslossing.

Hadde jeg vært i et forhold hvor det forelå faktiske truende trusler, ville jeg pakket sakene mine sporenstreks. 

Hvis kjæresten min var lei av å plukke opp etter meg og etter gjentagende prater om at jeg ikke skal la rusk og rask ligge å flyte, derfor truet med å kaste det ville jeg "akseptert" det selv om det er en dårlig kommunikasjonsstrategi. 

Anonymkode: 6c686...940

…. 😳

Anonymkode: 74cdd...3d2

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg langt unna han før du gjør det slutt!!!!! Tenk sikkerhet!!!!!!!!

Anonymkode: f08e6...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...