Gå til innhold

Hva syns du om dette huset? 🏡 Finn-annonse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Minus:

- ingen egen hage

- flatt tak, et helvete om det blir lekkasje (tenk vinter med snø/is/regn/kuldegrader omenannen) 

- ingen ordentlig takutstikk over inngang

- døra går rett ut på en parkeringsplass hvor alle kjører inn/ut

- gangvei/fortau går rett utenfor stuevinduet, måtte hatt skjerming og mister da utsikt. 

Anonymkode: f2569...a63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble sliten bare av å se på kjøkkenet. Det er typisk kjøkken man går seg ihjel på. 

Mellom komfyr og vask er det to enheter, som vil si 120-160 cm, hvis man tenker at det er standard enheter på 60cm bredde, og den nærmest komfyren ser bredere ut. 
For å kunne ta ut noe fra kjøleskap å sette på benken er det 60 cm til nærmeste benk, i hjørnet. Men det vil ikke være en naturlig arbeidsbenk, så da må man gå videre til området mellom vask og komfyr. fra koketoppen til hjørnet er det omtrent 3 meter... 
Altså, det er 1,5-4 meter omtrent å gå mellom alt man skal gjøre på kjøkkenet. 

Typisk kjøkken som er designet for instagram, ikke matlaging. 

Anonymkode: c6e01...48c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første øyekast, så er det som brukeren over meg sier et kjøkken man går seg ihjel på. Hele utformingen virker snodig. 

andre jeg legger merke til er at det er mye trapp og lite oppholdsrom. Stua ved kjøkkenet har en toseter sofa, det er ikke stort! Peisen gjør det vanskelig å innrede også. Har man barn som leker er stua i 3 Etg håpløs, den går rett ut i trapp, det er ikke mye plass mellom sofa og tv. Går selvsagt an å ha mindre sofa, men rommet var lite.

Lever man på hvert sitt rom så er huset tipp topp, men sett fra mitt liv foretrekker vi å være sosiale sammen, gjerne under matlaging, typisk etter skole og jobb. Men på det huset er det lite plass å henge, med mindre man ikke ønsker å sitte ved kjøkkenbordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, dette huset vil ødelegge familielivet deres, dette er veien til skilsmisse hus. Og jeg skulle ønske jeg overdriver men jeg tror ikke det... Alt ved det huset er upraktisk, ikke bare kjøkkenet. Bare tenk gjennom hvordan hverdagen deres vil være, hvor skal dere oppholde dere?

Det er tre etasjer, men hver etasje er knappe 40-50 kvm, så lite som et toroms. Det er for lite plass for 3 stykker å oppholde seg sammen på. Dere kommer til å oppholde dere konstant i forskjellige etasjer, du og mannen. Sa du dere har et barn? Barnet, hvis det er lite, kommer til å flytte alle lekene sine inn i stue på dagtid og du kan ikke rydde på kveldene heller, for da sover barnet i sitt soverom og du kan ikke gå inn der for å rydde. Det er altså enten har du alle lekene i stua - fordi barnet er der mens du lager mat, og den allerede liten stue blir uryddig og ser ut som lekerom. Eller, og jeg vet ikke om det er bedre, men mannen leker med barnet i en annen etasje mens du står alene på kjøkkenet og lager mat. Før du setter deg på kvelden for å slappe av på sofa, må du rydde kjøkkenet og stue - som er umulig oppgave for du har ingen plass å gjøre av tingene. Så det ender opp med at du sitter alene på soverommet hele kvelden, kveld etter kveld, også fordi du vil jo være nærme barnet når den legger seg / sover. 

Men hvis barnet er større og trenger ikke leker og kan sove i egen etasje, da har du jo igjen et problem. Du kommer aldri til å se barnet ditt da hen kommer til å oppholde seg alene på sitt rom. Det huset er rett og slett ikke laget med oppholds plass for en familie på 3-4 (men har likevel 4 soverom). Kan dere aldri oppholde dere sammen, vil det påvirke familie hverdagen, selvsagt.

Anonymkode: c287c...e8f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

stiv pris for en rekkeleilighet i Førde er min første tanke 

Anonymkode: bada5...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mye trappeløping. Alt for mye areal gr tapt i trappene. Liker heller ikke beliggenheten. I luftlinje er det nært sentrum men i realiteten er det langt unna.

Anonymkode: ed850...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om jeg ikke husker feil så følger det vel en arealkrangel med huset. Hadde spurt om og evt hvordan den løste seg.

Anonymkode: ed850...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt for mye trapper. Likte ikke tomta, mye innsyn og inngangspartiet mer eller mindre på parkeringsplassen.

Og det kjøkkenet...Liker i utgangspunktet ikke åpen løsning hvor sofaen nesten står på kjøkkenet. Og dette fryktelig lange kjøkkenet ser bare rart ut. 

Anonymkode: 65ea0...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke beste planløsningen. Ser ut som det er en som vil ha mest ut av pengene og ikke har tenkt praktisk i forhold til at det skal være et familie hjem. Men for to stykk så går det sikkert. Villa satt opp ei øy på kjøkkenet hvis det er plass. 

Anonymkode: ad1c9...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...