Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og møter du de ofte? 

Anonymkode: 23b5b...329

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter de når jeg kan, orker og vil, og når de kan selvfølgelig.

Anonymkode: 15b77...f40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 10 nære venner som jeg møter minst månedlig. Min aller nærmeste møter jeg ca. annenhver dag.

Anonymkode: 83057...129

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og nei.

Er veldig travel med familie, reise og jobb. Så har mange jeg møter sjeldent. Har noen som også er kollegaer, eller jobber rett i nærheten, de kan jeg møte ofte da vi avtaler lunsj eller en kaffe. Har noen som bor nærme, det er de jeg går kveldstur eller trener med. Vi har vennepar, det er de vi oftest spiser ute med, eller har middagsbesøk med. Har studievenner som bor langt unna, de kan det gå år mellom hver gang jeg ser. Og også venner på et sted jeg bodde før, som jeg kun ser når vi tilfeldig er på samme sted. Da jeg opplevde brå sorg fant jeg mye selskap i to som hadde opplevd det samme, og var veldig nær dem en periode. 

For meg fungerer det at vennskap er dynamiske over tid, og gjennom livsfaser. 

Er flink til å bruke snap, da. Så føler jeg klarer å være en del av manges liv på den måten. 

Anonymkode: dd71b...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og møter du de ofte? 

Anonymkode: 23b5b...329

Jeg har ingen venner, og møter folk kun når de en sjelden gang har tid/vil ha noe fra meg. 

Anonymkode: 234e0...48a

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene og jeg har en del. Jeg har faktisk ingen venner fra barndommen som jeg fremdeles har kontakt med, men jeg har en gjeng fra studietiden som jeg anser som mine beste venner. Så har jeg fått en del venner via tidligere og nåværende jobb, mannens venner og via barnet vi har. Da jeg feiret 37-årsdagen inviterte jeg 20 personer til fest hos oss. Kunne sikkert invitert flere også. 

Har dessverre ikke tid til å treffe alle. Det er et luksusproblem. 

Anonymkode: 473e3...c8f

Skrevet

Jeg er i midten av 40 årene, har ingen venner. Kun bekjente, 

• Hjerte 6
Skrevet (endret)

Jeg er 38 år, og har ganske mange venner, ja.

Jeg er ikke av natur en veldig sosial person, men møter dem noen ganger i halvåret. Jeg møter dem hver for seg, for det er ikke en jentegjeng. F.eks kan jeg møte min bestevenninne hver tredje måned, mens andre kanskje hver andre til hver sjette måned. 

Har kjente mange av dem fra barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Bestevenninna mi og jeg har hengt sammen siden jeg var 3 og hun 5 år. :) Mitt nyeste vennskap (venninne) er nok en kollega jeg jobber tett på hver dag, eller f.eks min svigersøster, som jeg ble kjent med for 3 år siden.  

Jeg har nok 10-12 nære venner.

Har uansett mye kontakt via snap og messenger.

Endret av SPOCA
Skrevet

Det er til en viss grad et definisjonsspørsmål - jeg har rundt 15 mennesker jeg vil kalle venner, selv om jeg ikke treffer en del av dem så ofte, kanskje ikke engang årlig. En håndfull treffer jeg oftere, noen har jeg primært kontakt med i sosiale medier eller pr brev, et par liker å ringe og skravle fea tid til annen. Noen bor langt borte og kontakten er sporadisk, men jeg regner dem fortsatt som venner.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Et par :) er fornøyd med det. Møtes noen ganger i mnd

Anonymkode: a5ec3...f49

AnonymBruker
Skrevet

2 som jeg regner som nær venn. Vi er på besøk hos hverandre  finner på ting  prater på tlf nesten hver dag. Spiser middag sammen, drar på tur med, kommer spontant på besøk

Ellers 6 bekjente prater med dan og vann. Ikke noe slik som med de 2 andre

Anonymkode: 79799...d19

AnonymBruker
Skrevet

Er 26, gift og to barn. Har en del nære venner jeg bare ser en eller to ganger i året. Har mange bekjente. Vi er for det meste med familie

Anonymkode: d837d...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har én venn. Vi har kjent hverandre hele livet, foreldrene våre er venner fra de gikk på skolen sammen. 

Vi treffes kanskje 4-5 ganger i året, til tross for at vi bor i samme bydel til og med. Vi sender noen få meldinger innimellom, men det kan gå mange uker helt uten kontakt. 

Jeg er ikke sosial av meg, har aldri vært det. Jeg har mann og barn, og føler ikke jeg har overskudd til noe mer sosialisering enn det. 

Anonymkode: 97a70...f09

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og min kone har et stort nettverk av nære venner og vi treffer og bruker tid med venner som regel en til tre ganger i uken. 

Anonymkode: 04d87...085

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å definere venner. Jeg har ingen barndomsvenner. For det meste er det tidligere kolleger som er nærmest. Noen på snap/sms noen ganger i uka, kanskje. Treff 1-4 ganger i åre. En fra samme bygd som er nabo nå, så vi treffes kanskje annenhver måned. Et par eksisterende kolleger som også er å anse som venner, men vil vel trolig ikke ha så mye kontakt med de senere, vil jeg tro. Liker meg godt alene, men litt kjipt å f.eks. ikke ha noen som er åpenbare å inviere til bursdager og sånt- for så nære venner er det ikke..

Anonymkode: 349fa...3a3

Skrevet

Har vel 3 venninner med partnere, men ser de vel bare ca en gang annenhver måned, et par av dem sjeldnere. Har vel sånn sett flere, men på alle kanter av Norge og utlandet, så er ikke nærmeste det.. De ser man når man kan. 

Syns det er fint med et fåtall nære, har tre stk som jeg anser som mine aller beste venner. Det er en venninne, samt et vennepar. 

Men mange bekjente da.. Bare orker ikke omgås flere.. Hehe.. 

Skrevet

Har en vennegjeng fra videregående, vi bor ganske spredt så vi treffes ikke så ofte dessverre. Vi spiller ganske mye sammen i helgene for å holde kontakt, og feirer ting som bursdager, 17.mai og nyttår sammen.  

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig mange venner som ønsker å bruke tid med meg. Nesten for mange til at jeg har tid til alle! 

De aller nærmeste treffer jeg en gang i uka, de mer perifere sjeldnere. 

Har mange "fjellturvenner", så jeg får gått mye tur når været er bra. Har mange andre hobbyer også, og venner jeg deler den hobbyen med.

Anonymkode: 4003e...6f3

Skrevet

0 venner 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Phoenix Heart skrev (9 timer siden):

Jeg er i midten av 40 årene, har ingen venner. Kun bekjente, 

:hjerte:

Maskinfører skrev (1 time siden):

0 venner 

:hjerte:

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...